Permalänk

Komplett Gamer A15

Hejsan, jag är på G att köpa ny dator, som ska användas till Diablo3 och HoN främst.
Råkade snubble in på Kompletts "Gamer A15", och med lite justeringar på konfigen, kan detta vara något till ett hyffsat pris?

Notera att man får en ihopbyggd dator med Win7 och en BENQ 21.5" LEDSkärm med i priset, SAMT 3 års garanti.

Uploaded with ImageShack.us

Hade dock velat ha med en annan kylare, och det står ju så här på deras sida (när man trycker på komplett gamer a15)
"Vi garanterar att alla konfigurationer fungerar tillsammans och du får full garanti och support i 3 år oavsett om du gör ändringar i din Komplett PC eller ej"
Då borde man få sätta på en kylare själv, och att garantin ska funka?

Synpunkter på paketet tack!

mvh

Permalänk
Medlem

Jag hade hellre byggt ihop datorn själv men det finns ju folk som gillar preassembled.

Jag hade dock inte köpt det från komplett då min bror fick vänta 32 dagar på att få sin dator.

Tycker att du borde kika på lite andra hemsidor såsom inet eller speldatorn.se.

Och angående dina funderingar, ja du blir försedd med 3 års garanti oavsett vilka komponenter du väljer.

Men 8 tusen för det du ska använda den till? Finns billigare datorer ute på marknaden för det du ska använda den till.

Permalänk
Medlem

Den processorn som följer med är knappast det bästa valet för spel eftersom få om ens några spel utnyttjar 6 kärnor ordentligt.
Hade jag varit du hade jag köpt en Intel Core i5 2500K alternativt en AMD Phenom II X4 beroende på budget.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

hade nog byggt ihop en med montering från inet eller deras taurus serie istället.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Priset på kompletts paket går inte att få billigare någon annanstans, men dom som har synpunkter på detta, speciellt Jontyzz och Staropramen som har kommenterat tidigare kan ju få motbevisa detta... Men kommihåg att välja exakt dom komponenterna som ingår i kompletts paket enligt ovan

Permalänk
Medlem
Skrivet av milla_66:

Priset på kompletts paket går inte att få billigare någon annanstans, men dom som har synpunkter på detta, speciellt Jontyzz och Staropramen som har kommenterat tidigare kan ju få motbevisa detta... Men kommihåg att välja exakt dom komponenterna som ingår i kompletts paket enligt ovan

Fast de har ju inte sagt att det går att få billigare. De har sagt att det går att få en billigare dator som ändå klarar vad den skall användas till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av milla_66:

Priset på kompletts paket går inte att få billigare någon annanstans, men dom som har synpunkter på detta, speciellt Jontyzz och Staropramen som har kommenterat tidigare kan ju få motbevisa detta... Men kommihåg att välja exakt dom komponenterna som ingår i kompletts paket enligt ovan

Du kanske skulle läsa vad jag skrev en gång till?

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Grymt pris för de komponenterna + OS och skärm.

Permalänk

Tanken var ju att bara få en dator som klarar av Diablo3 och HoN utan problem, samt att jag ska kunna streama mina games till Justin.tv.

Med skärm, os, montering och de komponenter så MÅSTE det priset vara helt ofattbart ju.

Permalänk

Ingen annan med synpunkter? Det lutar att jag fixar detta. :-]

Permalänk
Medlem

Jag funderar på samma paket!

Kan man om 8 månader köpa ett lika dant grafikkort och sätta in? för att få två stycken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sutekh:

Jag funderar på samma paket!

Kan man om 8 månader köpa ett lika dant grafikkort och sätta in? för att få två stycken?

Nej moderkortet har inte stöd för två grafikkort.

Men tar du http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=637650&CKS=PCW så går det och det.

Permalänk
Medlem

Dumt att skapa en till tråd.

Jag tänkte på följande:

Artikelnummer:647507
Stötsäker kartong
QPAD CT Komplett
Cooler Master Elite 310 Svart/Silver
Silver Power SP-SS500 500W PSU
Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+
AMD Phenom II X6 1090T Black Edition
Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9
XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan"
Corsair SSD Force Series™ 3, 60GB
OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA
Western Digital Caviar® Blue 500GB
Lite-On DVD/Blu-Ray Reader, iHOS104-37
HP Tangentbord USB och Strömkabel PC
BenQ 21,5" LED G2222HDL
Logitech OEM S-120 2.0 högtalare
MS COA Label Windows Home Premium 7
MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 SE 64bit
MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic
Garanti 3 års inskicksgaranti

10002kr komplett.se

ta ett 2gb istället för ett 1gb, 400kr som skiljde