Corsair utökar Vengeance med påkostade möss och tangentbord i aluminium

Permalänk
Medlem

K90 verkar vara ett riktigt fint tangentbord!
Någon som lyckas se om handledsstödet är löstagbart dock? Vill ju gärna kunna använda ett vettigare tredjepartsstöd...

Visa signatur

Workstation: i7 3770K | 16 GB | GTX 680 | Antec P183 | Dell U2711
Server: Synology DS918+
Hemautomation: Home Assistant | Conbee II (Trådfri-prylar & Aqara-sensorer) | Hue | Verisure | SolarEdge | ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Pcgamer verkade ju i alla fall ha fått tag på en sådan.

Fan vad fint Blir nog ett köp då.

Permalänk
Medlem

Får intrycket av att det främst är programmerare som köper de där tangentborden. Varför de då marknadsförs till folk med spelintresse är för mig ofattbart? Men jäklar vad Corsair filat på säljargument/problem man inte visste att man hade.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KTL:

Får intrycket av att det främst är programmerare som köper de där tangentborden. Varför de då marknadsförs till folk med spelintresse är för mig ofattbart?

Främst beror det väl på att folk som skriver mycket i högre utsträckning än andra har insett hur roligt det är med ordentliga tangentbord. Lite marknadsföring kan dock få fler att få upp ögonen.

Permalänk
Medlem

Corsair snälla!.. håll er till nätagg och minnen

Musen var riktigt hemsk

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kollade videon, pinsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Får intrycket av att det främst är programmerare som köper de där tangentborden. Varför de då marknadsförs till folk med spelintresse är för mig ofattbart? Men jäklar vad Corsair filat på säljargument/problem man inte visste att man hade.

Sett till switcharna så är det ju perfekt för spel? Jag föredrar lätt mx red till alla spel där man går med tangentbordet.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

röda?

hoppas fan på att detta släpps i sverige, har alltid vilja testa röda, kanske blir ett köp från mina blåa

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Sett till switcharna så är det ju perfekt för spel? Jag föredrar lätt mx red till alla spel där man går med tangentbordet.

Det är väl individuellt då. Men känns fortfarande svindyrt för väldigt lite imo om man inte programmerar.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Handstödet för WASD knapparna är genialt, snålt dock att tangentbordet inte har belysning.

FPS musen såg intressant ut tills jag såg den stora feta sniper knappen precis där tummen ska vara när man använder musen "normalt", alltså när man inte spelar.

Det är helt säkert att Corsair och Logitech har haft nåt ihop med tangentbordet, annars skulle Corsair bli stämda så det ryker om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Verkar som du får med båda två, svarta och röda:

http://www.pcgamer.com/2011/09/16/corsair-gets-into-keyboards...

Där ser man, fan va nice:)

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

intressant onekligen men ropar inte hej i förskott eller ma man säger..

hoppas det blir bra
känns som om de försöker göra allt när de börjar gå bra me annat smått

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Handstödet för WASD knapparna är genialt, snålt dock att tangentbordet inte har belysning.

FPS musen såg intressant ut tills jag såg den stora feta sniper knappen precis där tummen ska vara när man använder musen "normalt", alltså när man inte spelar.

Det är helt säkert att Corsair och Logitech har haft nåt ihop med tangentbordet, annars skulle Corsair bli stämda så det ryker om det.

Titta på bild 13!
Mössen var väl inte så upphetsande, men tangentbordet såg intressant ut imo!

Permalänk
Medlem

Första svenska tangentbordet med röda brytare, Jippi

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Hahahahahaha deras videos är sjukt roliga <3

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk

Nja.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

Då kan man snart köpa hela datorutrustningen från corsair. Är väll bara moderkort (cpun), skärm och grafikkort som saknas.
Men det känns i alla fall som att de tillför något på marknaden då designen var lite speciell. Även trevligt med mer mekaniskt

Permalänk
Medlem

finns ju anledning att välja detta om man är intresserad av cherry red switcharna, skulle själv varit intresserad om jag inte köpt ett topre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dracc:

De såg långt ifrån sköna ut, alla 4 produkterna.. :/

Jag fick lite samma känsla.:/ No mouse or keyboard for me anyway.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

K60 var ju intressant tills man läste att det inte hade full NKRO, vilket är rätt dåligt för ett så dyrt tangentbord.
Sedan är det ju inte Tenkeyless heller. Förstår inte vem som skulle ha nytta av numpad i spel.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

[QUOTE="What? Varför bara det?[/QUOTE"]
för att de var de enda som tilltalade mej. Den yttre designen var inte i min smak. Kan dock inte utala mej om hur bra den sen funkar i praktiken eftersom jag inte äger ett.

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Tycker designen på tangentborden var riktigt snygga med borstad aluminium. Har nog inte sett någon annat tangentbord som ser liknande ut. Riktigt stilrent. Mössen var mindre intressanta, så jag håller mig till min Qpad 5k Har 5st till på lager, så mitt nästa mus inköp blir om ca 10 år...

På tal om just videon så var den rätt trevlig, killen visste vad han snacka om i alla fall, jämfört med andra reklamer. Tyckte dock att dom inte verkade så avslappnade. Kändes som dom tittade mest på varandra än in i kameran vilket gjorde att presentationen inte blev 100%.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Moriquende:

K60 var ju intressant tills man läste att det inte hade full NKRO, vilket är rätt dåligt för ett så dyrt tangentbord.

Hur många fingrar har du egentligen? 20 (över usb dessutom) borde väl räcka rätt långt (förutsatt att det nu är 20)?

Permalänk

Kan ingen berätta om den faktiska känslan med röda switchar? Har svarta nu och de är rätt tunga. Shit, va tangenbord och möss jag redan har hemma - inte verkar det bli bättre med denna kombo...

Visa signatur

AMD 7600X@? | RTX 3080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av evulme:

de enda som såg intressant ut var handledsstödet..

Hmm... jag tyckte precis motsatsen. Tangentbordet såg väldigt intressant ut, men handledsstödet stör mig lite. Varför skulle man vilja ha det på bara enda sidan?

Menar visst spelar man en hel del men det kommer alltid en tid då man vill skriva något och behöva köpa till extra handledsstöd känns ju lite onödigt.

Permalänk

Gillar trenden med aluminium istället för plast. Har en telefon i aluminium och min mus till datorn har en sån aluminium underdel som den där corsair musen också har.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Snyggt, Aluminium (kvalité), MX Red, Lättstädat, Inga extraknappar, Högt men fair pris.

Verkar kanon!

Vet någon om stödet på K60 är avtagbart? Finns det någon bild på det isf (blir det ett fult hål kvar där den fästes)?

OT: Women on the internets? Nej men allvarligt, fin kvotering på proffset i videon. Sakkunnighet slår kameravana any day, pinsamt.

Visa signatur

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Hur många fingrar har du egentligen? 20 (över usb dessutom) borde väl räcka rätt långt (förutsatt att det nu är 20)?

håller med. Jag spelar eller skriver inte med händerna + pannan. Men om man gör det kan det vara bra med NKRO. Och då får man hålla sig till ps2. För på usb har man egentligen bara 6 KRO om jag inte minns fel.
Räcker gott och väl med 20 över usb.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel Raftö:

Kan ingen berätta om den faktiska känslan med röda switchar? Har svarta nu och de är rätt tunga. Shit, va tangenbord och möss jag redan har hemma - inte verkar det bli bättre med denna kombo...

De känns som väldigt lätta svart switchar helt enkelt. 35 gram istället för... är det 55g på svarta? Hur som helst är de riktigt sköna att skriva på. Jag jobbar som copywriter och skriver hela dagarna. Aldrig haft problem med trötta fingrar (Noppoo Choc Mini med röda switchar på jobbet, Filco Tenkeyless med bruna switchar hemma).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Hmm... jag tyckte precis motsatsen. Tangentbordet såg väldigt intressant ut, men handledsstödet stör mig lite. Varför skulle man vilja ha det på bara enda sidan?

Menar visst spelar man en hel del men det kommer alltid en tid då man vill skriva något och behöva köpa till extra handledsstöd känns ju lite onödigt.

Möjligt att de är så.. fast inte i mitt fall. När jag använder båda händerna när jag skriver så behöver jag inte någe handledsstöd. Dock när jag spelar(med tanke på att vänsterhanden ligger just där då).

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"