Permalänk

Ny Mp3-Spelare

Som titeln säger är jag ute efter en ny mp3-spelare. Har tröttnat på min ipod så ska sälja den och köpa nåt annat INTE från Apple. Vill ha riktigt bra mp3 med riktigt bra ljud. Budget "finns" inte utan länka bara mp3 som ni tycker är grymt bra. Tack

Permalänk
Medlem

kolla på SanDisk Sansa Clip + FM - 4GB på kjell den är väldig poppis på head-fi.org

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

kolla på cowon, det ska vara bra spelare.

Permalänk

Tack för era svar! Ska titta på dom:)

Permalänk
Medlem

Cowon gör bra spelare, men om jag tänkt köpa ny idag hade jag valt Sansa Clip+ och sen lagt in Rockbox. Ser ut att vara en riktigt smidig spelare, och med Rockbox samt microSD-uttag blir det nog inte bättre. Den är ju billig också.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Det blir nog en SanDisk sansa clip. Men om ni har andra förslag så kom gärna med dem:)

Permalänk
Medlem

Cowon D2+ för enbart musik annars Cowon D3 (lite dyrare), är såld på cowon sen jag köpte min IAudio 7 för 2 år sedan.

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Hedersmedlem

Om du är ute exklusivt efter en musikspelare så är clip+ najs. Vill du lägga lite mer pengar samt få större skärm för film rekommenderar jag cowon B3 som har en riktigt fin amoleddisplay. Ljudet från cowon är dessutom enligt mig oslagbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem

Kör själv med en Cowon S9 16GB, helt perfekt för mina ändåmål då den har en vettig skärm och klarar dom flesta videoformaten. Det enda som stör mig är att jag måste reseta den då och då, fattar inte varför

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Nu blir jag lite tveksam:/

Permalänk

Förresten det går bra med iPods men inte iPod touch eller iPod Nano (6 gen)

Permalänk
Medlem

neeej inte ipods -.- köp sansa clip+ så slipper du itunes

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk

Det är inget fel med iTunes?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgakk44:

Nu blir jag lite tveksam:/

Har hört av mig till Cowon med problemet, och dom känner till det men har ingen lösning på det. Ingenting försvinner vid en reset, men det kan vara lite irriterande, och det händer inte så ofta. Kanske 1 gång i veckan eller så

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Var tvungen att reseta min cowon D2+ enbart en gång och det var när jag tappade den i marken och då har jag ägt den i ca 3 månader. Tur att det inte var en Ipod Touch för då hade antagligen skärmen spräckts

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk

Jag är enbart ute efter musik, är SanDisk Sansa Clip 4gb bästa valet då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgakk44:

Jag är enbart ute efter musik, är SanDisk Sansa Clip 4gb bästa valet då?

Jag har den modellen (clip+) och kan i princip inget annat än lovorda den. Det är en riktigt bra spelare som inte besviker. Den är billig, smidig och liten, skärmen är mysig, och jag har t.o.m. kört den med hörlurar (AKG K518 DJ) med bra resultat. Ljudet är riktigt bra, och den funkar klockrent med ett minneskort.

Jag har samma krav som du på min spelare: bara för musik, allt krut på ljudkvalité (då bild inte är att tänka på), helst billig och smidig, och den här spelaren uppfyller alla önskemål.

Det enda dåliga jag kan säga är att det ibland känns som att batteriet inte samarbetar (efter att ha haft grejen i mer än ett år). Man kan ladda den hela natten, och nästa dag dör den efter bara någon timme, fast den visar på 100 %. Oftast kan jag inte få upp den till 100 % batteri längre, utan den maxar på 85 % kanske, oavsett hur länge jag laddar den. Kanske batteriet som håller på att dö, jag vet inte, men om jag skulle välja att investera i en ny är det inte många hundralappar man måste lägga ut, men desto mer synd är det om miljön, samt att det ska behöva vara så att man skrotar sin mp3-spelare efter något år i tjänst, som att det vore praxis (till skillnad mot att den håller i 5+ år lätt och man vill uppgradera).

En annan sak som är irriterande är att om du använder ett minneskort uppdaterar den databasen varje gång du tar in det i spelaren, och det tar oftast flera minuter. Den gör samma sak när du kopplar ut den efter laddning. Laddningstiden beror nog på hur mycket musik du har i den, men man kan fråga sig varför den behöver göra detta fast man inte ändrat musikinnehållet, och det kan bli jobbigt när man vill plocka upp MP3-spelaren efter laddning ut sätta på den direkt, men måste vänta 5-10 minuter varje gång...

Ett plus är att den är lätt att fästa på tröjan om man inte vill ha den i bröstfickan eller byxfickan. Om man t.ex. har en t-shirt och hoody-tröja kan man med fördel sätta fast spelaren med skärmen mot kroppen, så att baksidan av clippet syns, och döljs under hoodyn. Ibland fäster jag den t.o.m. i byxkanten om jag verkligen inte vill sätta fast den i tröjan. Spelaren är så liten att man inte tänker på det, och det är i mitt tycke bättre än att ha den i byxfickan.

Permalänk
Skrivet av Jean-Luc Picard:

Jag har den modellen (clip+) och kan i princip inget annat än lovorda den. Det är en riktigt bra spelare som inte besviker. Den är billig, smidig och liten, skärmen är mysig, och jag har t.o.m. kört den med hörlurar (AKG K518 DJ) med bra resultat. Ljudet är riktigt bra, och den funkar klockrent med ett minneskort.

Jag har samma krav som du på min spelare: bara för musik, allt krut på ljudkvalité (då bild inte är att tänka på), helst billig och smidig, och den här spelaren uppfyller alla önskemål.

Det enda dåliga jag kan säga är att det ibland känns som att batteriet inte samarbetar (efter att ha haft grejen i mer än ett år). Man kan ladda den hela natten, och nästa dag dör den efter bara någon timme, fast den visar på 100 %. Oftast kan jag inte få upp den till 100 % batteri längre, utan den maxar på 85 % kanske, oavsett hur länge jag laddar den. Kanske batteriet som håller på att dö, jag vet inte, men om jag skulle välja att investera i en ny är det inte många hundralappar man måste lägga ut, men desto mer synd är det om miljön, samt att det ska behöva vara så att man skrotar sin mp3-spelare efter något år i tjänst, som att det vore praxis (till skillnad mot att den håller i 5+ år lätt och man vill uppgradera).

En annan sak som är irriterande är att om du använder ett minneskort uppdaterar den databasen varje gång du tar in det i spelaren, och det tar oftast flera minuter. Den gör samma sak när du kopplar ut den efter laddning. Laddningstiden beror nog på hur mycket musik du har i den, men man kan fråga sig varför den behöver göra detta fast man inte ändrat musikinnehållet, och det kan bli jobbigt när man vill plocka upp MP3-spelaren efter laddning ut sätta på den direkt, men måste vänta 5-10 minuter varje gång...

Ett plus är att den är lätt att fästa på tröjan om man inte vill ha den i bröstfickan eller byxfickan. Om man t.ex. har en t-shirt och hoody-tröja kan man med fördel sätta fast spelaren med skärmen mot kroppen, så att baksidan av clippet syns, och döljs under hoodyn. Ibland fäster jag den t.o.m. i byxkanten om jag verkligen inte vill sätta fast den i tröjan. Spelaren är så liten att man inte tänker på det, och det är i mitt tycke bättre än att ha den i byxfickan.

Tack för ditt svar!! Uppskattas väldigt mycket!

Permalänk
Medlem

Måste uppdatera min recension av Sansa Clip+ efter att ha köpt en väggladdare (upp till 2000 mA på USB). Nu laddar den fort och håller sig laddad väldigt, väldigt länge! Faktum är att efter några timmars lyssnande var den fortfarande på 100 % batteri! Nu har det gått några dagar sen den laddades, och den är på över 70 % fortfarande, vilket är väldigt imponerande. Köp en väggladdare så slipper du dålig och långsam laddning, samt att spelaren inte försöker uppdatera sig varje gång du kopplar ur den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jean-Luc Picard:

Måste uppdatera min recension av Sansa Clip+ efter att ha köpt en väggladdare (upp till 2000 A på USB). Nu laddar den fort och håller sig laddad väldigt, väldigt länge! Faktum är att efter några timmars lyssnande var den fortfarande på 100 % batteri! Nu har det gått några dagar sen den laddades, och den är på över 70 % fortfarande, vilket är väldigt imponerande. Köp en väggladdare så slipper du dålig och långsam laddning, samt att spelaren inte försöker uppdatera sig varje gång du kopplar ur den.

Bra tips!

... ni som har clip+, hur stort SD-kort kan man stoppa i den? 16gig? 32? Går det fortfarande att stänga av eu-ljudbegränsningen genom att välja en annan region? Kan man fortfarande ta bort "clipet" och slimma ner storleken på spelaren?

Jag har ursprungliga sansa clip och trivs bra med den, men den börjar bli full, och batteriet börjar bli lite slitet.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Bra tips!

... ni som har clip+, hur stort SD-kort kan man stoppa i den? 16gig? 32? Går det fortfarande att stänga av eu-ljudbegränsningen genom att välja en annan region? Kan man fortfarande ta bort "clipet" och slimma ner storleken på spelaren?

Jag har ursprungliga sansa clip och trivs bra med den, men den börjar bli full, och batteriet börjar bli lite slitet.

ljudbegränsningen går att ta bort men clipet sitter fastgjutet i spelaren så om du inte bryter bort de få kan man inte få bort den. Jag är ganska säker på att den klarar 16gig. Har en själv och den är riktigt bra.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajsp:

men clipet sitter fastgjutet i spelaren så om du inte bryter bort de få kan man inte få bort den.

Det suger
Får väl ev bryta av clippet, eller försöka slå ut spärren och sen halvhjärtat slipa ner ojämnheterna... Får fundera på den.

Finns det andra små kompakta spelare med bra ljud, vettigt handhavande och gärna möjlighet till mer än 8 gig minne totalt?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.