Permalänk
Medlem

Benq EW2430 Går det att spela?

Hej var nere och beställde 2st Benq EW2430 med VA panel
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=844320

Läser recensioner och den verkar nice på alla punkter utom det här med ghostingen.

Jag är verkligen ingen PC gamer men måste erkänna att jag är väldigt sugen på D3 och BF3 spelar även en del LOL
Kommer detta verkligen omöjliggöras på mina skärmar ? Som sagt det är inte min huvud prioritet men vill ha möjligheten om man spenderar 5k
läst en del om att folk blir sjösjuka mm inte så roligt

skall man gå ner och avbeställa skärmarna imorgon eller klarar man sig i alla fall ?

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

Läste också massa recensioner om denna att den skulle vara bra och jag är inte heller någon storspelare... beställde och den såg verkligen jättebra ut men pallade inte med blurret.. varken när jag spelade eller surfade. Testa, går ju alltid att lämna tillbaks.

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 650D ][ Corsair AX850 ][ Intel Core i7 2600k ][ Noctua NH-U12P-SE2 ][ Asus P8Z68V-Pro ]
[
16Gb G-Skill RipJaws Gaming ][ Crucial M4 128gb SSD ][ Seagate Barracuda Green 2TB HDD ]
[
KFA2 Geforce GTX570 1280MB ][ Samsung S24A350 Monitor ][ Win7 SP1 Enterprise 64-bit ]

Permalänk
Avstängd

Om man stör sig på ghosting ska man inte köpa VA utan helst TN (120 Hz)

Permalänk
Skrivet av matte_swe:

Läste också massa recensioner om denna att den skulle vara bra och jag är inte heller någon storspelare... beställde och den såg verkligen jättebra ut men pallade inte med blurret.. varken när jag spelade eller surfade. Testa, går ju alltid att lämna tillbaks.

Blurr? Kan du utveckla vad du menar? Du kunde alltså inte ens surfa på den utan det där "blurret"?

Vad har du köpt istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte_swe:

Läste också massa recensioner om denna att den skulle vara bra och jag är inte heller någon storspelare... beställde och den såg verkligen jättebra ut men pallade inte med blurret.. varken när jag spelade eller surfade. Testa, går ju alltid att lämna tillbaks.

Hum låter inget bra :S men skall få en förevisning i butiken imorgon

Skrivet av kol:

Om man stör sig på ghosting ska man inte köpa VA utan helst TN (120 Hz)

Du kan ju inte säga att för mina behov skulle jag köpa en 120Hz skärm. Det är ju skillnad på ghosting och ghosting

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Skrivet av Tony Clifton:

Blurr? Kan du utveckla vad du menar? Du kunde alltså inte ens surfa på den utan det där "blurret"?

Vad har du köpt istället?

Blurring, trailing, smearing, ghosting... är inte riktigt säker på vilket fenomen det är men bilden blir "utsmetad" om man rör sig fort, märks extra bra när det är kontrastskillnader, tex ett mörkt vapen mot ljus himmel och så strafe:ar man fram och tillbaks så märker man av det extra tydligt hur det inte hänger med och blir utsmetat. Det funkade absolut, allt beror väl på hur känslig man är.. hardcore gamer eller inte.

Surfa sweclockers och scrolla blev jag också tokig på. Svart text blir gul och orange:a raderna blir också gula. Helt obetydligt för funktionen men jag störde mig på det. För övrigt skitnöjd, kändes gedigen och bilden var faktiskt riktigt bra.

Bytte till en Samsung s24a350 (TN) som är lite billigare men överlag fått bra betyg för att vara TN (min första TN f.ö, körde tidigare med en HP-skärm med SPVA-panel från samsung=riktigt bra allround). s24a350 funkar bättre i spel än ew2430 kan jag tycka men f.ö lämnar samsungen mycket att önska. Kassa betrakningsvinklar var ju väntat men det var ju värre än vad man var van vid sedan tidigare (SPVA).

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 650D ][ Corsair AX850 ][ Intel Core i7 2600k ][ Noctua NH-U12P-SE2 ][ Asus P8Z68V-Pro ]
[
16Gb G-Skill RipJaws Gaming ][ Crucial M4 128gb SSD ][ Seagate Barracuda Green 2TB HDD ]
[
KFA2 Geforce GTX570 1280MB ][ Samsung S24A350 Monitor ][ Win7 SP1 Enterprise 64-bit ]

Permalänk
Medlem

Jag har en EW2420 och jag gamear rätt mest FPS och jag märker inte av ghosting överhuvudtaget jag kanske är blind men det har inte påverkat mitt spelande på något sätt alls.

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Skrivet av Bread_:

Hum låter inget bra :S men skall få en förevisning i butiken imorgon

Du kan ju inte säga att för mina behov skulle jag köpa en 120Hz skärm. Det är ju skillnad på ghosting och ghosting

Fick du en demonstration av skärmen i butk? Vad var dina intryck i så fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Fick du en demonstration av skärmen i butk? Vad var dina intryck i så fall?

Det var rätt mycket ghosting tyvärr. blev inte den skärmen utan valde att spara in och köpte denna i stället. Valde att lägga 3000kr på nya lurar och förstärkare samt ett nytt t-bord istället. Får se om jag blir nöjd

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Skrivet av Bread_:

Det var rätt mycket ghosting tyvärr. blev inte den skärmen utan valde att spara in och köpte denna i stället. Valde att lägga 3000kr på nya lurar och förstärkare samt ett nytt t-bord istället. Får se om jag blir nöjd

Ok. Bra att veta det där om ghosting. Hoppas du blir nöjd med dina nya inköp.

Jag har nog nästan bestämt mig för att gå åt andra hållet och istället lägga till 400 kronor och satsa på Dells nya, U2412M.

http://www.proshop.se/Skarm/Dell-24-UltraSharp-U2412M-IPS-pan...

Men vi får se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Ok. Bra att veta det där om ghosting. Hoppas du blir nöjd med dina nya inköp.

Jag har nog nästan bestämt mig för att gå åt andra hållet och istället lägga till 400 kronor och satsa på Dells nya, U2412M.

http://www.proshop.se/Skarm/Dell-24-UltraSharp-U2412M-IPS-pan...

Men vi får se.

kollade på den också men eftersom jag inte kan tänka mig annat än 2 skärmar så blir det lite väl saftigt med pengar. Tror dock du blir nöjd med den skärmen den är grym

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Skrivet av Grasp247:

Jag har en EW2420 och jag gamear rätt mest FPS och jag märker inte av ghosting överhuvudtaget jag kanske är blind men det har inte påverkat mitt spelande på något sätt alls.

Spelar du på datorn? Var inne på EW2730 till mitt PS3 men har ångrat mig angående storleken och är sugen på EW2430. Spelar mest FPS, har gjort det på min Samsung 40" och har inte tänkt på ghosting. Märker man änns av ghosting ifrån ps3? Bör jag vara orolig för att märka av det när jag köper EW2430? Är lite småskeptisk till att lämna tillbaka om jag inte är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik-cBN:

Spelar du på datorn? Var inne på EW2730 till mitt PS3 men har ångrat mig angående storleken och är sugen på EW2430. Spelar mest FPS, har gjort det på min Samsung 40" och har inte tänkt på ghosting. Märker man änns av ghosting ifrån ps3? Bör jag vara orolig för att märka av det när jag köper EW2430? Är lite småskeptisk till att lämna tillbaka om jag inte är nöjd.

Ja jag spelar på datorn. Jag har inte testat med ps3 däremot har jag testat med 360 och då fickbjag lite problem med ett spel dock inte ett FPS.

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Skrivet av Grasp247:

Ja jag spelar på datorn. Jag har inte testat med ps3 däremot har jag testat med 360 och då fickbjag lite problem med ett spel dock inte ett FPS.

Okej, problem med ghosting menar du eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik-cBN:

Okej, problem med ghosting menar du eller?

Ja exakt men det va bara ett spel andra jag testade hade inte samma problem.

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Skrivet av Grasp247:

Ja exakt men det va bara ett spel andra jag testade hade inte samma problem.

Okej, och vilket var det du hade problem med? Vilka hade du inte problem med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik-cBN:

Okej, och vilket var det du hade problem med? Vilka hade du inte problem med?

Spelet jag hade problem med heter Star Ocean: The Last Hope och det är det enda jag haft problem med. Om du vill så kan jag testa med PS3 också men det kommer ta en dag eller 2 då jag har min PS3:a hemma hos morsan så jag måste hämta den först och då testar jag med killzone och uncharted 2 då det är dom enda spelen jag har just nu.

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Skrivet av Grasp247:

Spelet jag hade problem med heter Star Ocean: The Last Hope och det är det enda jag haft problem med. Om du vill så kan jag testa med PS3 också men det kommer ta en dag eller 2 då jag har min PS3:a hemma hos morsan så jag måste hämta den först och då testar jag med killzone och uncharted 2 då det är dom enda spelen jag har just nu.

Det vore shysst men har hittat en annan skärm som verkar bra http://new.dustin.se/samsung-syncmaster-t24a550-24-wide-tft-l.... Är mest ute efter bra bild och att jag kan koppla PS3 med hdmi och få ljud ut ur skärmen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik-cBN:

Det vore shysst men har hittat en annan skärm som verkar bra http://new.dustin.se/samsung-syncmaster-t24a550-24-wide-tft-l.... Är mest ute efter bra bild och att jag kan koppla PS3 med hdmi och få ljud ut ur skärmen också.

Då tycker jag du borde köra på samsungen:)

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(