Radeon HD6870 köp hjälp plx!

Permalänk
Medlem

Radeon HD6870 köp hjälp plx!

Tänkte köpa ett Radeon HD6870

Min fråga då är är det någon skillnad på vilket märke man tittar på?

Har alltid gillat XFX , men sen när jag fick syn på Windforce 6870 så fick jag besluts ångest

Vilken borde jag köpa av dessa 2?

http://www.inet.se/artikel/5409147/xfx-radeon-hd6870-1024mb

http://www.inet.se/artikel/5409092/gigabyte-radeon-hd6870-102...

Som sagt har ett 5770 XFX just nu och jag tycker den låter som ett jet-plan och vill gärna slippa det men samtidigt vill man ju att det ska hålla graderna och va tyst och windforce verkar ju ha fått ganska så bra kommentarer

Visa signatur

Bärbar - [Asus G75VW]

Permalänk
Medlem

Personligen undviker jag XFX pga. väldigt långsam support om något går fel,
egen erfarenhet andra kanske har en annan uppfattning.

Kör själv på ett ASUS 6870, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=794819
vilket jag är nöjd med. Ljudnivån är låg i varje fall till de spel jag spelar och temp har jag
aldrig fått upp över 77 grader vid full load.

Permalänk
Medlem

Sorry om jag stjäl din tråd lite! Jag har förövrigt mycket bra erfarenheter av winforce, aldrig över 65grader i load, och låter itne allt för mycket.
Men, vad är egentligen skillnaden mellan, alla olika "märken" som XFX Powercolor osv..?

Mvh Micke.

Permalänk
Skrivet av xorexx:

Sorry om jag stjäl din tråd lite! Jag har förövrigt mycket bra erfarenheter av winforce, aldrig över 65grader i load, och låter itne allt för mycket.
Men, vad är egentligen skillnaden mellan, alla olika "märken" som XFX Powercolor osv..?

Mvh Micke.

Kylaren och eventuella specialfunktioner (kraftigare strömregulatorer gör den lämpad för överklockning/övervoltning o.s.v.)
Rekommenderar INTE PowerColor, har haft hemska erfarenheter av dem. Mitt nuvarande 6850 är varken tyst eller kallt.
ASUS, Gigabyte, MSI gäller

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

har ett windforce själv och planerar att skaffa ett till för crossfire så jag är personligen väldigt nöjd med kortet

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Kylaren och eventuella specialfunktioner (kraftigare strömregulatorer gör den lämpad för överklockning/övervoltning o.s.v.)
Rekommenderar INTE PowerColor, har haft hemska erfarenheter av dem. Mitt nuvarande 6850 är varken tyst eller kallt.
ASUS, Gigabyte, MSI gäller

Håller med om PowerColor, kylarna dom kör med låter förjävligt mycket även på låg fläkthastighet. Och supporten är en mardröm xD

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av INCSlayer:

har ett windforce själv och planerar att skaffa ett till för crossfire så jag är personligen väldigt nöjd med kortet

Samma här tyst och svalt

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att höra fler synpunkter mellan märken.

(Självklart så sitter jag i begrepp att köpa ett så snart jag har bestämt märke.)

Är exempelvis Gigabyte OC mycket snabbare än de andra utan OC?

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

Gigabytes kort har väldigt bra kylning, så tyst är det och det blir aldrig ens varmt, dock så kan man inte låsa upp volten om man skulle vilja överklocka mycket.

OC'n på kortet är från 900 till 915, inget du inte kan göra själv på 1min med vilket kort som helst.

Permalänk

Jag har lite funderingar kring asus vs gigabyte angående kylningen, någon som har testat båda ?

Hoppas det är okej om jag frågar här

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607