Hur får man ut bästa 3d upplevelsen

Permalänk
Medlem

Hur får man ut bästa 3d upplevelsen

Hej.

Jag har nyligen plockat ihop en ny riktigt kraftfull pc. I den min pc kör jag Radeon hd 6950 2 GDDR5 Dual fan kort och som skärm använder jag
Samsung S23A750D.

Frågan är nu hur ska jag få ut den bästa 3d upplevelsen? Jag har läst på om AMD HD3D technology på deras hemsida och dom hänvisar till 2 st program (IZ3D och TriDef 3D)
Jag laddade ner IZ3D och startade spelet DEAD SPACE för att testa och allt som hände var att skärmen gjorde dubbla bilder, det funka varken med 3d glasögon att få det bättre eller något. Så testade jag att köra 3d via 2d-3d convert inställningen som finns på skärmen och då blev det 3d men inte så speciellt mycket (Visst man kan inte förvänta sig så mycket men lite mer tror jag nog det går att få), men hur? Är det bäst att köra skärmens 3d eller är det någon speciell inställning man måste göra i detta IZ3D program? Eller är kanske TriDef 3D bättre som programvara? Eller finns det ytterligare alternativ?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

jag har kört tridef 3D och det funkar bra men man får tänka på att man inte kan köra cross fire sen att man inte får ut samma FPS som innan.
du kan testa i 14 dagar

Permalänk
Antielefant
Skrivet av ts85:

Hej.

Jag har nyligen plockat ihop en ny riktigt kraftfull pc. I den min pc kör jag Radeon hd 6950 2 GDDR5 Dual fan kort och som skärm använder jag
Samsung S23A750D.

Frågan är nu hur ska jag få ut den bästa 3d upplevelsen?

...genom att lämna tillbaka 6950't på ångerrätt och ta ut ett 570 istället.

Nej, jag skojar inte. AMD HD3D är ett direkt skämt jämfört med NVidias 3DVision och 3DTV Play.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

...genom att lämna tillbaka 6950't på ångerrätt och ta ut ett 570 istället.

Nej, jag skojar inte. AMD HD3D är ett direkt skämt jämfört med NVidias 3DVision och 3DTV Play.

Fast det står ju klart och tydligt att den skärmen inte stödjer Nvidia Vision utan enbart AMD HD3D. Så kan du vara så vänlig att hålla dina personliga åsikter för dig själv och enbart svara om exakt hur jag ska göra med dom saker jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av urk:

jag har kört tridef 3D och det funkar bra men man får tänka på att man inte kan köra cross fire sen att man inte får ut samma FPS som innan.
du kan testa i 14 dagar

Okey då ska jag testa tridef 3d då, har du exakt samma skärm som mig med eller? Så man vet att det funkar med skärmen/glasögonen också? Nej crossfire kör jag inte heller utan har enbart 1 kort då det inte finns någon idé att köra det ännu med tanke på att det jag har nu klarar det mesta som finns ute idag.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av ts85:

Fast det står ju klart och tydligt att den skärmen inte stödjer Nvidia Vision utan enbart AMD HD3D. Så kan du vara så vänlig att hålla dina personliga åsikter för dig själv och enbart svara om exakt hur jag ska göra med dom saker jag har.

Det är ingen personlig åsikt utan ren fakta - det är väldigt stor skillnad mellan de två.

*shrug*

Däremot har du helt rätt, din skärm stöder inte 120 Hz 3D så den fungerar inte med 3DVision. Ännu en skärm på min blacklist när de inte ens sätter dit rätt kontakter för att kunna utnyttja skärmen fullt ut. Inget ovanligt för Samsung däremot.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Det är ingen personlig åsikt utan ren fakta - det är väldigt stor skillnad mellan de två.

*shrug*

Däremot har du helt rätt, din skärm stöder inte 120 Hz 3D så den fungerar inte med 3DVision. Ännu en skärm på min blacklist när de inte ens sätter dit rätt kontakter för att kunna utnyttja skärmen fullt ut. Inget ovanligt för Samsung däremot.

Okey må va ren fakta men nu är det så att jag har köpt dessa och inte något 3d vision tjohejs, är egentligen inte ens speciellt intresserad av 3d..bara drygt att ha på sig glasögon, men eftersom dessa hade funktionerna så ville jag testa, har en samsung 3d tv förövrigt och kollar knappt på 3d där heller, men jag gilla modellen så jag köpte den.