Permalänk

Eyefinity hörnan NR:XXXX

Har suttit och dreglat över alla sjukt snygga Eyefinity hörnor/riggar och kom på att jag kanske skulle dela med mig av mitt lilla hörn också
Systemet består av:
Chassi- Fractal design XL
Moderkort- Asus maximus IV extreme
Cpu- Intel sandy bridge 2600K
Ram- Corsair 8GB vengance CL8 1600Mhz
Nätagg- Corsair Tx 950watt
Gpuer- 2st Powercolor HD6970 och ett XFX HD6970 (på jakt efter ett tredje powercolor kort).

Skärmarna består av 3st Dell ultrasharp u2311h som jag kör i eyefinity och den övre i mitten består av en benq g2220hd som är hängd uppochner på väggen och är bara en utökning av skrivbordet.

Framtida planer är väll att försöka sig på att åtminstone vattenkyla gpuerna för att få ner både tempen men även ljudnivån till en lite mer acceptabel nivå.

Hoppas ni har lite överseende med min totala okunskap av att fotografera och lite röriga kabeldragningen, annars hoppas jag ni gillar setupen och lägg gärna en kommentar

Eyefinity hörnan NR:XXXX

Visa signatur

Sandybridge 2600K, Corsair H50, Asus sabertooth P67, Corsair vengance 8gb, 2st Power color hd 6970, Corsair 950 watt, Hdd, 2xCorsair force GT 120GB Raid0, 1000GB, 1000GB, 1000GB (samtliga lagringsdiskar är samsung) =), Redefine XL, 3X Dell U2311H (eyefinity).

Permalänk
Medlem

Då jag ställde en liknande fråga i samlingstråden för eyefinity, hur gjorde du för att smälla i den 4de skärmen? Bara att trycka i i dvi uttaget på kort nr2?

Kan du lätt inaktivera den så att du kan lira typ 5760x1080? eller kan du ha den som extended för eyefinityn så du kan glo internet medans du lirar valfrit spel?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk

Du vet väl att det är ett lagbrott att ta vägskyltar?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K (Corsair H60) | ASUS P8Z77-V | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB | ASUS 680 DCUII TOP | Corsair HX 850W 80+ | Samsung SSD Basic 830-Series 256GB, Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

t-bordet förstörde imo.. 4p

Permalänk
Medlem

Vad är tempsen? kan inte vara bra me så där tijt

Permalänk
Skrivet av mini-ryttge:

Då jag ställde en liknande fråga i samlingstråden för eyefinity, hur gjorde du för att smälla i den 4de skärmen? Bara att trycka i i dvi uttaget på kort nr2?

Kan du lätt inaktivera den så att du kan lira typ 5760x1080? eller kan du ha den som extended för eyefinityn så du kan glo internet medans du lirar valfrit spel?

Jag kör mitten skärmen och den övre skärmen på DVI utagen sen kör jag sidoskärmarna på mini-DP till DP kablar, alla kopplade till samma kort =). Den övre skärmen blir automatiskt avaktiverad när du kör igång ett spel, beroende på vilket spel så kan den fortsätta att visa bild (temp program osv) så den setupen jag har här om man går in i windows inställningarna för skärmar så visas endast en stor och en liten uppe i mitten.

Skrivet av Piucas The Maste:

Du vet väl att det är ett lagbrott att ta vägskyltar?

Mycket väl medveten om dä, viste inte riktigt om jag skulle ta bort dom eller inte men iom att dom vanligtvis sitter där så fick dom va kvar

Skrivet av simme300:

Vad är tempsen? kan inte vara bra me så där tijt

Kort 1-3 uppifrån och ner är nr1: 56grader nr2: 45grader nr3:43grader i idle med fläktarna låsta på 55% vid spel kör jag fläktarna runt 70% för att hålla mig under 90grader iaf därför vattenkylning står på ``to do´´ listan

Visa signatur

Sandybridge 2600K, Corsair H50, Asus sabertooth P67, Corsair vengance 8gb, 2st Power color hd 6970, Corsair 950 watt, Hdd, 2xCorsair force GT 120GB Raid0, 1000GB, 1000GB, 1000GB (samtliga lagringsdiskar är samsung) =), Redefine XL, 3X Dell U2311H (eyefinity).

Permalänk
Medlem

Trifire ser så maffigt ut

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga, hur upplever du crossfire med 3 kort? Tänker väl mest på stabilitet och stöd med drivrutinerna samt om du upplever microstuttering eller dylikt?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Digger allt utom tangentbordet. Underbart att skriva på men att spela på? Nej! xD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Och jag tycker det ser maffigt ut med ett 6970.. :/ men det kan väl verkligen inte prestera efter förväntningar med 3 graffes?

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Finns det inga TriFire-bryggor? Ser så fult ut med de där orange:a maskbryggorna.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Trifire ser så maffigt ut

Mjo faktiskt, skulle dock ha tag i ett till pwercolor kort

Skrivet av Hotfuzz08:

Måste bara fråga, hur upplever du crossfire med 3 kort? Tänker väl mest på stabilitet och stöd med drivrutinerna samt om du upplever microstuttering eller dylikt?

Mja änn så länge har det funkat helt okej inte hunnit testa så mkt ännu (jobb osv) stabiliteten har varit bra änn så länge dock går ju korten väldigt varma om du kör på orginal fläktkurvan som ligger på korten från början. Har inte upplevt någon microstuttering ännu har dock bara prövat BC2 på max och där kunde jag inte märka något iaf

Skrivet av PhenPhantom:

Digger allt utom tangentbordet. Underbart att skriva på men att spela på? Nej! xD

Haha mja kan väll erkänna att det var väll mest designen och känslan att skriva på det som jag fastnade för men som du säger inget vidare att spela på

Skrivet av Jerkanftw:

Och jag tycker det ser maffigt ut med ett 6970.. :/ men det kan väl verkligen inte prestera efter förväntningar med 3 graffes?

Mja ser ganska maffigt ut det också tyckte det såg fett ut som fan när jag körde gtx460 sli men a dä fanns ju värre så vafan =P hur menar du med att det inte presterar efter förväntningarna? har ju sett tester på crossfire med två kort och sen vet jag att den sista gpu,n inte tillför så värst mkt så med hänsyn till det så presterar det ungeför som jag hade räknat med

Skrivet av Leifson:

Finns det inga TriFire-bryggor? Ser så fult ut med de där orange:a maskbryggorna.

Haha mja har tänkt samma tanke men inte funnit några iaf sen lyckades jag ju att få två oliga bryggor också hade typ 7 bryggor liggandes i samma hög och var ivrig att få liv i systemet så tänkte inte på att dom va olika XD

Visa signatur

Sandybridge 2600K, Corsair H50, Asus sabertooth P67, Corsair vengance 8gb, 2st Power color hd 6970, Corsair 950 watt, Hdd, 2xCorsair force GT 120GB Raid0, 1000GB, 1000GB, 1000GB (samtliga lagringsdiskar är samsung) =), Redefine XL, 3X Dell U2311H (eyefinity).

Permalänk
Avstängd

Najs, tror du maxar BF3!

Permalänk
Medlem

borde inte grafikkorten koka när de inte får någon luft när du har dem så nära varandra?

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Skrivet av Aids130:

borde inte grafikkorten koka när de inte får någon luft när du har dem så nära varandra?

Bara för att dom borde betyder inte det att dom måste

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Skrivet av M1NT:

Najs, tror du maxar BF3!

Kan ju hoppas iaf

Skrivet av Aids130:

borde inte grafikkorten koka när de inte får någon luft när du har dem så nära varandra?

Går hyffsat bra än så länge ligger på max 95 på översta kortet vid belastning med org fläktkurva

Skrivet av stickyone:

Bara för att dom borde betyder inte det att dom måste

Så sant dom still going strong

Visa signatur

Sandybridge 2600K, Corsair H50, Asus sabertooth P67, Corsair vengance 8gb, 2st Power color hd 6970, Corsair 950 watt, Hdd, 2xCorsair force GT 120GB Raid0, 1000GB, 1000GB, 1000GB (samtliga lagringsdiskar är samsung) =), Redefine XL, 3X Dell U2311H (eyefinity).