Permalänk
Medlem
Skrivet av eltrain:

Hej,
Eftersom jag har win 7 på skiva och license till så undrar jag om jag beställer en dator hos er med montering att jag typ kunde skicka licensen till win 7 via telefon eller mail eller på plats till er så att ni sen kan installera alla drivrutiner och uppdateringar. Tycker det är väldigt jobbigt att installera alla drivrutiner och undrar då om ni kunde göra det åt mig om ni får min licens till win 7 pro.

(skriver lite konstigt idag)

Mvh

Skrivet av valiant:

Du vill att Inet ska lägga ned arbetstid på att installera en produkt du inte köper hos dem? Låter snudd på oförskämt i mina öron att ens be om det...

Skrivet av Poison:

Man har ju 30 dagar på sig att aktiverar Windows så Inet borde ju kunna installera allt så får man aktivera sitt Windows själv sen om man har egen licens.

Skrivet av valiant:

Men vad menar du med det? Jobbet att installera själva operativet måste ändå en person som kostar pengar för företaget (lön etc) göra. Köps produkten hos dem finns en vinstmarginal på den produkten som kan väga upp sådan arbetskostnad. Medan däremot tid nedlagd på något som INTE köps hos dem enbart blir en kostnad för dem.

Från inets hemsida: - Installation av operativsystem och alla drivrutiner (om licens beställs samtidigt).
http://www.inet.se/artikel/9990250/montering-och-test-av-dato...
Problem solved?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Men vad menar du med det? Jobbet att installera själva operativet måste ändå en person som kostar pengar för företaget (lön etc) göra. Köps produkten hos dem finns en vinstmarginal på den produkten som kan väga upp sådan arbetskostnad. Medan däremot tid nedlagd på något som INTE köps hos dem enbart blir en kostnad för dem.

Jag var kanske lite undermålig i mitt inlägg men jag menar givetvis att en summa tas ut av företaget som monterar och installerar datorn, men själva aktiveringen får kund sköta själv.

Som datorföretag som Inet brukar man vanligtvis inte vilja blanda in kundens licenser och hantering av dem sålänge man själv inte är återförsäljare av licensen.

Vi hamnade lite Off Topic nu, men bara för att klargöra hur jag menade.

Skrivet av Piece of Cake:

Från inets hemsida: - Installation av operativsystem och alla drivrutiner (om licens beställs samtidigt).
http://www.inet.se/artikel/9990250/montering-och-test-av-dato...
Problem solved?

Problem solved

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Från inets hemsida: - Installation av operativsystem och alla drivrutiner (om licens beställs samtidigt).
http://www.inet.se/artikel/9990250/montering-och-test-av-dato...
Problem solved?

Nej. Endast ett par "bitar" hårdvara.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Nej. Endast ett par "bitar" hårdvara.

Ursäkta, jag citerade fel inlägg...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Hade ni uppdaterat hemsidan tillfälligt igår? Såg ut som det.

Föresten, beställde ett paket i onsdags kväll, 23ish tiden. Som ni säger är ju eran tillfälliga deadline att man ska beställa före 15:00 för att få paketet skickat samma dag. Men, paketet blev inte rört förens igår kväll då jag fick 2 (?!) sms som sa att paketet håller på att packas. Och sedan när jag nu följer kollisökningen från eran hemsida så står det bara:

Händelser
2011-09-09 08:01 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Har stått så hela dagen idag. Har ni haft några förseningar, eller är det Posten som strular? Hade ju hoppats att fått mottagit paketet idag... :/

Samma sak för mig, jag beställde i tisdags kväll. Inet "undersöker saken".

Under gårdagen stod det på postens hemsida om att de hade problem med paketleveranser i hela landet men idag står ingenting. De kunde varit lite bättre med information om felet nu ligger hos posten.

Visa signatur

AMD Athlon64 X2 4200+, MSI K9N Neo nforce 550, 4x 512MB Corsair Value PC5300 DDR2, XFX Geforce 8800GTS 320mb PCI-E, Western Digital Caviar SE16 320GB SATA2 16MB 7200RPM, Corsair VX550

Permalänk
Medlem

bara jag som har problem med att sidan (inet.se) är seg som sirap?

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Har beställt ett data paket från Inet: 2011-08-06 (med montering)

Fick mejl några dagar efter att Cpu kylaren skulle bytas till en mindre och att alla delarna nu var i lager..

Efter nån vecka så beslöt jag mej för att avbeställa en order från Webhallen, pga lång väntetid och bestämde mej för att istället beställa delarna från Inet.

Sagt och gjort skicka jag mejl (2011-08-23) om att jag ville lägga till ett Grafikort, skärm, tangenbord och mus i ordern. (Delarna fanns i lager)

Började funder när datorn skulle vara klar för leverans, så skickade ett till mejl (2011-09-05) och frågade om när datorn skulle vara klar för leverans?

Fick svar:
"Hej igen
Byggtiden beräknas som sagt ligga på femton till tjugo arbetsdagar efter att ordern blivit komplett. Tjugo dagar blir i slutet av vecka 38.
Mvh Mathias"

Så nu vet ju inte jag hur länge det tar och montera ett grafikort ink drivrutiner, men om datorn skickas i slutet av v38 så har jag nästan väntat uppemot 2 månader på datorn, sedan läser man andra vars fått sin datorn Otroligt snabbt!

OBS: Beställde först utan grafikort och skulle montera det själv!

Vet även att ordern först blev komplett 2011-09-06!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

bara jag som har problem med att sidan (inet.se) är seg som sirap?

Nej, det har nämnts ett flertal gånger i tråden.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd

Här gör Inet en RÄTT sak, nämligen att de säljer ett http://www.inet.se/artikel/4900444/lacie-box-3-5-kampanj-vid-... LaCie Box 3,5" som man kan köpa till med en HDD (istället för att avgiften ska gå till Copyswede. Dock så undrar jag om man kan/"får" köpa vilken HDD man vill eller om man måste köpa de HDD:ar som ligger bredvid erbjudandet? Ta inte illa upp Inet, men jag (och säkert många med mig?) vill inte känna mig tvungen att köpa en Samsung HDD hur bra erbjudandet än må vara utan jag (vi?) vill kunna valfri HDD.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Här gör Inet en RÄTT sak, nämligen att de säljer ett http://www.inet.se/artikel/4900444/lacie-box-3-5-kampanj-vid-... LaCie Box 3,5" som man kan köpa till med en HDD (istället för att avgiften ska gå till Copyswede. Dock så undrar jag om man kan/"får" köpa vilken HDD man vill eller om man måste köpa de HDD:ar som ligger bredvid erbjudandet? Ta inte illa upp Inet, men jag (och säkert många med mig?) vill inte känna mig tvungen att köpa en Samsung HDD hur bra erbjudandet än må vara utan jag (vi?) vill kunna valfri HDD.:)^^

OBS! Pris gäller endast vid samtida köp av valfri 3.5" hårddisk

Kan det bli tydligare?

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem med Inet tidigare. Men nu är jag smått irriterad för att uttrycka det milt. 2/9 beställde jag 1 st. sodimm minne samt 2GB Corsair xms2 (2x1) DDR2. Vi har idag 9/9och minnena är ännu ej skickade. De fanns i lager vid beställnings-tillfället, och de finns fortfarande i lager. Har varit i kontakt med kundtjänst och jodå, de finns i lager. Men tydligen ej på rätt hyllplats så de som plockar kan ej hitta dem. Har blivit lovad 2 gånger att "de ska gå iväg i morgon". Jo, tjena.

Verkar som om att lagersystemet brakat ihop fullständigt efter "uppdateringen".

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

OBS! Pris gäller endast vid samtida köp av valfri 3.5" hårddisk

Kan det bli tydligare?

Okej sorry.:):$

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Från inets hemsida: - Installation av operativsystem och alla drivrutiner (om licens beställs samtidigt).
http://www.inet.se/artikel/9990250/montering-och-test-av-dato...
Problem solved?

Som jag trodde då. Men du var smart nog att kolla istället för att tro som vi gjorde.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

Yikes vad folk köper grafikkort! flera som det fanns 20+ kvar av för någon vecka sedan finns det bara ett fåtal kvar av.

Många som uppdaterar inför BF3?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Du vill att Inet ska lägga ned arbetstid på att installera en produkt du inte köper hos dem? Låter snudd på oförskämt i mina öron att ens be om det...

Men i monteringen ingår ju installation utav operativsystem ellerhur? Spelar ingen roll om jag köper os hos dem ju. Det ingår ju ändå installation ändå

Hoppas jag har rätt!! :PP

Edit: Trodde dem kunde vara snälla och göra det

Permalänk
Medlem

Jag tänkte beställa en mus för 499kr:
https://www.inet.se/artikel/6606149/steelseries-xai-laser-gam...

Men Fraktfritt sweclockers funkar inte då. Har ni något som kostar 1kr på er sida eller får jag helt enkelt betala frakt ändå?

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Jag tänkte beställa en mus för 499kr:
https://www.inet.se/artikel/6606149/steelseries-xai-laser-gam...

Men Fraktfritt sweclockers funkar inte då. Har ni något som kostar 1kr på er sida eller får jag helt enkelt betala frakt ändå?

http://www.inet.se/artikel/8900780/adapter-3-5mm-till-2-5mm-h...

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

Hejsan Inet. Jag har letat efter ett tangentbord till min sambo men tyvärr så finns det enbart hos en enda leverantör i Sverige vad jag kan hitta, och det är ett litet datorföretag som jag inte riktigt litar på tillräckligt mycket för att betala dem innan jag sett produkten.

Det rör sig om ett: "Logitech diNovo Keyboard for Notebooks"

Så jag undrar om det finns några möjligheter att ni kommer ta in det tangentbordet i lager?

Oj, stryk det, produkten har utgått ur erat sortiment

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Jag lade en order på datordelar den 8 september klockan 15:47. Senare samma dag fick jag sms att orden plockades men den skickades aldrig. Igår fick jag ett till sms att ordern håller på att plockas men paketet har fortfarande inte skickats. Allting fanns i lager när jag la ordern. Så när kan jag förvänta mig att paketet?

Permalänk
Medlem

Tjenare Inet!

Kommer ni verkligen börja sälja MSI GTX 580 Lightning versionen igen? Den som inte är 3GB dvs.

Står att det är preliminärt den 17e September..

Har för mig att ni sagt att ni inte sålde dem längre.
Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Fick en dubbelpingvin igår när jag öppnade mitt paket, jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problem:

Fick en dubbelpingvin igår när jag öppnade mitt paket, jag. http://i52.tinypic.com/qsunht.jpg

Oj, dom använder visst roboten till att göra genmodifierade pingvinstänger:D Därför det blir frakt förseningar;)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Jag tänkte beställa en mus för 499kr:
https://www.inet.se/artikel/6606149/steelseries-xai-laser-gam...

Men Fraktfritt sweclockers funkar inte då. Har ni något som kostar 1kr på er sida eller får jag helt enkelt betala frakt ändå?

annars finns kortlek för 19kr som du kanske har mer användning för?
http://www.inet.se/artikel/8301121/inet-kortlek-svart

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Hej! Jag tänkte inhandla bl.a. ett nytt ljudkort kommande månad och det riktar mot att inhandla ett Asus Xonar Essence ST PCI kort.
Tänkte då höra om ni(Inet) har några planer att införskaffa Asus Xonar H6 separat? Så man kan komplettera till ett t.ex. Asus Xonar Essence ST PCI kort.
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Gillar er butik och brukar beställa men 2 varor fanns inte i laget och var tvungen att använda en annan sida då. Mycket tråkigt, har ni problem med lagret just nu eller?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

det står ingenting på eran sida om att thermalright hr-02 macho fungerar med am2-3 även om thermalrights hemsida säger att den fungerar med dom socklarna.

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att Inet har så dålig lagerhållning just nu?

När man plockar ihop diverse datorpaket så är det påtagligt många gula prickar. Ni verkar ha särskilt dåligt med nätaggregat just nu.

Hur kommer det sig?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Hur kommer det sig att Inet har så dålig lagerhållning just nu?

När man plockar ihop diverse datorpaket så är det påtagligt många gula prickar. Ni verkar ha särskilt dåligt med nätaggregat just nu.

Hur kommer det sig?

Jag skulle tippa på att de hänger ihop med deras lager flytt och att de kan vara lite urplockat efter semestern.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga om ni har någon mer information när det gäller 6990-serien och när den kan tänkas komma in i lager igen?
Har lagt en beställning på en komplett dator och det enda som saknas för att bygga den är ett XFX 6990.
Jag vet att det är brist på kretsarna, men har ni någon som helst susning om vad som försegår?

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Avstängd

Någon chans ni kan matcha cdon och misco på gtx 460 GB?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=657647