BF3-dator för 16k +-1k. Är den balanserad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tekanna:

Ja, det här tål att sovas på

Kvällens I-landsproblem är att det verkar vara celebralt lång leveranstid på Corsair AX 850W 80+ GOLD.

Skaffa MSI 580gtx lightning Twin FrozrIII, ett Corsair 750w nätagg och i5 2500k å klocka som fasen, det har jag tänkt när jag får mina grejjer

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Skaffa MSI 580gtx lightning Twin FrozrIII, ett Corsair 750w nätagg och i5 2500k å klocka som fasen, det har jag tänkt när jag får mina grejjer

Ja, nu är det beställt. Det känns som den här riggen uppviglar till hyfsad klockning Det blev en HX 850 isf AX, eftersom den fanns i lager. Det enda jag haffade lite på chans var mb: ASRock Z68 Extreme4 GEN 3. Hoppas den lirar bra.

Visa signatur

Hobo från Söder.
--
ASRock Z68 E4 III, i5 2500K, OCZ V3 120, HX 850W, MSi GTX 580 Lightning, Corsair 8GB CL9, Antec H2O 620 p'n'p 2xScythe 1450rpm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tekanna:

Ja, nu är det beställt. Det känns som den här riggen uppviglar till hyfsad klockning Det blev en HX 850 isf AX, eftersom den fanns i lager. Det enda jag haffade lite på chans var mb: ASRock Z68 Extreme4 GEN 3. Hoppas den lirar bra.

Körde du på Direct cuII? Tänkte ta det först men ändrade mig till MSI Twin FrozrIII efter en jävla massa övervägande och läsande. Då det ska vara rejält överklocksvänligt, det kommer väsnas, men det har jag inte problem med Hoppas bara ett Corsair 750w agg räcker för "maxklockning" på både grafikkort och processor

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Körde du på Direct cuII? Tänkte ta det först men ändrade mig till MSI Twin FrozrIII efter en jävla massa övervägande och läsande. Då det ska vara rejält överklocksvänligt, det kommer väsnas, men det har jag inte problem med Hoppas bara ett Corsair 750w agg räcker för "maxklockning" på både grafikkort och processor

Väsnas? MSI korten är bland dom tystare ju Speciellt Lightning versionen med större och tystare fläktar.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Väsnas? MSI korten är bland dom tystare ju Speciellt Lightning versionen med större och tystare fläktar.

Mjo, men om man ska upp i 950 mhz gpu så Det är målet iaf ^^ Får se hur det går med standardkylare

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Körde du på Direct cuII? Tänkte ta det först men ändrade mig till MSI Twin FrozrIII efter en jävla massa övervägande och läsande. Då det ska vara rejält överklocksvänligt, det kommer väsnas, men det har jag inte problem med Hoppas bara ett Corsair 750w agg räcker för "maxklockning" på både grafikkort och processor

Lightning har Twin Frozr III, så den borde fläkta på bra. Jag valde ett HX 850 utifall man känner för att skicka in ett extra kort framöver.

Visa signatur

Hobo från Söder.
--
ASRock Z68 E4 III, i5 2500K, OCZ V3 120, HX 850W, MSi GTX 580 Lightning, Corsair 8GB CL9, Antec H2O 620 p'n'p 2xScythe 1450rpm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tekanna:

Lightning har Twin Frozr III, så den borde fläkta på bra. Jag valde ett HX 850 utifall man känner för att skicka in ett extra kort framöver.

Ja, det är rätt. Måste vänta till ungefär 10:e oktober för att få mina grejjer på grund av nätagget, så jag överväger att skaffa mig Corsair 850w gold istället eller liknande istället

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Ja, det är rätt. Måste vänta till ungefär 10:e oktober för att få mina grejjer på grund av nätagget, så jag överväger att skaffa mig Corsair 850w gold istället eller liknande istället

Hehe, väntan är förödande. Eftersom jag inte kommer att bygga riggen själv så valde jag HX framför AX eftersom den fanns i lager hos Inet, för att vara säker på att stå kittad inför BF3-släppet

Visa signatur

Hobo från Söder.
--
ASRock Z68 E4 III, i5 2500K, OCZ V3 120, HX 850W, MSi GTX 580 Lightning, Corsair 8GB CL9, Antec H2O 620 p'n'p 2xScythe 1450rpm.

Permalänk
Skrivet av WrongTarget:

Nja, du drar en hel del felaktiga slutsatser här. De testar faktiskt HD6870 vs GTX 560 (inte GTX 560 Ti) och deras slutsats är faktiskt att SLI med GTX560 ger MINDRE micro stuttering än CF med HD6870 (men ger istället lägre medel FPS):

Om du tittar på grafen jag länkade så är det den faktiska fpsen, alltså minus dubbelframes.

6870 är värdelös på microstuttering, men ingen här i tråden har pratat om den förutom du.

De har testat en hel bunt av 3x 2x gpu uppsättningar, de fokuserar dock på de allra vanligaste korten att köra crossfire/sli med. Lite som att Sweclockers har med "alla kort" när de recensserar ett nytt kort. För att förenkla : Artikeln tar som sagt upp en hel bunt av kort som du kan läsa om du faktiskt klickade på länkarna, även om slutsatserna de drar handlar sedan om de två kort de valt att fokusera artikeln kring.

Det är kortfattat du som har missuppfattat tråden/artikeln samt mitt inlägg. Jag pratar om 6950 vs 560 ti och slutsatserna är helt korrekta utifrån de tabeller som Sweclockers och Tomshardware har släppt.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tekanna:

Hehe, väntan är förödande. Eftersom jag inte kommer att bygga riggen själv så valde jag HX framför AX eftersom den fanns i lager hos Inet, för att vara säker på att stå kittad inför BF3-släppet

Ja det räcker garanterat med hx. Bara allt går bra när jag sätter ihop den så står jag också färdig när det bär av mot den 27:e okt.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Skrivet av Kardizz:

Men om vi nu ska spela Bf3 hela vintern, då måste väll 2 st 6950 räcka ?, jag vet att speccen inte är släppta, med att man ska behöva 2 st 580 måste ju vara överdrivet!?

Allt handlar om vilket kriterium du har, men såvida du spelar på en 60-fps skärm så tror jag inte att du kommer kunna se någon visuell skillnad mellan de två alternativen.

Vissa kommer nog att hävda att deras 6850/GTX 550 "klarar o köra allt i maxat" medans andra kommer klaga över fps drops med sina singel 6970/580 kort.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Ja det räcker garanterat med hx. Bara allt går bra när jag sätter ihop den så står jag också färdig när det bär av mot den 27:e okt.

Du kan alltid hugga en 850 guld från Komplett, såg att de finns i lager där

Visa signatur

Hobo från Söder.
--
ASRock Z68 E4 III, i5 2500K, OCZ V3 120, HX 850W, MSi GTX 580 Lightning, Corsair 8GB CL9, Antec H2O 620 p'n'p 2xScythe 1450rpm.

Permalänk
Skrivet av Syntak:

Tycker inte du ska köra på ett Corsair nätagg då de håller relativt låg kvalité.
Kör hellre på http://www.inet.se/artikel/6900362/xfx-core-edition-850w
Starkare och mer välbyggt nätagg, billigare också.

äre inte core aggen som har den instabila 12v linan?

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Men om vi nu ska spela Bf3 hela vintern, då måste väll 2 st 6950 räcka ?, jag vet att speccen inte är släppta, med att man ska behöva 2 st 580 måste ju vara överdrivet!?

ganska säker på att ett 6950 också räcker

Visa signatur

| AMD Phenom II 1055T @ 3.3GHz | Sapphire R9 380x | Corsair Force 3 120GB | M4A87TD/USB3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tekanna:

Du kan alltid hugga en 850 guld från Komplett, såg att de finns i lager där

Ja det är där jag har beställt min rigg, tjänade några goa hundralappar på att beställa där istället för inet, som dessutom höjde priserna mitt framför näsan på mig:(

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 92:

ganska säker på att ett 6950 också räcker

Nånting säger mig att DICE kommer ge kärlek till många när BF3 släpps och alla ägare av högprestandakort kommer att bli rikligt belönade. Glöm bara inte att skaffa riktigt bra lurar eller högtalare, för är det något DICE verkligen äger så är det ljudläggningen. Det är iaf min åsikt.

Visa signatur

Hobo från Söder.
--
ASRock Z68 E4 III, i5 2500K, OCZ V3 120, HX 850W, MSi GTX 580 Lightning, Corsair 8GB CL9, Antec H2O 620 p'n'p 2xScythe 1450rpm.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anguzz:

Ja det är där jag har beställt min rigg, tjänade några goa hundralappar på att beställa där istället för inet, som dessutom höjde priserna mitt framför näsan på mig:(

Men på Inet får du fri frakt så det jämnar ut sig ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Men på Inet får du fri frakt så det jämnar ut sig ^^

Ja det är sant, men jag plockade allt utom moderkort och lite småkrams på komplett, så det blev en del, så jag kunde välja MSI Lightning istället för asus och det jämnade änna ut sig
Edit: Jobbar i göteborg också så Pick-up-Point blev bara 99 kr ^^

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tekanna:

Nånting säger mig att DICE kommer ge kärlek till många när BF3 släpps och alla ägare av högprestandakort kommer att bli rikligt belönade. Glöm bara inte att skaffa riktigt bra lurar eller högtalare, för är det något DICE verkligen äger så är det ljudläggningen. Det är iaf min åsikt.

hoppas mina G35 kirrar biffen då :>

Visa signatur

| AMD Phenom II 1055T @ 3.3GHz | Sapphire R9 380x | Corsair Force 3 120GB | M4A87TD/USB3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 92:

hoppas mina G35 kirrar biffen då :>

Det är jag rätt säker på

Visa signatur

Hobo från Söder.
--
ASRock Z68 E4 III, i5 2500K, OCZ V3 120, HX 850W, MSi GTX 580 Lightning, Corsair 8GB CL9, Antec H2O 620 p'n'p 2xScythe 1450rpm.

Permalänk

Tycker ni det är någon idé att köra med ett 590 istället för 580 för att förbereda sig en bra bit framöver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piriripak:

Tycker ni det är någon idé att köra med ett 590 istället för 580 för att förbereda sig en bra bit framöver?

Min plan är att köra 580 så långt det går och sen jacka in ett till kort vid behov.

Visa signatur

Hobo från Söder.
--
ASRock Z68 E4 III, i5 2500K, OCZ V3 120, HX 850W, MSi GTX 580 Lightning, Corsair 8GB CL9, Antec H2O 620 p'n'p 2xScythe 1450rpm.

Permalänk

Förstod hur du tänkte:) Men är det direkt dumt och fel att köra på ett 590 och köra på de så långt det går och sen köra in ett till eller rent av uppgradera? Eller är SLI helt enkelt sättet man bör gå till väga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piriripak:

Förstod hur du tänkte:) Men är det direkt dumt och fel att köra på ett 590 och köra på de så långt det går och sen köra in ett till eller rent av uppgradera? Eller är SLI helt enkelt sättet man bör gå till väga?

De här korten är så högpresterande att vad man än väljer så har man fin grafik med god marginal. Ska man köra med multipla skärmar så kan man behöva flera kort dock.

Visa signatur

Hobo från Söder.
--
ASRock Z68 E4 III, i5 2500K, OCZ V3 120, HX 850W, MSi GTX 580 Lightning, Corsair 8GB CL9, Antec H2O 620 p'n'p 2xScythe 1450rpm.

Permalänk

Sorry, att jag hijackar din tråd lite tekanna:P Ska göra en egen tråd när det börjar närma sig slutet av månaden och pengarna kommer. Men säg att jag kör med ett 590 istället, behöver jag bättra kylning o liknande? Sen såg jag att det fanns en Msi Lightning version av gtx580 som har dubbla minnet, är detta värt att lägga pengar på?

Permalänk
Skrivet av norrby89:

saknar Gold cert vilket Corsair agget har! samt Corsair's agg har inte vart den bästa men när det gäller AX serien så går det inte att få så mycket bättre... det är deras TX/HX serie som är av mindre kvalité om jag mins rätt, AX och CX är av dom bättre aggen man kan få idag..

Corsairs AX och HX är de finaste serierna. TX och CX är de lägre serierna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi tower MoBo: Asus P8P67 DELUXE REV B3 CPU: Intel Core i7 2600K 4,5GHz GPU: MSI GeForce GTX 580 RAM: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE HDD: 1TB Western Digital Caviar Black SSD: Cruical M4 128gb PSU: Corsair HX 1050W Cooling: Corsair Cooling Hydro H80, 5x SilverStone 140mm AirPenetrators.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icecoldclocker:

Corsairs AX och HX är de finaste serierna. TX och CX är de lägre serierna.

Hmm HX och TX är väll ändå precis samma agg bara det att HX är modulärt? eller har jag fått det om bakfoten?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av norrby89:

Hmm HX och TX är väll ändå precis samma agg bara det att HX är modulärt? eller har jag fått det om bakfoten?

det är inte samma agg eftersom det inte har samma certifiering. HX serien har dessutom 2 års längre garanti än TX serien.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi tower MoBo: Asus P8P67 DELUXE REV B3 CPU: Intel Core i7 2600K 4,5GHz GPU: MSI GeForce GTX 580 RAM: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE HDD: 1TB Western Digital Caviar Black SSD: Cruical M4 128gb PSU: Corsair HX 1050W Cooling: Corsair Cooling Hydro H80, 5x SilverStone 140mm AirPenetrators.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icecoldclocker:

det är inte samma agg eftersom det inte har samma certifiering. HX serien har dessutom 2 års längre garanti än TX serien.

Eem 650hx/650tx/650txv2 har alla 3 85% och broms certifiering enligt prisjakt.. och dom har precis samma Ampär där de kanske skilljer max 1A på någon enstaka lina

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av norrby89:

Eem 650hx/650tx/650txv2 har alla 3 85% och broms certifiering enligt prisjakt.. och dom har precis samma Ampär där de kanske skilljer max 1A på någon enstaka lina

Dem lägre modellerna är helt klart snarlika. Men eftersom denna tråden syftar på de högre så är ju skillnaden större från modell till modell.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi tower MoBo: Asus P8P67 DELUXE REV B3 CPU: Intel Core i7 2600K 4,5GHz GPU: MSI GeForce GTX 580 RAM: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE HDD: 1TB Western Digital Caviar Black SSD: Cruical M4 128gb PSU: Corsair HX 1050W Cooling: Corsair Cooling Hydro H80, 5x SilverStone 140mm AirPenetrators.