Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Medlem

Har försökt att få den svenska hårdvarutangentdockan att fungera med svenska åäö, men misslyckats. Får meddelandet att Asus tangentbord inte är valt vid uppstart då plattan är dockad. Hur jag än då, både före dockning eller efter dockning för både asus tangentbord samt android dito, väljer inställningar för inmatning får jag inte den svenska hårdvarutangentdockan att fungera med svenska "åäö". Någon som vet råd? Tack på förhand! / JB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JB2011:

Har försökt att få den svenska hårdvarutangentdockan att fungera med svenska åäö, men misslyckats. Får meddelandet att Asus tangentbord inte är valt vid uppstart då plattan är dockad. Hur jag än då, både före dockning eller efter dockning för både asus tangentbord samt android dito, väljer inställningar för inmatning får jag inte den svenska hårdvarutangentdockan att fungera med svenska "åäö". Någon som vet råd? Tack på förhand! / JB

Testa uppdatera.

Permalänk
Medlem

JB2011.

Testa det här: Inställningar - Språk och inmatningar - Tangentbordsinställningar - Aktuell inmatningsmetod - klicka på ASUS svenskt tangentbord i pop-up-rutan.

Funkar inte det, kolla så att alla språkinställningar är ställda till svenska och gör om proceduren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Min hämtar oftast klart men hälften av gångerna skiter den i att installera, att försöka igen brukar oftast lösa det dock.

Finns det någon lösning på detta? riktigt irriterande att den ibland inte hämtar och Ibland hämtar men skiter i att installera.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av autonomi:

Tycker renderingen ser likadan ut på de två läsare jag testat så jag tror de använder något i OS för att rendera, men om någon har ett tips på något bättre så vore jag mycket tacksam för detta.

Opera och Firefox är de enda jag vet som inte använder inbyggda rendreringsmotorn.

Om du vill använda Firefox så rekommenderar jag tillägget "Phony", den ger dig en extra inställning som heter "User agent" där du kan välja bl.a. "Desktop Firefox" och "IE".

Edit:
Glömde ju säga att jag har hittat en bugg; om man dockar plattan med gångjärnet i nedvikt läge så laddar plattan men tangentbordet fungerar inte när man sedan viker upp den. När man sitter på tåget med plattan så är det ju inte alltid man vill dra upp dockan också bara för att lägga tillbaka allt i väskan igen

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Är det meningen att webläsaren ska krascha hela tiden? Händer oftare och oftare sedan den senaste uppdateringen. Lagom skoj när man är mitt uppe i ett långt inlägg på ett forum t.ex.
På en halvtimme kan det hända 3-4 gånger. Webläsaren stängs och hemskärmen är helt blank och sedan ploppar widgetar och appar upp en efter en

Permalänk
Medlem

Har blivit galet sugen på en Transformer. Dock så har det ryktats om att Transformer 2 kommer snart, och jag vill självklart hellre ha den. What to do, what to do? :<

Permalänk

Ny och glad eee pad-ägare anmäler sig
Jag har verkligen sökt men kan ha missat info i denna långa tråd, ber isf om ursäkt för upprepning. Hur synkar jag kalendern i min HTC legend till kalendern i plattan, utan att behöva ha kalendern på nätet? Jag har försökt installera htc sync utan framgång...

Permalänk
Skrivet av JockeII:

Har blivit galet sugen på en Transformer. Dock så har det ryktats om att Transformer 2 kommer snart, och jag vill självklart hellre ha den. What to do, what to do? :<

Tror inte den kommer komma på ett tag då "tegra 3" kal-el inte kommit ännu och tror inte de kommer släppa någon transformer 3 innan dess.

Visa signatur

Mii

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptendigii:

Tror inte den kommer komma på ett tag då "tegra 3" kal-el inte kommit ännu och tror inte de kommer släppa någon transformer 3 innan dess.

Tegra 3 kommer väl nu i oktober dock tror jag? Och en Asus-kille ska ha bekräftat att Transformer 2 kommer inom de närmsta månaderna. Men inte omöjligt att de skjuter på det, om de verkligen vill göra drömplattan med Tegra 3 och den kommande nya versionen av Android.

Är väl en kamp mot mitt pryl-habegär och mitt sinne. Brukar vara den förstnämnda som vinner. :x

Permalänk
Skrivet av JockeII:

Tegra 3 kommer väl nu i oktober dock tror jag? Och en Asus-kille ska ha bekräftat att Transformer 2 kommer inom de närmsta månaderna. Men inte omöjligt att de skjuter på det, om de verkligen vill göra drömplattan med Tegra 3 och den kommande nya versionen av Android.

Är väl en kamp mot mitt pryl-habegär och mitt sinne. Brukar vara den förstnämnda som vinner. :x

Tror Tegra3 är annonerat att komma i sista kvartelet detta året, så det kan stämma.
Men att få ut en färdig produkt från det, och sen att den ska komma till sverige. Även om asus är snabba i sverige, skulle inte räkna med den förrens 3-4 månader iaf.

Men någon annan vet säkert mer än mig ändå, så lyssna på dem

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mo88:

Är det meningen att webläsaren ska krascha hela tiden? Händer oftare och oftare sedan den senaste uppdateringen. Lagom skoj när man är mitt uppe i ett långt inlägg på ett forum t.ex.
På en halvtimme kan det hända 3-4 gånger. Webläsaren stängs och hemskärmen är helt blank och sedan ploppar widgetar och appar upp en efter en

Jag har testat några olika webläsare och jag rekomenderar att du installerar Firefox. Den medföljande webläsaren är inte helt stabil..

Permalänk
Medlem

En Asus Transformer 32 gb med docka beställd. Även ett 32 gb SDHC-kort samt ett fräscht Golla-fodral som ska passa bra, var en kille på Swedroid som hade en likadan.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara en uppdatering på väg (3.2.1)

http://www.ubergizmo.com/2011/09/asus-eee-pad-transformer-get...

Visa signatur

The people who start wars never fight then. The people who fight wars never like them…

Permalänk
Medlem
Skrivet av pepso:

Yes och gick att ladda ned nu!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk

Hej alla!

Mycket riktigt rullar vi nu ut en uppdatering till Eee Pad Transformer!

Som vanligt inkluderar uppdateringen en uppgradering till senaste Honeycomb-kärnan från Google samt en del bugg- och prestandafixar. Flash skall fungera bättre samt att webbläsaren bör uppleva mindre 'force close'.

Vi inkluderar nu även applikationen SuperNote som vi hoppas ni uppskattar!

Däremot den största nyheten vi är glada att meddela är att numera finns ÅÄÖ mappat som standard på Asus Svenska tangentbord (och våra Norska och Danska grannars tangentbord med!);

Hoppas ni uppskattar denna förändring då vi fått väldigt många önskemål från just er här på forumet!

Trevlig helg!
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem

Verkar vara en mycket trevlig uppdatering. Tack Asus

Permalänk
Medlem

Har bara som hastigast testat lite, men det där nya Supernote verkar riktigt super.
Precis vad jag letat efter, ett program där man på ett enkelt sätt kan göra anteckningar med fingrarna.
Det där med att man först skriver texten stort och den sedan förminskas var en mycket bra ide. På det viset hindras man inte av sina fingrars klumpighet.

Plattan verkar lite rappare i största allmänhet också.

Edit : Efter att ha testat det där Supernote lite till och sett vilka funktioner som finns så är jag verkligen superförtjust i den.
Klart bästa appen på hela plattan
Inte nog med det, den där lilla delayen när man ritar är ju i princip helt borta nu. Allt man kladdar dyker upp omedelbart på skärmen, även vid rätt snabba fingerrörelser.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Uppdaterade idag och nu kan jag varken komma in på http://www.aftonbladet.se eller vanliga Google utan blir automatiskt omdirigerad till deras mobilsidor. I Aftonbladets fall skrivs adressfältet om till http://mobil.aftonbladet.se/partner/wwwredirect/
I inställningar har jag bockat för bordsdator och det har funkat fint innan.

Edit: verkar funka om jag ändrar till Tablet pc. Märkligt..
Och borde inte bordsdator och Tablet pc vara samma sak?

Edit2: Nej, funkade inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mo88:

Uppdaterade idag och nu kan jag varken komma in på http://www.aftonbladet.se eller vanliga Google utan blir automatiskt omdirigerad till deras mobilsidor. I Aftonbladets fall skrivs adressfältet om till http://mobil.aftonbladet.se/partner/wwwredirect/
I inställningar har jag bockat för bordsdator och det har funkat fint innan.

Edit: verkar funka om jag ändrar till Tablet pc. Märkligt..
Och borde inte bordsdator och Tablet pc vara samma sak?

Edit2: Nej, funkade inte.

Har samma problem. Bra att du tog upp det.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med att eee pad keyborden inte mountar sd kortet?
Jag har ett SD kort i tangentbordet (16gig) som den inte hittar åt på nått sätt,
i skärmen har jag ett Micro SD på 32 gig, när jag tar ut det och sätter det i en adaptern för att stoppa in i tangentbordet så funkar det ändå inte.
Men tidigare har det funkat hur bra som helst! nån med samma fel?

Permalänk
Medlem

Älskar Transformern so far, riktigt fräsch och snabb. Fast jag sitter och är lite småirriterad att man inte kan organisera bokmärkena i stockbrowsern. Jag vill ha dem i bokstavsordning!

Permalänk
Medlem

Toppen Asus, superskönt med nya tangentbordet med å,ä,ö på nu:)
Fungerar fint som sagt, ännu inga tråkigheter upptäckta hittills iallafall!:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Ok, inget svar på min kalenderfråga. Det tolkar jag som att ni inte vet (om inte min fråga dränktes av upgraderingsnyheten)...

Det verkar iaf som att jag få sänka mina krav angående att inte ha kalendern på nätet? Det jag vill är i alla fall att kalendern i min mobiltelefonen automatiskt synkar med min eee pads kalender. Någon som har en smart lösning? Vilken kalenderlösning använder ni er av?

Permalänk
Skrivet av cheddar_bob5:

Har samma problem. Bra att du tog upp det.

Hej!

Sker detta med alla sidor som har mobilversioner eller bara specifika?

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!

Sker detta med alla sidor som har mobilversioner eller bara specifika?

Mvh
Asus Sverige

Nej endast specifika. Funkade dock bra innan uppdateringen. Det är som att sidan tror att det är en mobil trots annan inställning.

En annan sak, har 2 dockor, den ena med byggkvalitetsproblem, tangentbordet går att trycka på och hela aparaten knackar till. Som att materialet är skevt eller hur man ska kalla det. Är detta ngt som går att lämna in på RMA?

Den andra har problem med batterydrain. Är det bara kontakta Asus service för det? Siba hittade inget fel men skillnaden i batteritid på mina dockor är väldigt stora..

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!

Sker detta med alla sidor som har mobilversioner eller bara specifika?

Mvh
Asus Sverige

Jag har samma problem. T ex aftonbladet vill alltid visa mobilsidan. Andra sidor funkar däremot.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjofaderalla:

Det verkar iaf som att jag få sänka mina krav angående att inte ha kalendern på nätet? Det jag vill är i alla fall att kalendern i min mobiltelefonen automatiskt synkar med min eee pads kalender. Någon som har en smart lösning? Vilken kalenderlösning använder ni er av?

Om telefonen också kör Android så är det väl bara att koppla kalendern till ditt Gmail-konto och synca med både mobiltelefon och platta?

Permalänk
Skrivet av cheddar_bob5:

Nej endast specifika. Funkade dock bra innan uppdateringen. Det är som att sidan tror att det är en mobil trots annan inställning.

En annan sak, har 2 dockor, den ena med byggkvalitetsproblem, tangentbordet går att trycka på och hela aparaten knackar till. Som att materialet är skevt eller hur man ska kalla det. Är detta ngt som går att lämna in på RMA?

Den andra har problem med batterydrain. Är det bara kontakta Asus service för det? Siba hittade inget fel men skillnaden i batteritid på mina dockor är väldigt stora..

Hej,

Ang. battery-drain - är dockan med serienummer B5 och tidigare kan detta problem ske , kontakta vår support för ett garantiärende.
Rörande knakandet är det svårt för oss att veta om det är ett byggkvalitetsproblem då alla bedömer annorlunda.

Hör med supporten så får de avgöra!

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Skrivet av edman:

Jag har samma problem. T ex aftonbladet vill alltid visa mobilsidan. Andra sidor funkar däremot.

Hej!

Ok. Vi kikar lite internt, initiellt verkar det vara att Google gjort någon ändring i sin browser som medför att vissa sidor kanske läser av den annorlunda.. eftersom detta problem inte sker med alla hemsidor.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!