2 olika grafik kort för mer skärmar ?

Permalänk
Medlem

2 olika grafik kort för mer skärmar ?

tjenare alla!

Tänkte bara kolla en grej Sitter med ett XFX Radeon 6790HD XXX Edition och tänkte om man kunde ansluta ett Pci kort som jag har liggandes eller måste grafik korten vara identiska ? menar går det att ha pci kortet som en typ extension card till en skärm till ?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master CM 690 II Advanced Moderkort: Gigabyte P67A-AD4-B3 CPU: Intel I5 2400 QuadCore 3,3GHzGPU: XFX 6970 Radeon HD XXX Editon Ramminne: 8gb A-data XPG G Serie Lagring: Corsair SSD 128GB + Hdd500gb Skärm: 2x 24" Benq Led 1x 24" Lcd

Permalänk
Hedersmedlem

Ja det går att använda i princip vilket kort som helst som skärmslav. Märke och modell spelar ingen roll.

Det ska dock gå att använda 3 skärmar på ett 6970 ensamt också. Då behöver du dock koppla en av skärmarna till Displayport med en aktiv adapter, och det kan vara lite knöligt ibland.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Ja det funkar utan problem precis som leifson nu precis sa, jag har en skärmslav jag nu med

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

jo jo har 3 st skärmar men vill ha en typ skärm utanför dom tre typ en stand alone tänkte om man kunde använda Pci kortet till det ska se om det funkar

Visa signatur

Chassi: Cooler Master CM 690 II Advanced Moderkort: Gigabyte P67A-AD4-B3 CPU: Intel I5 2400 QuadCore 3,3GHzGPU: XFX 6970 Radeon HD XXX Editon Ramminne: 8gb A-data XPG G Serie Lagring: Corsair SSD 128GB + Hdd500gb Skärm: 2x 24" Benq Led 1x 24" Lcd

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfalk:

jo jo har 3 st skärmar men vill ha en typ skärm utanför dom tre typ en stand alone tänkte om man kunde använda Pci kortet till det ska se om det funkar

Det kommer funka eftersom att du har den sista skärmen kopplat till ett ensamt grafikkort aka Skärmslav om jag nu förstog dig rätt

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrfalk:

jo jo har 3 st skärmar men vill ha en typ skärm utanför dom tre typ en stand alone tänkte om man kunde använda Pci kortet till det ska se om det funkar

Jepp, det funkar.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

sweet ska se om det funkar ge mig ett par min

Visa signatur

Chassi: Cooler Master CM 690 II Advanced Moderkort: Gigabyte P67A-AD4-B3 CPU: Intel I5 2400 QuadCore 3,3GHzGPU: XFX 6970 Radeon HD XXX Editon Ramminne: 8gb A-data XPG G Serie Lagring: Corsair SSD 128GB + Hdd500gb Skärm: 2x 24" Benq Led 1x 24" Lcd

Permalänk

Hej!
Får jag fråga vilka operativ ni kör för detta? I nåt äldre windows (edition) så har jag för mig att flera skärmar ej stöddes?
(Själv kör jag 3, fast via matrox tripleview, så det är liksom fusk det )

Permalänk
Medlem

Det du syftar på är att äldre windows inte tillät två olika grafikkort. Dvs ett ATi och ett nVidia t.ex. Då klarade inte de äldre windows av att välja vilket som skulle köras (Har för mig det bara var Vista som sket på dig i detta avseendet dock).
Skall dock vara ändrat i Win7 och man skall kunna köra flera olika grafikdrivare samtidigt.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bokskorpionen:

Hej!
Får jag fråga vilka operativ ni kör för detta? I nåt äldre windows (edition) så har jag för mig att flera skärmar ej stöddes?
(Själv kör jag 3, fast via matrox tripleview, så det är liksom fusk det )

Jag körde skärmslav innan, och då med W7 64-bit. Korten var även av olika märken, dvs ett ATI och ett Nvidia.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Rekordmedlem

Stöd för upp till 8 grafikkort kom i win 98.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

okey nu har jag så här Xfx Radeon 6970hd x 3 skärmar / alla tre funkar

sen det andra som jag satte i är ett gammalt kort jag vet funkar för det satt i min back up dator
det är ett Pci radeon 9250 men får inte igång det måste man installera dom drivrutinerna med ? eller funkar det som ett PnP ?

Sen hur ställer man in så Pci kortet bara är en slav ? i biosen eller i windows ?

för får inte igång skärm nr 4 som är kopplad till pci slavkortet

Visa signatur

Chassi: Cooler Master CM 690 II Advanced Moderkort: Gigabyte P67A-AD4-B3 CPU: Intel I5 2400 QuadCore 3,3GHzGPU: XFX 6970 Radeon HD XXX Editon Ramminne: 8gb A-data XPG G Serie Lagring: Corsair SSD 128GB + Hdd500gb Skärm: 2x 24" Benq Led 1x 24" Lcd

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrfalk:

okey nu har jag så här Xfx Radeon 6970hd x 3 skärmar / alla tre funkar

sen det andra som jag satte i är ett gammalt kort jag vet funkar för det satt i min back up dator
det är ett Pci radeon 9250 men får inte igång det måste man installera dom drivrutinerna med ? eller funkar det som ett PnP ?

Sen hur ställer man in så Pci kortet bara är en slav ? i biosen eller i windows ?

för får inte igång skärm nr 4 som är kopplad till pci slavkortet

Skumt, för mig fungerade det direkt när jag kastade in det andra kortet, med 4 skärmar också. Jag hade dock 2+2, istället för 3+1 som du vill ha. Jag ställde inte in någonting speciellt ens.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Rekordmedlem

Slavgrafikkort är nått hittepåbegrepp, det är bara att koppla in och installera dem, använd sedan wins funktioner för att placera skärmarna så de stämmer med verkligheten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

hmm verkar inte som min data hittar det andra kortet ? kanske för gammalt ? Radeon 9250 Pci

hade vart nice om man fick det att funka men min PSU kanske inte klara 2 kort ? ligger bara på 650w vilket mitt Radeon 6970 kräver sen CPu fläktar etc på det med för när jag har det kortet i hittar det inte och nu nyss så hänger sig datan och ett surranded ljud kommer i högtalarna =/

Visa signatur

Chassi: Cooler Master CM 690 II Advanced Moderkort: Gigabyte P67A-AD4-B3 CPU: Intel I5 2400 QuadCore 3,3GHzGPU: XFX 6970 Radeon HD XXX Editon Ramminne: 8gb A-data XPG G Serie Lagring: Corsair SSD 128GB + Hdd500gb Skärm: 2x 24" Benq Led 1x 24" Lcd

Permalänk
Medlem

verkar inte som att min dator mår så bra vet kortet funkar men det hittar inte videostyr enheten säger den plus att ja haft lite ram problem.... tro min PSU inte klarar av all skit jag har i datan ligger ju bara på 650w ska se om jag kan uppgradera mig nästa månad kanske
iallafall hittar inte datan kortet så kanske för gammalt drivisarna jag hittade var till XP 32bit och gick inte installera tyvärr

kanske har med inställningarna att göra iofs

ska oxå i veckan formatera om min data så får se då hur det blir ^^

Visa signatur

Chassi: Cooler Master CM 690 II Advanced Moderkort: Gigabyte P67A-AD4-B3 CPU: Intel I5 2400 QuadCore 3,3GHzGPU: XFX 6970 Radeon HD XXX Editon Ramminne: 8gb A-data XPG G Serie Lagring: Corsair SSD 128GB + Hdd500gb Skärm: 2x 24" Benq Led 1x 24" Lcd

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut i nvidia kontrolpanelen när man har ett "slavkort"? Får slavkortet en egen primär skärm med windows taskbar eller blr de som vilka andra sekundära skärmar som helst?
Funderar på att skaffa ett passivt kylt kort för att driva en andra sekundär skärm i pivot, inte för att driva spel, vet att i SLI så går det bara i 8gb/s i kanalerna eller liknande ist för 16 på första slotten, så blir det väl inte med ett slavkort?

Permalänk
Rekordmedlem

Maxhastigheten i dina portar bestäms av moderkortet, helt oavsett vad vad du kopplar in, och det finns endast en primär bildskärm, det finns program för att ha flera taskbars om du vill ha en på varje skärm.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.