STARCRAFT 2 E-Sport tundering 17/9

Permalänk
Medlem

STARCRAFT 2 E-Sport tundering 17/9

Såg nu att det är match i Valencia med 8 av världens främsta gamers.

Var kan man se matchen online? Aftonbladet visar men man måste köpa "plus" konto för att kunna se.
Är det inte någon annan sida som sänder där man slipper registrera sig?
Skulle vara kul å ägna några timmar att titta då jag ligger inlagd på sjukan under längre tid och vill göra fördriva på något (kuriosa)

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

Dreamhack kommer också köra en egen stream, eller är det samma som Rakaka?

Hur aftonbladet tänkt sig få tittare när det kräver plusmedlemskap vette tusan. Jag misstänker att de med plusmedlemskap är agda 68, beata 53 och nils-gunnar 45 och har svårt att tänka mig att de hellre ser på starcraft än att läsa om de senaste dieterna och att man måste motionera för att gå ner i vikt. Synd.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Entusiast

Ingen dålig lineup direkt, ska bli kul att kolla på.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

teamliquid.net har streams från nästan alla turneringar (om inte alla), inklusive denna

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Avstängd

Vilken dag detta varit, Arena of Legends med Nestea, MC och MMA imorse var helt sanslös. Tvivlar att DH-V kan toppa de matcherna

It's gooood to be an SC2 nerd today..

Visa signatur

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av gryzor:

Vilken dag detta varit, Arena of Legends med Nestea, MC och MMA imorse var helt sanslös. Tvivlar att DH-V kan toppa de matcherna

It's gooood to be an SC2 nerd today..

Roligare spelare i Dreamhack, så möjligheten finns ju.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Nice Idra är med. Som zerg fan alltid lika kul att följa.

Däremot kan Aftonbladet börja stoppa upp sin dataspelsavdelning nånstans. Först utnyttjar de massfenomenet SCII och spammar artiklar för att sedan förpesta allt med betala plusannonser. Tur det finns gratis streams överallt annars antagligen.

Permalänk
Entusiast

Ja visst är det konstigt att folk vill tjäna pengar på e-sport. GSL, NASL, å MLG osv. gör ju precis samma sak? Jag antar att Aftonbladet kommer ha svenska casters och intervjuer för de som gillar detta precis som DH stockholm, om jag inte minns helt fel så var det väldigt många som kollade förra Dreamhack invitational genom Aftonbladet med deras tomtar till casters så det finns ju en efterfrågan.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Casting ska ske av proffs, och jag har inte sett några svenska sådana ännu. Men för de nötterna som inte förstår engelska kan Aftonbladets variant vara av intresse.

Permalänk
Entusiast

Typiskt att dreamhack streamen ska på 720p när streams som NASL baserat i USA funkar perfekt på 1080p+. Alltid problem med dreamhack genom justin.tv

Går trafiken från Sverige > USA(justin server) > Sverige eller?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

länk till den du tittar på firk?

Permalänk
Entusiast

http://www.twitch.tv/dreamhacktv/

edit: laggar inte längre, verkar som dem fixat det.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Hmm den laggar väldigt mycket för mig.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sockervadd:

Hmm den laggar väldigt mycket för mig.

ja har börjat lagga rejält igen.. enda turneringarna som inte går å kolla på är fan de i sverige.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Just nu så kostar ju aftonbladet plus en krona, så det är ju ingen jättekostnad. Kan ju vara värt om man har intresset.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Pratar dom Svenska på aftonbladet? Isåfall nej tack till den:P

Permalänk
Medlem

Thorzain! :D:D

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kabex:

Just nu så kostar ju aftonbladet plus en krona, så det är ju ingen jättekostnad. Kan ju vara värt om man har intresset.

det är ett abonnemang eller? 1kr första månaden men sen kostar det mer.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Streamen laggar otroligt mycket för mig är det samma för er ?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem

Är det Maven som kommenterar på den svenska streamen? Totalbiscuit och apollo är ju riktigt bra kommentatorer så förstår inte varför man skulle vilja kolla på den svenska streamen

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Streamen laggar otroligt mycket för mig är det samma för er ?

Bättre nu men laggde första gamet.

Thor rush nu! galet

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem

Men va svårt det va att få nån stream att funka då! Laggar i 360p nu. Men reklamen går jättebra att sända utan avbrott...Ska det behövas gå med i aftonspammet för att få se detta...

Thorzain verkar va kung nu för tiden hur som helst.

Permalänk

hmm aftonblaskan är engelska för mig. Så det var värt 1 kr:P hoppas bara jag kan avbryta avbetalningen senare så den ej tar nästa månad..

Permalänk
Medlem

Det är ett abonnemang på Aftonbladet, så köp inte skiten... Dreamhack borde döpa om sin tv till dreamlaggtv!

Permalänk

Du kan avrbyta den när du vill.

Permalänk
Medlem

Hatar att streamen laggar, palla kolla på 360p när det finns 720p.
Men trevliga matcher än så länge

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Väldigt roligt att Olearys i stockholm sänder.
Håller tummarna på att e-sport kan bli något som uppmärksammas mer.

Personligen är detta roligare de vanliga sporterna brukar ha på tv.
IOF är det ett helt annat underhållsvärde i "is sporten" där de håller på med boll o snöre.

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)