Permalänk
Inaktiv

Skaffa ny dator skärm/skärmar.

Nu så tänkte jag införskaffa mig en ny dator skärm eller fler skärmar om jag hittar någon som inte kostar allt för mycket.
Tänkte kolla om det finns någon ni här på forumet rekommenderar?

Jag spelar rätt mycket men redigerar även film,foto osv.

Jag är inte så kunnig när det gäller skärmar men jag fattar det som att den ska ha så låg MS som möjligt och så höga Hz som möjligt. Kan hända att jag kommer ihåg fel så rätta mig gärna om jag har fel.

Men vad rekommenderar ni för någon skärm?
Tänk på att jag är student och min budget inte är jätte stor.

Om det blir en rätt billig så kanske jag köper 2st eller 3st då jag "multi-taskar" rätt mycket och har utnyttjat 2 skärmar under ett bra tag.

Permalänk
Medlem

Som jag ser det så hänger det lite på vad du är ute efter. När jag köpte ny dator för ett gäng månader sen så köpte jag en benQ för en tusenlapp ungefär, 2ms i respons. Inga konstigheter egentligen, en schyst prisvärd skärm! Men i och med att jag spelar en hel del så vill jag ha någonting vettigt att glo på, så ska köpa BenQ XL2410T för strax över 3 lökar. 120 hz och 3d och grejer. Men lite saftigt att köpa 2-3 st ;> kör min gamla BenQ som secondary och kan således videoredigera ordentligt.

Lite sent svar, du kanske rentav redan hunnit införskaffa skärm/skärmar?

Visa signatur

"If it ain't broke, don't fix it"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xNidas:

Som jag ser det så hänger det lite på vad du är ute efter. När jag köpte ny dator för ett gäng månader sen så köpte jag en benQ för en tusenlapp ungefär, 2ms i respons. Inga konstigheter egentligen, en schyst prisvärd skärm! Men i och med att jag spelar en hel del så vill jag ha någonting vettigt att glo på, så ska köpa BenQ XL2410T för strax över 3 lökar. 120 hz och 3d och grejer. Men lite saftigt att köpa 2-3 st ;> kör min gamla BenQ som secondary och kan således videoredigera ordentligt.

Lite sent svar, du kanske rentav redan hunnit införskaffa skärm/skärmar?

Jag har inte hunnit köpa någon skärm än och jag letar fortfarande