Lcd display kopplad till ex. Windows media player + klocka??

Permalänk
Medlem

Lcd display kopplad till ex. Windows media player + klocka??

Tjena!
Nu kommer hösten och snart dags att sätta igång med projektarbete. Jag har bestämt mig för att bygga en HTPC och tänkte göra lite coola finesser på den, bl.a. tänkte jag ha en lite LCD display på min HTPC som visar ex. klockan + h/min/sek ex. från Windows media player. Alltså vill jag att den ska vara lite likt ex. en dvd spelare att den visar detta på en liten display.

Min fråga är då är detta möjligt och isåfall hur? Länka gärna sidor som gjort liknande(har googla lite utan resultat).

Har läst kursen med Micro processteknik så har lite kunskap runt programmera in displayen, fast kan inte riktigt klura ut hur jag ska kunna koppla detta in till datorn(USB?).

Tack på förhand.

(PS. kanske denna tråd ska ligga under programmering?)

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400A RGB | Moderkort: MSI Z270 GAMING PRO CARBON | CPU: Intel i7 7700K 4.4Ghz | CPU-kylare: Corsair H80I V2 | RAM: Corsair 16GB | SSD: 500GB | Grafikkort: GTX 1080 | PSU: Corsair 750W | Skärm: ACER XB273U 165Hz

Permalänk
Medlem

Tja hittade en sida. Ska testa detta, verkar som det ska funka

http://www.markuszehnder.ch/projects/lcdplugin/

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400A RGB | Moderkort: MSI Z270 GAMING PRO CARBON | CPU: Intel i7 7700K 4.4Ghz | CPU-kylare: Corsair H80I V2 | RAM: Corsair 16GB | SSD: 500GB | Grafikkort: GTX 1080 | PSU: Corsair 750W | Skärm: ACER XB273U 165Hz

Permalänk
Proffsmoddare

Halloj! Jag köpte färdiga LCD för inkoppling till USB från LCDModkit.com. Om du vill ha färdiga.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för alla svar

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400A RGB | Moderkort: MSI Z270 GAMING PRO CARBON | CPU: Intel i7 7700K 4.4Ghz | CPU-kylare: Corsair H80I V2 | RAM: Corsair 16GB | SSD: 500GB | Grafikkort: GTX 1080 | PSU: Corsair 750W | Skärm: ACER XB273U 165Hz