Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem

Trist at d2 inte funkar i mac os längre. Lion stödjer inte PPC nämligen.

Permalänk

Känns rätt värt att ha en Monk som healer när man kör Inferno. ^^
http://us.battle.net/d3/en/calculator/monk#UhjSXf!YbV!aYZbYY

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

jag har kört opt-in-klienten på 4 olika datorer också

Sweet, 4ggr så hög chans än om du bara hade haft 1 acc iafalla

Allvarligt bryr jag mig inte om beta så mycket, SC2 betan gjorde nästan att jag tröttnade på det riktiga spelet då jag spelade så mycket med en vän. Vill hellre spela från start till mål i 1 sittning, men det är klart får man betan spelar man så är det!

Permalänk
Skrivet av Knuppe:

Allvarligt bryr jag mig inte om beta så mycket, SC2 betan gjorde nästan att jag tröttnade på det riktiga spelet då jag spelade så mycket med en vän. Vill hellre spela från start till mål i 1 sittning, men det är klart får man betan spelar man så är det!

Du planerar inte att få en hjärtattack om sådär 3-4 månader? ;D

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

Såg att FF betan inte stöder Eyefinity. Någon som vet hur det blir med det färdiga spelet?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Knuppe:

Sweet, 4ggr så hög chans än om du bara hade haft 1 acc iafalla

Allvarligt bryr jag mig inte om beta så mycket, SC2 betan gjorde nästan att jag tröttnade på det riktiga spelet då jag spelade så mycket med en vän. Vill hellre spela från start till mål i 1 sittning, men det är klart får man betan spelar man så är det!

har utökat till 6st :P, jag blir sur ifall jag inte får va med på betan!

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

Sweet, 4ggr så hög chans än om du bara hade haft 1 acc iafalla

Skrivet av Diablo_Lino:

har utökat till 6st :P, jag blir sur ifall jag inte får va med på betan!

Det här har diskuterats förr... statistisk sannolikhet funkar inte så. Jag orkar inte förklara matematiken, men man ökar inte sin chans nämnvärt genom att göra så. Och jag misstänker att det är långt mycket mer än slumpen som spelar roll.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Det här har diskuterats förr... statistisk sannolikhet funkar inte så. Jag orkar inte förklara matematiken, men man ökar inte sin chans nämnvärt genom att göra så. Och jag misstänker att det är långt mycket mer än slumpen som spelar roll.

1 på miljonen=0.000001
6 på miljonen=0.000006

0.000006/0.000001=6

Jooodåååå...

PS statistik är ju Matte A-kurs om jag inte minns fel, inte direkt avancerat matematik (division) men däremot lätt att göra tankevurpor. Förklara gärna vad jag gör för fel.

Tankenöt: Du får välja en av tre luckor varav en innehåller en vinst. Du väljer en lucka men innan du öppnar kommer en gubbe och öppnar en av de andra luckorna (aldrig den med vinsten såklart) och frågar om du vill byta lucka.

Stannar du kvar på den lucka du valt eller byter du?
Googling förbjudet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallonglass:

Du planerar inte att få en hjärtattack om sådär 3-4 månader? ;D

På Youtube finns redan videos ute på folk som spelar igenom hela nuvarande betan (första tredjedelen av act 1) på under 1h.

Vi vet att det finns 4 akter och att de troligtvis är ungefär lika långa.

Alltså får vi en uppskattad total speltid på ungefär 12timmar för en snabb genomspelning i ett streck. Detta är väl ungefär samma som Diablo 2 och garanterat inget som ger hjärtattack

Skrivet av Knuppe:

1 på miljonen=0.000001
6 på miljonen=0.000006

0.000006/0.000001=6

Jooodåååå...

PS statistik är ju Matte A-kurs om jag inte minns fel, inte direkt avancerat matematik (division) men däremot lätt att göra tankevurpor. Förklara gärna vad jag gör för fel.

Tankenöt: Du får välja en av tre luckor varav en innehåller en vinst. Du väljer en lucka men innan du öppnar kommer en gubbe och öppnar en av de andra luckorna (aldrig den med vinsten såklart) och frågar om du vill byta lucka.

Stannar du kvar på den lucka du valt eller byter du?

Du gör inget fel. Sannolikheten att få ett betakonto blir 6 (eller 4) gånger så stor som man har 6 eller 4 gånger så många konton och de väljs helt slumpmässigt.

Och ang. Tankenöten: Du byter lucka eftersom du ökar dina chanser till 50% (1/2) istället för 33% (1/3).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Det här har diskuterats förr... statistisk sannolikhet funkar inte så. Jag orkar inte förklara matematiken, men man ökar inte sin chans nämnvärt genom att göra så. Och jag misstänker att det är långt mycket mer än slumpen som spelar roll.

Hehe hur klarade du din matte?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

1 på miljonen=0.000001
6 på miljonen=0.000006

0.000006/0.000001=6

Jooodåååå...

PS statistik är ju Matte A-kurs om jag inte minns fel, inte direkt avancerat matematik (division) men däremot lätt att göra tankevurpor. Förklara gärna vad jag gör för fel.

Tankenöt: Du får välja en av tre luckor varav en innehåller en vinst. Du väljer en lucka men innan du öppnar kommer en gubbe och öppnar en av de andra luckorna (aldrig den med vinsten såklart) och frågar om du vill byta lucka.

Stannar du kvar på den lucka du valt eller byter du?
Googling förbjudet

Nians matte Kommer till och med ihåg det

Permalänk
Skrivet av Ixos:

På Youtube finns redan videos ute på folk som spelar igenom hela nuvarande betan (första tredjedelen av act 1) på under 1h.

Vi vet att det finns 4 akter och att de troligtvis är ungefär lika långa.

Alltså får vi en uppskattad total speltid på ungefär 12timmar för en snabb genomspelning i ett streck. Detta är väl ungefär samma som Diablo 2 och garanterat inget som ger hjärtattack

Fast samtidigt ökar svårighetsgraden utefter att man kommer vidare.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk

när kommer betan ut till oss egentligen?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Alltså får vi en uppskattad total speltid på ungefär 12timmar för en snabb genomspelning i ett streck. Detta är väl ungefär samma som Diablo 2 och garanterat inget som ger hjärtattack

Jag ser det dock som att maxa sin level innan man är klar, fast det är förstås bara en definitionsfråga. Blizzard har sagt att det tar cirka en genomspelning av de tre första svårighetsgraderna. Som jag förstod det är det planerat att man kan ungefär nå 30 efter normal, sen runt 50 för nightmare och 60 på hell. Sen får man antagligen farma hell ett tag innan man tar sig an inferno-nivån.

Permalänk
Skrivet av Anaii:

Det här har diskuterats förr... statistisk sannolikhet funkar inte så. Jag orkar inte förklara matematiken, men man ökar inte sin chans nämnvärt genom att göra så. Och jag misstänker att det är långt mycket mer än slumpen som spelar roll.

Vi utgår ifrån att bara jag och mina kompisar har anmält sig för betan i hela världen:
Jag har 6 kompisar som har vars ett account, medans jag har 6 account själv. Har jag inte då 50% chans att få en invite? medans mina kompisar har bara vars 8,3% chans?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Diablo_Lino:

Vi utgår ifrån att bara jag och mina kompisar har anmält sig för betan i hela världen:
Jag har 6 kompisar som har vars ett account, medans jag har 6 account själv. Har jag inte då 50% chans att få en invite? medans mina kompisar har bara vars 8,3% chans?

Tror grundtanken var att grundchansen är försvinnande liten.

Lite som ett lotteri, om du har en på en miljard att vinna jackpotten med en lott. Om du köper 1000 lotter så har du 1000ggr större chans att vinna och känner falsk säkerhet medan du på det stora hela fortfarande har en chans på en miljon som fortfarande är försvinnande liten även om den är större än om du bara hade haft en lott.

Så ja, han har 6ggr större chans att få ett konto än de flesta andra, men chansen är fortfarande försvinnande liten i lotteriet

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Någon osm vet när betan kommer ut ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

1 på miljonen=0.000001
6 på miljonen=0.000006

0.000006/0.000001=6

Jooodåååå...

PS statistik är ju Matte A-kurs om jag inte minns fel, inte direkt avancerat matematik (division) men däremot lätt att göra tankevurpor. Förklara gärna vad jag gör för fel.

Du glömmer räkna upp det totala antalet.
Förenklat: Från början har du 1/3 chans. Sedan väjer du att lägga till två chanser. Då får du inte 3/3 chans utan 3/5 chans.
Det finns ytterligare grejer som krånglar till det. Men jag har inte den kursen färskt i minnet och orkar inte plocka fram böckerna bara för att försöka förklara i ett intresseforum för ett spel.

Skrivet av IceDread:

Hehe hur klarade du din matte?

Med goda betyg.

Skrivet av Noobenu:

Nians matte Kommer till och med ihåg det

7,5hp Matematisk statistik på högskolan för min del.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

7,5hp Matematisk statistik på högskolan för min del.

Jag som också läst den kursen vill tillägga att det är betydligt svårare problem i den kursen än det ni trilskas med. Jag tror Anaii har missförstått lite sammanhanget här och tänker på det klassiska tärningskasts-problemet som inte alls är samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Du glömmer räkna upp det totala antalet.
Förenklat: Från början har du 1/3 chans. Sedan väjer du att lägga till två chanser. Då får du inte 3/3 chans utan 3/5 chans.
Det finns ytterligare grejer som krånglar till det. Men jag har inte den kursen färskt i minnet och orkar inte plocka fram böckerna bara för att försöka förklara i ett intresseforum för ett spel.

Med goda betyg.

7,5hp Matematisk statistik på högskolan för min del.

Nu skriver du korrekt, däremot så uppfattade jag inte alls att du var med på tåget tidigare.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undrium:

Jag som också läst den kursen vill tillägga att det är betydligt svårare problem i den kursen än det ni trilskas med. Jag tror Anaii har missförstått lite sammanhanget här och tänker på det klassiska tärningskasts-problemet som inte alls är samma sak.

Inte direkt missförstått, men måste nog säga att det var dumt att ta upp det över huvud taget då ingen kommer bry sig. Ville bara försöka få fram att även om chansen ökar så ökar det inte med en multipel av antalet registrerade accs. Vad jag sedan tänkte på med "ytterligare grejer som krånglar till det" så var det dragning utan återläggning utan hänsyn tagen till ordningen: CN,n =N!/(n! · (N − n)!) = (μ över N)

Men nu släpper vi det och återgår till ämnet.. jag tror vi snackade om diablo

Ps: Jag blev bara lite väl nyfiken och var tvungen att googla fram formeln xD Matte är kul!

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Du glömmer räkna upp det totala antalet.
Förenklat: Från början har du 1/3 chans. Sedan väjer du att lägga till två chanser. Då får du inte 3/3 chans utan 3/5 chans.
Det finns ytterligare grejer som krånglar till det. Men jag har inte den kursen färskt i minnet och orkar inte plocka fram böckerna bara för att försöka förklara i ett intresseforum för ett spel.

Med goda betyg.

7,5hp Matematisk statistik på högskolan för min del.

Då borde du också vetat att skillnaden mellan 10'000'000 registrerade och 10'000'004 registrerade konton är så liten att vi faktiskt helt kan ignorera den i detta sammanhanget.

Jag tror du behöver tillämpa din matte lite mer

Permalänk
Medlem

Nog med OT nu?...

Förövrigt så kan jag knappt bärga mig!! Väntat så otorligt länge nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Du glömmer räkna upp det totala antalet.
Förenklat: Från början har du 1/3 chans. Sedan väjer du att lägga till två chanser. Då får du inte 3/3 chans utan 3/5 chans.
Det finns ytterligare grejer som krånglar till det. Men jag har inte den kursen färskt i minnet och orkar inte plocka fram böckerna bara för att försöka förklara i ett intresseforum för ett spel.

Med goda betyg.

7,5hp Matematisk statistik på högskolan för min del.

Det där har inget med det aktuella problemet att göra..
har du 4 konton har du 4 gånger större chans att få betan. (Förutsatt att de väljer ut helt slumpmässigt)

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

Inte nödvändigtvis. Han är säkert inte den enda som gjort samma sak.

Permalänk
Medlem

Jag försöker hålla mig undan från BETA, vill köra när kommer i skarp version.
Längtar något enormt, ska bli riktigt kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallonglass:

Fast samtidigt ökar svårighetsgraden utefter att man kommer vidare.

Nja, mest ökning av svårighetsgrad blir det nog på nightmare/hell/inferno svårighetsgrad. Åtminstone för oss som spelat d2 innan ^^

Gissning förstås men jag tror inte att D3 kommer ta mer än 12-15h max att spela igenom första gången på normal.

Permalänk
Medlem

har aldrig lirat 2an så är lite kass på ordningen.
1 normal (lättast)
2 nightare
3 hell
4 inferno(svårast och endast tillgänglig efter att man klarat igenom allt på hell)

stämmer detta ?
så när d3 släpps kan man tex starta på hell direkt ?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajmaj:

Jag försöker hålla mig undan från BETA, vill köra när kommer i skarp version.
Längtar något enormt, ska bli riktigt kul!

Men betan kommer bara innehålla halva act 1 och undvika de stora spoilerna i spelet, så ser ingen direkt anledning att inte prova på.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

har aldrig lirat 2an så är lite kass på ordningen.
1 normal (lättast)
2 nightare
3 hell
4 inferno(svårast och endast tillgänglig efter att man klarat igenom allt på hell)

stämmer detta ?
så när d3 släpps kan man tex starta på hell direkt ?

Skulle gissa att det kommer funka som d2. Dvs att man måste klara normal för att låsa upp nightmare, klara nightmare för att låsa upp hell, etc.

I d1 så låstes nightmare och hell upp vid ett bestämt värde på din karaktärs level. Men så tror jag inte d3 kommer funka.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore