Val Av Tv: Samsung Ps51D535 Eller Lg 50Pv350N ?

Permalänk
Medlem

WOW WOW WOW, vilken bild och vilkan JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄV*A bild via XBMC och 1080p! Damn girl Tycker att detta är ett av de mest prisvärda köpen jag någonsin gjort. En sån tv, för 5990 är sjukt billigt. Även sport är enastående bra! Jag är iaf nöjd Den ser stor ut och det som jag älskar är att det är så liten ram runt om den.

Permalänk

Nu har jag läst allt och det blev vist så att även jag beställde en sådan Samsung hämtar den imorgon hoppas jag blir nöjd över valet för jag brukar vilja se å känna på allt innan jag köper det. Men den har ju fått bra betyg överallt så hoppas den ska gå att se film på

Permalänk
Medlem

Du kommer inte bli besviken. Jag sitter 3 meter ifrån och tycker att bilden via scart är bra, för att inte tala om hur bra 1080p syns på denna tv

Permalänk
Medlem

Var nyss in till Mediamarkt i Uppsala. De hade inget problem med att matcha Kompletts pris på samsungen. Tummen upp! Hämtar ut den i morgon, can't wait

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tjena. Är precis i samma trubbel. Är sugen på någon av dessa apparater. Dock har jag sett nu att lgn är sänkt till 6000 nu med på netonet. Problemet är, Jag vill ha samsungen då jag har hört att den ska ha snäppet bättre bild än lgn. Sen är ju samsung lite mer premium än LG. Men kör filmer via datorn till tven, i tagsläget har jag en samsung 40" lcd och kör vi VGA kabel. Jag har grafikkortet XFX9800GTX+ och på det saknas HDMI utag. Altså så kan jag inte använda VGA till den nya samsungen för den har inte vga utag medans lgn har det. Hur ska jag göra? Har ingen lust att köpa nytt grafik kort, och en converter från DVI till HDMI vill jag inte ha för har prövat det förut och det suger. Eller ska man bara slå till på lgn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr0zT:

Tjena. Är precis i samma trubbel. Är sugen på någon av dessa apparater. Dock har jag sett nu att lgn är sänkt till 6000 nu med på netonet. Problemet är, Jag vill ha samsungen då jag har hört att den ska ha snäppet bättre bild än lgn. Sen är ju samsung lite mer premium än LG. Men kör filmer via datorn till tven, i tagsläget har jag en samsung 40" lcd och kör vi VGA kabel. Jag har grafikkortet XFX9800GTX+ och på det saknas HDMI utag. Altså så kan jag inte använda VGA till den nya samsungen för den har inte vga utag medans lgn har det. Hur ska jag göra? Har ingen lust att köpa nytt grafik kort, och en converter från DVI till HDMI vill jag inte ha för har prövat det förut och det suger. Eller ska man bara slå till på lgn?

Vad jag har förstått så kan man inte konvertera vga till hdmi (analogt till digitalt). Säkrast att köra LGn då kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mx191:

Var nyss in till Mediamarkt i Uppsala. De hade inget problem med att matcha Kompletts pris på samsungen. Tummen upp! Hämtar ut den i morgon, can't wait

Skickades från m.sweclockers.com

Lova att återkomma med vad du tycker om den!

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk

ja vi får hoppas detta men tror jag blir nöjd för jag har haft en sån modern 14 tums tjock tv nu i 4år och är trött på det nu haha. Men har en fråga. Min dator har 2 DVI ingångar och tv:n Komponent, composite, HDMI, SCART är inte så bra på detta och undrar vad ska jag köpa för kabel eller omvandlare i mellan för att få ut bästa möjliga bild på tv:n mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av pc-online:

ja vi får hoppas detta men tror jag blir nöjd för jag har haft en sån modern 14 tums tjock tv nu i 4år och är trött på det nu haha. Men har en fråga. Min dator har 2 DVI ingångar och tv:n Komponent, composite, HDMI, SCART är inte så bra på detta och undrar vad ska jag köpa för kabel eller omvandlare i mellan för att få ut bästa möjliga bild på tv:n mvh

Du menar väl DVI utgångar på datorn?
Hur som helst, bara att skaffa en DVI --> Hdmi adapter och köra en hdmi kabel därifrån till tvn.

En sån här plus en hdmi kabel, alternativt en sån här om du vill slippa en adapter.

Permalänk
Medlem

Jag tittade lite på en ps51d555 idag. Upplevde att den var otroligt mörk, fast inte på ett trevligt sätt. Hur är färger och kontrast på ps51d535?

Permalänk
Medlem

Har testat samsungen lite grann nu. Spelar upp 720/1080p material klockrent, riktigt bra bild. Lite sämre på analoga tv sändningar däremot. Beror väl på att jag sitter cirkus tre meter ifrån skärmen i nuläget. Ska slänga på ett par filmer ikväll och se hur den går..

Permalänk
Medlem

Jag är ganska sugen på Samsungen, men har några funderingar som ni kanske kan besvara:
Har den DVB-C mottagare? Har sett att det enbart står DVB-T på några ställen. Men hos Samsung står det "DVB - T / C DVB - T / C MPEG4 CI+", vilket väl borde innebära att den har DVB-C?
Lite få in- och utgångar kan tyckas. Jag behöver iof inte använda mer än t.ex. en hdmi åt gången,och för tillfället använder jag enbart datorn. Är det bara 3,5 mm-ljudanslutning/hörlursutgång som finns för ljudet? Eller vad finns det för utgångar?

I övrigt verkar det ju vara en kalas-TV med grym bild och finfint pris! Det rycker i köptarmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av sikire:

Jag är ganska sugen på Samsungen, men har några funderingar som ni kanske kan besvara:
Har den DVB-C mottagare? Har sett att det enbart står DVB-T på några ställen. Men hos Samsung står det "DVB - T / C DVB - T / C MPEG4 CI+", vilket väl borde innebära att den har DVB-C?
Lite få in- och utgångar kan tyckas. Jag behöver iof inte använda mer än t.ex. en hdmi åt gången,och för tillfället använder jag enbart datorn. Är det bara 3,5 mm-ljudanslutning/hörlursutgång som finns för ljudet? Eller vad finns det för utgångar?

I övrigt verkar det ju vara en kalas-TV med grym bild och finfint pris! Det rycker i köptarmen

Enda ljudutgången från tv som du har är 3,5mm. Är väl i och för sig mindre viktigt för mig då jag kollar via dator/konsol/dvd

Permalänk
Medlem

är de nån som har nåt bra väggfäste att rekommendera? ser på kompletts hemsida att de har två st som hör till PS51D535, är nån av dom bra?
alltså passar inte "Samsung Super slim veggfeste" som finns på nån av de andra samsung-tv:arna? Sugen på nån slim-version med men hittar ingen bra...
hejdå!

Permalänk

Trodde min tv skulle komma idag killen på Komplett lovade att den skulle finnas i gbg idag men ack inte.. lite besviken faktiskt när jag laddat upp med filmer för kvällen :/...... så är de

Permalänk
Medlem
Skrivet av KStropp:

Jag tittade lite på en ps51d555 idag. Upplevde att den var otroligt mörk, fast inte på ett trevligt sätt. Hur är färger och kontrast på ps51d535?

Vart? Troligtvis felinställd.

Jag har en PS51D555 som är kalibrerad och jag är väldigt nöjd med bilden.

Permalänk
Medlem

Jag testade att justera kontrasten och ljusstyrkan. Det bästa jag kunde få fram var en bild som kändes överdriven i färgerna. Hoppas att det var ett sämre exemplar.

Permalänk

Monterat upp Samsungen och tittat på lite analog TV och DVD. Den låga upplösningen på den analoga bilden hjälper inte och det upplevs lite kantigt men, inget för farligt. DVD är mycket bättre kvalitet och det funkar bra. ska pröva med HD material senare nästa vecka. Det är lite mörk bild men, valde film läge och det blev mycket bättre.

+ riktigt bra kontrast, skärpa, snygg (enligt mig...), under 6000:-, USB (funkar bra för att visa bilder från stickan)

- går inte att justera TV, få ingågngar (två HDMI), saknar ljud ut (optisk),

Någon som vet om man kan ta en mediaspelare och bara ansluta en extern HDD till den och mata bild via HDMI från mediaspelaren?

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Någon som vet om man kan ta en mediaspelare och bara ansluta en extern HDD till den och mata bild via HDMI från mediaspelaren?

Så länge mediespelar stödjer en hdd så ja, inga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Monterat upp Samsungen och tittat på lite analog TV och DVD. Den låga upplösningen på den analoga bilden hjälper inte och det upplevs lite kantigt men, inget för farligt. DVD är mycket bättre kvalitet och det funkar bra. ska pröva med HD material senare nästa vecka. Det är lite mörk bild men, valde film läge och det blev mycket bättre.

+ riktigt bra kontrast, skärpa, snygg (enligt mig...), under 6000:-, USB (funkar bra för att visa bilder från stickan)

- går inte att justera TV, få ingågngar (två HDMI), saknar ljud ut (optisk),

Någon som vet om man kan ta en mediaspelare och bara ansluta en extern HDD till den och mata bild via HDMI från mediaspelaren?

Om jag förstått rätt finns det endast en 3,5mm stereo-utgång på tvn? Isf går det alltså inte att få 5.1-ljud ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av perka81:

Om jag förstått rätt finns det endast en 3,5mm stereo-utgång på tvn? Isf går det alltså inte att få 5.1-ljud ut?

Inte ut från tvn nej, men kör du film från dvd/mediespelare osv är det ju inga problem.

Permalänk
Medlem

Trist, om man använder den inbyggda digitaltv-mottagaren går det ju då inte att få 5.1 ut från dessa kanaler

Permalänk
Medlem
Skrivet av perka81:

Trist, om man använder den inbyggda digitaltv-mottagaren går det ju då inte att få 5.1 ut från dessa kanaler

D535 är ju den billigaste 1080p-plasman Samsung har så någonting måste de ju spara in på!

Permalänk
Skrivet av perka81:

Om jag förstått rätt finns det endast en 3,5mm stereo-utgång på tvn? Isf går det alltså inte att få 5.1-ljud ut?

Enda ljudet ut är en 3,5mm stereo (för hörlurar). Som sagt inget fara om man använder DVD spelaren för ljudet men, eftersom man kan använda USB minnet så vore det nice om man kunde ha spel listor på USB stickan och sedan spela upp låtarna från TV. Vissa DVD spelare har USB, då har man inget problem men, det är bara en sak som borde varit där.

Testat USB funktionen och det riktigt smidigt system för att visa semester bilder från USB stickan utan att behöva ta fram bärbara datorn och koppla upp den till TV. Bilderna man fotat med 16:9 blir riktigt bra med full HD och 51"!

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk

Tjena!
Undrar om det är någon som vill dela med sig sina inställningar till Samsung PS51D535? Har justerat in ljusstyrkan och kontrasten så det är hyffsat ,men jag tycker att just färgen blå kan vara lite skum, t.ex om man kollar true talent där scengolvet är blått sen lampor som lyser, blir en konstig blå färg.

Mvh Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterwallbom:

Undrar om det är någon som vill dela med sig sina inställningar till Samsung PS51D535? Har justerat in ljusstyrkan och kontrasten så det är hyffsat ,men jag tycker att just färgen blå kan vara lite skum, t.ex om man kollar true talent där scengolvet är blått sen lampor som lyser, blir en konstig blå färg.

Jag kör med följande inställningar på min PS51D555 (för digital-TV):

Film
16
88
57
6
50
G47/R53

Avancerade inställningar:

Av
Av
0
Av
Auto
(orörd vitbalans)
0

Bildinställningar:

Varm2
Av
Av
Normal
Av

Permalänk

även idag har itne min tv kommit. Ringde komplett och den låg som reserverad på lagret längre kom den inte å där skulle den stå om jag inte ringt.. hmmm dåligt. men men nu ``lovade komplett`` att den skulle komma imorgon tisdag igen och lovade även att skicka med en 5m DVI High speed kabel som Komp.

men nu har jag ju läst massa om detta att den inte kan spela upp film från usb ? kan den spela upp musik från usb? och om jag köper en sån extern hdd kan den spela upp film från den?

så en fråga till om någon kunnig ha lust å svara.
snabba för och nackdelar med dessa två plasma LG 50PV350N \ SAMSUNG PS51D535
+ och -
mvh en mycket okunnig

Permalänk

Jag har en 50PK350N hängandes på väggen här hemma, så om det är någon som undrar något om den så är det bara att fråga. Jag kör både digital och analog tv i den och så har jag en Samsung HT-C5500 inkopplad som jag även kör en PC genom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pc-online:

men nu har jag ju läst massa om detta att den inte kan spela upp film från usb ? kan den spela upp musik från usb? och om jag köper en sån extern hdd kan den spela upp film från den?

Mediaspelaren i D535 spelar tydligen bara musik och visar bilder. För att även se på filmer via USB måste du köpa D555 eller över.

Permalänk
Skrivet av andr3a$:

Mediaspelaren i D535 spelar tydligen bara musik och visar bilder. För att även se på filmer via USB måste du köpa D555 eller över.

tackar för svar mvh