Permalänk
Medlem

Boot_device_led Lyser rött!!

Hej, som det står i rubriken så lyser boot_device_led rött på mitt Asus p8p67. Datorn startar men sen står det no Hard disks found men jag ar kopplat in hårddisken med en Sata 3gb kabel och även bytt! Snälla hjälp!
Skall även säga att det inte är en ny hårddisk utan hade den i min förra och har inte formaterat om den
Snabba svar uppskattas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

har du glömt strömkabeln till disken?
Gått in i bios och kollat runt om du hittar disken där?

Permalänk
Medlem

I Bios står det att det finns en disk och en dvd men det är när den startar så står det med vit text på svart no Hard disk detected och jag har ström kabeln i
Tack för det snabba svaret

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herxzo:

I Bios står det att det finns en disk och en dvd men det är när den startar så står det med vit text på svart no Hard disk detected och jag har ström kabeln i
Tack för det snabba svaret

Skickades från m.sweclockers.com

du behöver nog att formatera disken då i den nya datorn behöver nya drivrutiner och Windows är ganska beroende av moderkortet dvs dess drivrutiner

Visa signatur

Jag har en dator....

Permalänk

Jag har precis samma problem med mitt nya moderkort (ASUS P8P67 pro rev 3.1). Jag köpte även ny processor en i5 2500k, 2x2gb corsair xms3 och nytt nätagg på 580w. När jag startar datorn så står det No harddrive detected. Sen kommer man fram till windows skärm där det står Windows kunde inte startas detta kan bero på problem med hårdvara osv. (Kör xp fortfarande) Har förståt att många har problem med just den här serien av moderkort. Måste man formatera om hårdisken när man har installerat dessa komponenter?,eller ska det gå att köra som vanligt med rätta justeringar i bios? Ursäkta min "noobighet". Mitt första inlägg här för övrigt

Visa signatur

CPU: i5 2500k @3,7Ghz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro | ASUS P8P67 PRO | Corsair XMS3 4GB | GPU: Geforce GTS 250 | PSU: 580w | LG FLATRON IPS LED 23'

Permalänk
Medlem

Nu har det löst sig för mig! Har ingen aning om hur det hände, helt plötsligt kom jag in i windows. Btw välkommen till Sweclockers

Permalänk
Skrivet av Herxzo:

Nu har det löst sig för mig! Har ingen aning om hur det hände, helt plötsligt kom jag in i windows. Btw välkommen till Sweclockers

Haha okej. Får hoppas att det löser sig för mig också snart. Har ringt Webhallens kundtjänst minst fem gånger om dagen sen jag hade installerat komponenterna utan att dem har svarat. Och ASUS kundtjänst för hårdvara finns ju inte heller för tillfället verkar det som Tack för de!

Visa signatur

CPU: i5 2500k @3,7Ghz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro | ASUS P8P67 PRO | Corsair XMS3 4GB | GPU: Geforce GTS 250 | PSU: 580w | LG FLATRON IPS LED 23'