Permalänk
Medlem

Uppgradera Datorn.. :)

Är i tankarna på att bygga en ny dator till mig själv
jag hade tänkt spara grafikkortet ifrån denna datorn till nästa då det är inköpt bara för någon månad sedan.
tankarna var att behålla den gamla datorn som extra dator dvs att man bygger inprincip en ny komplett dator till.

Budget: finns ingen men det ska vara rimligt ^^

Spec just nu:
Processor: Intel(R) Core 2 duo CPU e7400 280ghz
Ram: Corsair 4GB DDR2
Grafik: http://www.inet.se/artikel/5408902/gigabyte-geforce-gtx-460-1...
Lagring 2tb minne så det klarar ju sig
Nätagg: Chieftec smart series 550w PSu atx 12v v2,0 standard, 2x 6pin pCIe, 4x
Moderkort: Asus p5qpl-am, g41, socket-775, m-ATX, ddr2, gblan, pciex 2,0x16

Behöver nytt chassi, hårddisk (ssd helst) moderkort.. ja ni vet

mvh Andy

Edit: la till ett länk till nuvarande grafikkort

Permalänk
Medlem

Vad är användningsområdet då? Antar att du tycker den är för långsam eftersom du vill uppgradera. Själv har jag ungefär likadan dator men med med 4-kärning processor. Jag satte i en intel 320 SSD och den blev som ny.

Det är väl lite osäkert på vad man ska satsa på just nu eftersom Bulldozer inte släppts ännu så man kanske vill vänta på den och se om det är något att ha. Annars är det väl intel socket 1155 som presterar bäst just nu. 2500K är ju populär processor och s DDR3-minne till det. 2600K om du ska videoredigera och sådant. Det blir nog det allmänna rådet skiulle jag tro. SSD-disk också förstås.

Men om du ska få två kompletta datorer behöver du ändå skaffa ett grafikkort, annars står ju gamla datorn utan grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Vad är användningsområdet då? Antar att du tycker den är för långsam eftersom du vill uppgradera. Själv har jag ungefär likadan dator men med med 4-kärning processor. Jag satte i en intel 320 SSD och den blev som ny.

Det är väl lite osäkert på vad man ska satsa på just nu eftersom Bulldozer inte släppts ännu så man kanske vill vänta på den och se om det är något att ha. Annars är det väl intel socket 1155 som presterar bäst just nu. 2500K är ju populär processor och s DDR3-minne till det. 2600K om du ska videoredigera och sådant. Det blir nog det allmänna rådet skiulle jag tro. SSD-disk också förstås.

Men om du ska få två kompletta datorer behöver du ändå skaffa ett grafikkort, annars står ju gamla datorn utan grafikkort.

Har det gamla grafikkortet liggandes som jag kommer använda till den gamla datorn isåfall.

Datorn kommer användas till en del olika mestadels spel dock.

Jag har tyvärr ingen aning om moderkort och liknande men jag gillar egentligen min dator men som du säger.. den börjar bli slö

och processorn är ju en flaskhals i sig.. får sköna fps drops i black ops och liknande.

Men som sagt tips eller gärna en hel lista på vad man skulle uppgradera sig till hade varit riktigt fint eller ifall man bara ska satsa på att uppgradera några komponenter i den nuvarande?

Permalänk
Medlem

Grafik: Nvidia 460 1mb Gb 2 fläktar wtf? :S

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

Grafik: Nvidia 460 1mb Gb 2 fläktar wtf? :S

Såg nu att jag skrivit fel: ger er en länk istället så kan ni själva säga vad ni tycker..

http://www.inet.se/artikel/5408902/gigabyte-geforce-gtx-460-1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyy90:

Såg nu att jag skrivit fel: ger er en länk istället så kan ni själva säga vad ni tycker..

http://www.inet.se/artikel/5408902/gigabyte-geforce-gtx-460-1...

de såg bättre ut

hoppas du hittar någon bra . hur länge tror ni andra på sweclock de håller med 2x460 i sli ?

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

Ingen som vill plocka ihop ett paket till mig?

Permalänk
Hedersmedlem

Korspostning

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM