Permalänk
Medlem

borde de inte gå att ha någon sorts olja och ha i kylaren?

skulle ju vara ett av de bättre alternativen eftersom oljan inte leder ström... kanske är för trögflytande i och för sig :S

men vad vet jag...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Synd

Liiiten tankeställare får man allt, har en H50 som rullat nästan dygnet runt i 1 år och 2 månader nu

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Har haft både vatten och luftkylning genom åren. Kan lätt konstatera att vattenkylning inte är värt besväret. Tömma systemet på vatten (kul om man inte har en tappningsventil...), risk för läckage, underhåll med mera. Ett luftkylt system presterar förmodligen marginellt sämre, men kräver å andra sidan bara att man blåser rent med tryckluft. Sen är ju vattenkylning mycket roligare att leka med såklart, men har svårt att motivera det om det inte är en hobby.

Permalänk
Medlem

Men garanti borde täcka sånt här eller?
Och tråkigt att sånt här händer:(

OFFT: jag som precis hade tänkt mig köpa antec h20 620:(
Och många som argumenterar för luftkylare, vilken är bäst? D14?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Avstängd

Jag antar att den inte ens startar?

Permalänk
Medlem

Satan i gatan!

Blir till att inhandla en NH-D14 eller en Silver Arrow. Min H50 är nu 1.5år om jag inte minns fel. Skulle vara döden om den läckte när jag uppgraderat till GTX570 SLI

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Jag antar att den inte ens startar?

Inte provat att starta den faktiskt. Kortslutningen uppstod när vattnet droppade ner på GPUns kretskort. Moderkortet var även blött på sina håll men det kan ju ha kommit på efter att jag drog sladden.

Så det kan vara så att GPU endast är stekt. Kan också vara så att moderkortet och processorn är stekta...

Nu ligger Kylare och nätagg hos inet iaf så kan inte göra så mycket nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Satan i gatan!

Blir till att inhandla en NH-D14 eller en Silver Arrow. Min H50 är nu 1.5år om jag inte minns fel. Skulle vara döden om den läckte när jag uppgraderat till GTX570 SLI

Hah det kommer nog bli så att jag går över till vanlig kylning nu. Men den största läxan jag lärt mig är att man ska köpa delar från en och samma återförsäljare!

Permalänk
Medlem

Synd :/ Har ett H50 Corsair i mitt system, man blir lite nojjig.

Du får hålla oss uppdaterade med hur det går med garantier och ersättning.

Visa signatur

NZXT H2 | i5 2500K | Corsair H50 Kylare | GTX 570 | Asus Sabertooth P67 | Corsair HX 850W | Corsair 8GB Vengeance

Permalänk
Medlem

detta hände med mitt H50 men det var slangen som brast vid pumpen och droppade på GPU, dock gick inget sönder det liksom trokade in och blev någon vitt nästan som Mjöl :P, lite dålig förklaring men betyder det att det var Destilerat vatten då?

Permalänk
Medlem

Fan vad surt, lider med dig... Själv är jag mer förtjust i vanligt hemmaplock-vattenkylning, då vet jag vad jag har plockat ihop. =(

Men jag trodde seriöst att det var oledadande vätska i dom där, när det ändå är helt slutet system så är det väl en ordentlig möjlighet, finns ju ingen chans att smuts kan komma in menar jag. o_o

Visa signatur

When still, be as the mountain;
when in movement be as the dragon riding the wind.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att se

Skrivet av Khamero:

Men jag trodde seriöst att det var oledadande vätska i dom där, när det ändå är helt slutet system så är det väl en ordentlig möjlighet, finns ju ingen chans att smuts kan komma in menar jag. o_o

Men så fort det kommer ut kommer det i kontakt med smuts och blir ledande.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Inte bra det är därför man ska använda fulltowerchassin och gigantiska kylflänsar och tysta fläktar. Funkar typ lika bra som vattenkylning

Permalänk

Tråkigt att se!
Hoppas att Coolit ersätter allt grejer som gick sönder, bara luftkylning för din del i fortsättningen?

Permalänk
Medlem

Aj fyfan. Har en lika dan. Ska fan byta den snarast...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Lider med dig!

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Skrivet av Ezcent:

borde de inte gå att ha någon sorts olja och ha i kylaren?

skulle ju vara ett av de bättre alternativen eftersom oljan inte leder ström... kanske är för trögflytande i och för sig :S

men vad vet jag...

Hur går det med garantin för dig? Lite osäker på hur det ligger till, men du borde väl kunna få allt som kortslöts på garanti också?

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Medlem

oj :S palla -.- , hoppas det löser sig >.<

Permalänk
Avstängd

Komihåg att en Luftkylare inte Spyr över ditt grafikkort och moderkort när den dör...En fläkt kanske stannar eller två! Så Luft FTW

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd

Vatten i datorer är som att leka rysk roulette

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av hobbabobbabooh:

Hur går det med garantin för dig? Lite osäker på hur det ligger till, men du borde väl kunna få allt som kortslöts på garanti också?

Skrivet av Esseboy:

Komihåg att en Luftkylare inte Spyr över ditt grafikkort och moderkort när den dör...En fläkt kanske stannar eller två! Så Luft FTW

Nätagget klarade sej och jag ska hämta ut det så fort min bil rullar igen. Kylaren ska de ersätta (vilken jag ska göra ett återköp på och byta till luft).

Sen blir det att rigga datorn igen och om något är sönder (GPU troligen) måste jag vända mej direkt till Coolit och hoppas på ersättning därifrån. Detta har ingen lyckats med enligt inet.

Permalänk

Cause I jizzed in my.... case?

Näh men bittert, har hört flera Coolit ägare som råkat ut för liknande incidenter.

Permalänk
Medlem

Fyfan vad tråkigt.

Permalänk
Medlem

Fan va synd, lider med dig

Permalänk
Medlem

Beklagar sorgen.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Spara all korrespondens och skriv en liten dagbok om vad som hänt. Kontakta din lokala konsumentvägledare. Payback tajm..

Permalänk
Medlem

Man får bygga sig ett litet stuprör Eller lägga maskinen på sidan

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem

Synd :/
Hoppas det löser sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRbenny:

Synd :/ Har ett H50 Corsair i mitt system, man blir lite nojjig.

Du får hålla oss uppdaterade med hur det går med garantier och ersättning.

Uppdatering på G

Kolla galleribilderna!