Permalänk
Medlem

Awesome WM på Arch. Less is more.

Awesome is awesome.

Visa signatur

"I do not know with which weapons WWIII will be fought, but WWIV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av engywook:

Awesome WM på Arch. Less is more.

Awesome is awesome.

Vilken söt bakgrundsbild! Var har du hittat den?

Jag visar upp mitt skrivbord också!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Vilken söt bakgrundsbild! Var har du hittat den?

Vet ej, har ett script som byter bakgrundsbild varje halvtimme ifrån en mapp med massor av bilder. Här är bilden iaf.

Visa signatur

"I do not know with which weapons WWIII will be fought, but WWIV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av engywook:

Vet ej, har ett script som byter bakgrundsbild varje halvtimme ifrån en mapp med massor av bilder. Här är bilden iaf.

Okej tufft! Tack för bilden!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Självklart!

citerar dig för att du ska hitta hit hund

Jag undrar mest ifall dina configs till wmfs + conky fungerar till t.ex. ubuntu?

MvH Kreppe

Visa signatur

"This is VAR, spelled A-U-T-O"

Permalänk
Skrivet av blame_me:

http://img845.imageshack.us/img845/5955/screenshotmhf.th.png

Som det ser ut just nu efter lite tweaks. Har tänkt slänga in conky också, men jag har inte riktigt klurat ut vad jag vill att det ska visa. Den enda gången jag ser skrivbordet är egentligen vid uppstart och det som då skulle vara intressant är rss-feeds till de sidor jag besöker oftast ändå. Några tips på snygga scripts för rss? Även lite tips överlag till conky uppskattas Systeminfo rent allmänt är ointressant då jag ändå kör htop om det är nåt program som krånglar.

Vad kör herrn för tema + bakgrund tro? Föll mig i smaken direkt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB HDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kreppe:

citerar dig för att du ska hitta hit hund

Jag undrar mest ifall dina configs till wmfs + conky fungerar till t.ex. ubuntu?

MvH Kreppe

Yep, vilken distro man använder spelar ingen roll.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjanterifjant:

Vad kör herrn för tema + bakgrund tro? Föll mig i smaken direkt!

Bakgrunden är Colors of the night och temat är Zukitwo från talangen lassekongo83

Permalänk
Permalänk
Skrivet av blame_me:

Man tackar så hjärtligt och lyfter på tupén tillsammans med en djup bockning!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB HDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem

Såhär ser min "Apple ArchBook Pro" ut atm

Permalänk

Linux Mint 11 på skoldatorn.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Info @ dA.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Som nybliven linuxanvändare tänkte jag också slänga upp en bild.

Permalänk
Medlem

Får väl bidra lite också:

Clean:

Lite terminaler + fluxboxmenu:

Permalänk
Skrivet av zoman:

Som nybliven linuxanvändare tänkte jag också slänga upp en bild.

http://dl.dropbox.com/u/41692683/Sk%C3%A4rmbild.png

Hej! Riktigt snyggt skrivbord! Var har du hittat den skrivbordsbakgrunden?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Hej! Riktigt snyggt skrivbord! Var har du hittat den skrivbordsbakgrunden?

Hej!

Tackar! Jag googlade nog på wallpaper, eller något liknande xD
Bilden finns på http://www.mota.ru/

Permalänk
Inaktiv

Såhär ser mitt ut just nu. KDE 4.7.1 på Arch.

http://i.imgur.com/9m2aI.png

Permalänk
Hedersmedlem

Min arch i skolan, atm

Prövar gnome-shell och är rätt nöjd ändå, hade varit nice med fler inställningsmöjligheter dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWE|OggE:

Min arch i skolan, atm

http://imgur.com/rrPo9.png

http://imgur.com/Nns1q.png

Prövar gnome-shell och är rätt nöjd ändå, hade varit nice med fler inställningsmöjligheter dock.

Snyggt! Fast du kanske kan välja annan färg på ikonerna i din "File manager", brunt känns sådär, kanske gråare nyans som smälter in med din bakgrund?

Använder du förresten någon conky eller är det top-panelen jag ser längst upp?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av A.T.A:

Snyggt! Fast du kanske kan välja annan färg på ikonerna i din "File manager", brunt känns sådär, kanske gråare nyans som smälter in med din bakgrund?

Använder du förresten någon conky eller är det top-panelen jag ser längst upp?

Jo ikonerna ska bytas, inte hittat några passande än direkt.

Det är vanliga top-panel med weather och sysmon addon.

Kanske lägger in en conky, inte bestämt mig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av A.T.A:

Snyggt! Fast du kanske kan välja annan färg på ikonerna i din "File manager", brunt känns sådär, kanske gråare nyans som smälter in med din bakgrund?

Använder du förresten någon conky eller är det top-panelen jag ser längst upp?

Bruna? Antingen är du färgblind eller så behöver du ny skärm.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Bruna? Antingen är du färgblind eller så behöver du ny skärm.

Ska du leka lustigpelle så får du säga vad färgen har för namn? Det är en typ av flera olika bruna nyanser ja, eller mer exakt en blandning av:

#BD9347

eller fler nyanser här:

http://www.w3schools.com/tags/ref_colorpicker.asp?colorhex=%2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av A.T.A:

Ska du leka lustigpelle så får du säga vad färgen har för namn? Det är en typ av flera olika bruna nyanser ja, eller mer exakt en blandning av:

#D1AA5F

eller fler nyanser här:

http://www.w3schools.com/tags/ref_colorpicker.asp?colorhex=%2...

Beige eller sand.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Beige eller sand.

"Beige is an off tan color or light brown color."

"Desert sand is a color which resembles the color of desert sand. It may be regarded as a deep shade of beige."

Så både Beige och Sand är nyanser av brunt. Så jag är varken färgblind eller behöver en ny skärm, lustigpelle.

Sedan är det inte en nyans på mapparna utan flera olika nyanser, en blandning av brunt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A.T.A:

"Beige is an off tan color or light brown color."

"Desert sand is a color which resembles the color of desert sand. It may be regarded as a deep shade of beige."

Så både Beige och Sand är nyanser av brunt. Så jag är varken färgblind eller behöver en ny skärm, lustigpelle.

Sedan är det inte en nyans på mapparna utan flera olika nyanser, en blandning av brunt.

Jag försökte vara lite rolig bara.

Men ska vi vara petnoga så finns det bara 4 färger, sedan en jävla massa nyanser av dessa. Men i folkmun är beige en färg och brun en annan, ungefär som att vi säger att vitt och svart är två andra färger.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Sitter på en lagom tråkig tunn klient just nu, som kör Java desktop system(är GNOME i förklädnad om jag fattat rätt). Servern kör Solaris någonting tror jag. Kan inte ens installera gnome-teman, det händer ingenting.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Jag försökte vara lite rolig bara.

Men ska vi vara petnoga så finns det bara 4 färger, sedan en jävla massa nyanser av dessa. Men i folkmun är beige en färg och brun en annan, ungefär som att vi säger att vitt och svart är två andra färger.

Ska vi vara petnogrannare så finns det vad jag vet ingen riktig definition på vilka grundfärgerna är. Vissa anser att det är fyra färger som är: röd, blå, grön, gul. Andra anser att det bara finns tre st: röd, blå, gul. Andra anser att det finns 7 färger. Eller RGB, osv. Så det är en liten diskussion som inte leder någonstans. Nu hamnar man offtopic så jag avslutar här.

Men du försökte vara rolig så jag ger dig en: Haha ha hahahah ahhahahahhaha.

Permalänk

Hund & A.T.A - dags att läsa Wittgensteins Anmärkningar om färger Ni kanske kan analysera föreställningen om transparens utifrån hans idéer och återkomma

Permalänk
Medlem

Försöker installera ubuntu på en gammal 400mhz laptop men den verkar inte ha nån lust.

Visa signatur