Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Jacob Fanboy

Jag förhandsköpte det samma dag som det gick att göra det, för hela 303 kr på Origin =D

Antar att jag kommer få 48h early access?

Permalänk
Medlem

hmmm.... man får väl spela betan tidigare om man bokade på den 25e? Eller var man tvungen att boka innna?

Permalänk
Skrivet av Berntson:

hmmm.... man får väl spela betan tidigare om man bokade på den 25e? Eller var man tvungen att boka innna?

Enligt livechaten så var det innan den 25e, men enligt telefonsupporten så är det innan den 25 och den 25e som gäller.

Det är väl bara att vänta och se, det som är bekräftat är iallafall att om man förbokat efter den 25e är man nog lite halvdyster när man avbokar idag.

Permalänk

Vill bara kolla att jaginte missat något, nedladdning av betan kan göras först efter att nyckeln kommit. korrekt?

Permalänk
Medlem

Nitesh: If you have registered the game you will get the invitation for beta very soon.
c31_88@hotmail.com: is that a fact? since how long ago is that a fact?
c31_88@hotmail.com: i meen, how long ago do i need to have it registered to be promised a place in the early beta that's live today
Nitesh: If you have registered the MOH LE you will surely get the beta access.

jag har fattig engelska ja

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Tycker det är irriterande att dom enbart säger MOH LE och inte MON tier 1... För om jag har FATTAT det hela rätt så får både LE och tier 1 betan idag, right?

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Skrivet av mkrl:

Tycker det är irriterande att dom enbart säger MOH LE och inte MON tier 1... För om jag har FATTAT det hela rätt så får både LE och tier 1 betan idag, right?

Vore tacksam om du skrev hela namnen på dom spelen, samt om dom finns på steam.

Vill minnas att jag har något steam konto med något av dom spelen, om jag inte minns helt fel.
Isåfall, kan jag utnyttja det till betan?`

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldonSmith:

Vore tacksam om du skrev hela namnen på dom spelen, samt om dom finns på steam.

Vill minnas att jag har något steam konto med något av dom spelen, om jag inte minns helt fel.
Isåfall, kan jag utnyttja det till betan?`

Ja, du kommer kunna högerklicka på spelet och få tag på någon typ av beta nyckel där har jag för mig, du kan läsa om det på battlefields beta sida
http://www.battlefield.com/battlefield3/1/beta

I BOUGHT MEDAL OF HONOR ON STEAM. HOW DO I GET EARLY ACCESS?
IF YOU PURCHASED MEDAL OF HONOR THROUGH STEAM PRIOR TO JULY 26TH, 2011 CUT-OFF, YOU ARE ELIGIBLE FOR EARLY ACCESS TO THE BATTLEFIELD 3 OPEN BETA.
TO VIEW YOUR KEY, GO TO MEDAL OF HONOR IN YOUR STEAM LIBRARY, AND CLICK THE "CD KEY" LINK. FIND THE "BATTLEFIELD 3 OPEN BETA EARLY ACCESS" KEY.
BATTLEFIELD 3 IS DELIVERED THROUGH ELECTRONIC ARTS' ORIGIN CLIENT. (DIRECT DOWNLOAD, 47MB: WWW.ORIGIN.COM/DOWNLOAD )
ONCE YOU HAVE ORIGIN INSTALLED, RUN IT AND LOG IN WITH YOUR ORIGIN ID. (THIS WILL BE THE SAME AS YOUR EA ACCOUNT ID USED IN METAL OF HONOR.). IN THE ORIGIN CLIENT, CLICK THE GEAR ICON IN THE TOP MENU BAR, AND THEN SELECT "REDEEM PRODUCT CODE".

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldonSmith:

Enligt livechaten så var det innan den 25e, men enligt telefonsupporten så är det innan den 25 och den 25e som gäller.

Det är väl bara att vänta och se, det som är bekräftat är iallafall att om man förbokat efter den 25e är man nog lite halvdyster när man avbokar idag.

Jag köpte mitt runt kl 22:00 den 25 Sep, så jag hoppas jag får vara med och leka, vi får avvakta och se.

Permalänk
Skrivet av K4L:

Ja, du kommer kunna högerklicka på spelet och få tag på någon typ av beta nyckel där har jag för mig, du kan läsa om det på battlefields beta sida tror jag
http://www.battlefield.com/battlefield3/1/beta

Bra, "polarn" har det på steam, lånar det och ger tillbaks efter early betan.

;]

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldonSmith:

Vore tacksam om du skrev hela namnen på dom spelen, samt om dom finns på steam.

Vill minnas att jag har något steam konto med något av dom spelen, om jag inte minns helt fel.
Isåfall, kan jag utnyttja det till betan?`

Skrivet av mkrl:

Tycker det är irriterande att dom enbart säger MOH LE och inte MON tier 1... För om jag har FATTAT det hela rätt så får både LE och tier 1 betan idag, right?

MOH AKA Medal of Honor T1 / LE AKA Tire 1 och Limited Edition är samma spel, och om dom INTE är det för någon specifik snubbe som läst det finstilta, så jag har bekräftelse innanför mitt fodral till T1 där det står. Get early access to playable content for Battlefield 3 with your Medal of Honom T1 edition disc.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dykis:

Jag köpte mitt runt kl 22:00 den 25 Sep, så jag hoppas jag får vara med och leka, vi får avvakta och se.

Jag skickade precis ett mail till supporten, lägger upp svaret här sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

MOH AKA Medal of Honor T1 / LE AKA Tire 1 och Limited Edition är samma spel, och om dom INTE är det för någon specifik snubbe som läst det finstilta, så jag har bekräftelse innanför mitt fodral till T1 där det står. Get early access to playable content for Battlefield 3 with your Medal of Honom T1 edition disc.

Tackar! Har för mig att jag fick med en liten lapp om battlefield 3 betan, men vart lite osäker angående allt hyp om LE

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldonSmith:

Bra, "polarn" har det på steam, lånar det och ger tillbaks efter early betan.

;]

Smidigt! Får hoppas betan drar igång snart för oss.:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkrl:

Tackar! Har för mig att jag fick med en liten lapp om battlefield 3 betan, men vart lite osäker angående allt hyp om LE

Ja blir det för mycket snack är det lätt att man blir osäker så vida man inte VET personligen själv sen innan vad som gäller. Jag är en av dessa så nu har jag snackat med livechatten som jag lag in högre upp, samt kollat i mitt fodral IGEN hehe, så nu är jag 99% säker på att jag får keyn på mailen när dom släpps

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Nu har iallfall nya Nvidia drivrutinerna kommit ut för battlefield 3! Blir galen på att vänta....

Permalänk

Gott att jag fick med spelet(MoH) gratis när jag köpte grafikkortet före sommaren, fick även mailet om att jag skulle få tillgång till den stängda betan för ett antal månader sen, så jag slapp betala extra via Origin och köpte spelet billigare på ett annat ställe!

Nu väntar man ju bara på sin nyckel så man kan börja spela!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berntson:

Nu har iallfall nya Nvidia drivrutinerna kommit ut för battlefield 3! Blir galen på att vänta....

Nya drivrutiner igen? Kom ju en BF3-drivrutin igår med.

Permalänk
Medlem

jag köpte medal of honor tier 1 edition för typ ett halvt år sedan och fick med en liten lapp om bf3 betan, dock så registrerade jag inte spelet för än i går kväll på origin. kommer jag få betan tidigt ?

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem

Köpte på origin typ 22...inte fått ngt mail ,har inte ngn beta klient i origin heller ???? någon annan som spelar betan atm ?? .. ARGHH ?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Köpte på origin typ 22...inte fått ngt mail ,har inte ngn beta klient i origin heller ???? någon annan som spelar betan atm ?? .. ARGHH ?!

Nej, läs några sidor bak i tråden så märker du att ingen här har fått tillgång till betan ännu.
Det sägs att beta nycklarna skickas ut 13:00-15:00 till din mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4L:

Nej, läs några sidor bak i tråden så märker du att ingen här har fått tillgång till betan ännu.
Det sägs att beta nycklarna skickas ut 13:00-15:00 till din mail.

Det är konfirmerat att betan släpps MELLAN 13:00-15:00 idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dookie95:

jag köpte medal of honor tier 1 edition för typ ett halvt år sedan och fick med en liten lapp om bf3 betan, dock så registrerade jag inte spelet för än i går kväll på origin. kommer jag få betan tidigt ?

Precis som mig, jag registrerade det på origin för typ 1 vecka sen. Enligt live shatten kommer vi få

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

F5 knappen börjar bli lite tärda på mitt black widow :/

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Precis som mig, jag registrerade det på origin för typ 1 vecka sen. Enligt live shatten kommer vi få

fan va nice =D

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Skrivet av dookie95:

jag köpte medal of honor tier 1 edition för typ ett halvt år sedan och fick med en liten lapp om bf3 betan, dock så registrerade jag inte spelet för än i går kväll på origin. kommer jag få betan tidigt ?

Jag köpte mitt Moh tier 1 för nästan 1 år sedan. Men regga det på origin 21 denna månaden. Hoppas verkligen att jag kommer med.
Hade ingen aning om att man var tvungen att regga nyckeln på origin. Trodde det räckte att spela det online!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delcorona:

Jag köpte mitt Moh tier 1 för nästan 1 år sedan. Men regga det på origin 21 denna månaden. Hoppas verkligen att jag kommer med.
Hade ingen aning om att man var tvungen att regga nyckeln på origin. Trodde det räckte att spela det online!!!!

Ja jag reggade den förra veckan jag med typ, köpte det nästan när et kom ut. Live chatten säger att vi kommer få det kolla föregående sidan, jag klippte in lite från min chatt

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Skulle ju vara trevligt om mailet kom innan jag åker till jobbet 14:30. För då kan jag ju tanka betan under tiden jag är på jobbet

Är det bara jag som tycker det verkar väldigt skumt att skicka ut nycklarna samma dag som betan går live? Känns som att det kommer strula massor. Speciellt när alla ska tanka ner spelet också!

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

Om folk bara läser lite bakåt. Snälla, Det står att nycklarna ska levereras mellan 13.00-1400.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pocke-boy:

Skulle ju vara trevligt om mailet kom innan jag åker till jobbet 14:30. För då kan jag ju tanka betan under tiden jag är på jobbet

Är det bara jag som tycker det verkar väldigt skumt att skicka ut nycklarna samma dag som betan går live? Känns som att det kommer strula massor. Speciellt när alla ska tanka ner spelet också!

Jag tror som dig, linan kommer bli överbelastad och vi kommer tanka ner en fil på 2gb i 5b/s typ..klar lagom till BF4 ;D

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |