Permalänk
Medlem

Delll U2711

Hej!

Har en snabb fråga som jag inte hittar på något forum. Min plan är att både koppla in min PS3 (via AV förstärkare med HDMI hela vägen) och dator (via DVI) till den här skärmen. Sen kunna switcha mellan dom olika källorna med en knapptryckning. Går det? eller är ju helt ute och seglar nu?

/A

Länk till skärmen http://www.inet.se/artikel/2203202/dell-ultrasharp-27-u2711-i...

Permalänk
Avstängd

Jo, det ska gå. Tänk bara på att du måste ha dual-link DVI för att kunna köra den upplösningen.

Permalänk
Avstängd

Annars skulle du ju kunna koppla datorn till förstärkaren med HDMI (om du har en sådan utgång) och sen växla mellan den och PS3:an med hjälp av förstärkarens fjärrkontroll. Under förutsättning att de är placerade så att det är möjligt då förstås. Då får du ju också ut datorns ljud till din hemmabioförstärkare.

Permalänk
Medlem

Du kan switcha emellan dom olika signalerna direkt på skärmen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Annars skulle du ju kunna koppla datorn till förstärkaren med HDMI (om du har en sådan utgång) och sen växla mellan den och PS3:an med hjälp av förstärkarens fjärrkontroll. Under förutsättning att de är placerade så att det är möjligt då förstås. Då får du ju också ut datorns ljud till din hemmabioförstärkare.

Det är så jag har idag men eftersom HDMI inte stöder den högre upplösningen så kommer det inte att funka med den nya skärmen. Därför får jag vända på det. Ljud från speldatorn får jag bara ha i lurarna annars får jag fan från frugan *lol*

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo, det ska gå. Tänk bara på att du måste ha dual-link DVI för att kunna köra den upplösningen.

Kommer ha ett GTX 580 kort så det är väl inget problem eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Acroo:

Kommer ha ett GTX 580 kort så det är väl inget problem eller?

Det beror ju på vilka utgångar kortet har, men har det DVI så lär det med största sannolikhet vara en Dual-link. Annars har det troligen DisplayPort vilket också fungerar på den skärmen.