Apple bjuder in till Iphone-möte den 4 oktober

Permalänk
Medlem

2 kärnor är redan ute, en ny telefon nu borde ha 4 kärnor minst. Men apple har ju legat efter länge nu, de behöver göra nått extremt för att konkurera.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

2 kärnor är redan ute, en ny telefon nu borde ha 4 kärnor minst. Men apple har ju legat efter länge nu, de behöver göra nått extremt för att konkurera.

2st kärnor kom ju nyss... Det kommer dröja ett bra tag tills det kommer 4st kärnor.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Om iPhone 5 släpps med en 4 tums skärm och apples A5 plus lite annat smått och gott köper jag den annars blir det att fundera på android

Permalänk
Medlem

Ska bli väldigt intressant att se vad iPhone 5 har att erbjuda. Om designen är nice och den är värt sitt överpris slår jag till annars blir det en sgs2

Permalänk
Medlem
Skrivet av agentq15:

Förstår inte att ingen nämner något om att det står en etta vid telefonikonen.
Kan inte det vara en hint (eller ett försökt till att missleda) att det bara kommer en ny telefon?
Var det första jag tänkte på när jag såg bilden.

Jo, det är många som tror att det är en hint om att det bara är en ny iPhone som kommer presenteras.

Det diskuteras ju även ifall det då faktiskt bara blir en "iPhone 4S" eftersom det förutom massa kinesiska skal som sägs vara baserade på en läckt design-spec (alternativt en borttappad prototyp) inte finns några tecken på att en iPhone med ny design faktiskt existerar. Det har däremot kommit flera tecken på att det finns en iPhone med uppdaterad hårdvara fast samma design som 4:an.

Skrivet av Scirocco:

2 kärnor är redan ute, en ny telefon nu borde ha 4 kärnor minst. Men apple har ju legat efter länge nu, de behöver göra nått extremt för att konkurera.

Den två-kärniga GPUn i A5 (iPad 2s SoC) slår dock alla andra mobilers SoC med god marginal vad gäller grafikprestanda: http://www.anandtech.com/show/4686/samsung-galaxy-s-2-interna...

Även om nya iPhone får en A5 som är klockad något lägre än den i iPad2 så lär dess GPU vara den mest kraftfulla marknaden när den släpps. Den skulle förmodligen t o m stå sig bra även om den bara får en aktiv GPU-kärna.

Personligen måste jag säga att det vore lite trist om det bara kommer en "4S" med tanke på att det nu är ca 1.5år sedan 4:an släpptes. En A5 vore klart trevligt men det räcker inte för att få mig att byta ut min 4:a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Har en iPhone 3GS... men förstår inte vad det är för speciellt med just iPhone jämfört med andra mobiler?

Hur har den kunnat bli så populär?

Därför den är enkelt, och, lets face it, Apple är ena jävlar på marknadsföring och prissättning.

bra exempel är ju retina skärmen, "oohh man kan inte se pixlarna"..fast...det kan man

Bara att inse, Apple kommer alltid vara ett hatobjekt, det är helt enkelt bara för att dem lyckas, men även en redigt stor bubbla kan spricka...

Skrivet av el30:

Haters gonna hate.

useful comment is useful

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Finns ingen prislapp i världen som kan få mig att köpa en iPhone, för det största hindret kommer alltid att vara iTunes och det som det står för - en låst maskin totalt kontrollerat av företaget det byggdes av. fyfan.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Finns ingen prislapp i världen som kan få mig att köpa en iPhone, för det största hindret kommer alltid att vara iTunes och det som det står för - en låst maskin totalt kontrollerat av företaget det byggdes av. fyfan.

Fast med iOS 5 så tar dom ju bort sladden - du behöver alltså inte installera iTunes på din dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Idioti, ett bra ord att beskriva din kommentar med.

Så aggressiv. Typiskt för, ja du vet vad.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Skrivet av Mordarosten:

http://emotibot.net/pix/366.jpg

Kan inte alla som hatar Apple bara dra åt hel...? VI FATTAR DET! Efter 230 trådar med hat osv. Tack, tack tack. Vi har fattat. Om nu alla har iPhones, varför bryr du dig då för? Shiiiiiiiiiiit.

Hrrum....*fixar slipsen som jag inte har*

"Alla som inte tycker som jag är emot demokrati"

"alla som inte tycker som jag är dumma"

Hej mordarrosten, känner du igen dig?

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

"Alla som inte tycker som jag är emot demokrati"

"alla som inte tycker som jag är dumma"

Hej mordarrosten, känner du igen dig?

Det är nog ingen här som har något emot diskutera på en mogen nivå men när folk bara gör inlägg för att påpeka hur illa de tycker om Apple som företag och hur dumma de tycker alla de som köper deras produkter är blir det bara tröttsamt. Har man inget vettigt att tillföra gör man lika bra att hålla tyst...gäller alla diskussioner.

Permalänk
Medlem

Hoppas Samsung stämmer skiten ur Apple och att de inte får sälja mobilen utanför Kina. Där människor som tillverkar telefonen tar självmord för att de får ut mer mer pengar till sin familj på sin livförsäkring än att jobba för Apple. Medan Apple tjänar miljarder på en telefon som var genialisk för 4 år sedan och tog mobilmarknaden med storm. Som numera lever på att sno andra företags idéer och hårdvara. Det är en telefon med ett låst gränssnitt som är lika censurerat som landet den tillverkas i.

Iphone 5 är säkert en helt okej mobiltelefon för de som inte är så tekniskt begåvade och läser tidningar som rättar sig efter Apples riktmärken för vad man får skriva i en app. Men kan ju räkna med att den kommer kosta en, eller ett par tusenlappar mer än en Android variant som antagligen är bättre.

Men den stora frågan är om man verkligen vill stödja ett företag som Apple?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

4:an är snygg, men 3GS är mycket bekvämare gillar att dom rundar till telefonerna igen.

Aa jo, det har du nog rätt i. Äger en 3GS och är supernöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

2 kärnor är redan ute, en ny telefon nu borde ha 4 kärnor minst. Men apple har ju legat efter länge nu, de behöver göra nått extremt för att konkurera.

Ojojoj det behövs mer än bara hårdvara för att något ska bli bra. Tar hellre en telefon med välskrivet OS än en med 4,8,16 kärnor... OBS jag pratar inte Äpplet utan generellt.

Det låter lite som digitalkamerakriget, köp vår kamera den har 8MP, nej köp vår den har 12MP, nej våran har 16MP!

Och? Många andra faktorer spelar större roll än upplösningen för att kameran skall kunna producera bra bilder.

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Det är nog ingen här som har något emot diskutera på en mogen nivå men när folk bara gör inlägg för att påpeka hur illa de tycker om Apple som företag och hur dumma de tycker alla de som köper deras produkter är blir det bara tröttsamt. Har man inget vettigt att tillföra gör man lika bra att hålla tyst...gäller alla diskussioner.

oftast brukar diskussionerna ha en vettig bas.. handlar nog mer om att vissa ha svårt att ta emot kritik mot sitt favorit (insert brand/produkt)

Ont: Får hoppas det inte glas överallt.. 4:an är ju snygg men jävligt opraktisk.

Undra om den kommer slå s2 i prestanda.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

oftast brukar diskussionerna ha en vettig bas.. handlar nog mer om att vissa ha svårt att ta emot kritik mot sitt favorit (insert brand/produkt)

Ont: Får hoppas det inte glas överallt.. 4:an är ju snygg men jävligt opraktisk.

Undra om den kommer slå s2 i prestanda.

Opraktiskt vet jag inte riktigt om jag håller med om. Att greppa den var svårare än med de äldre modellerna.

Hoppas den har mer alu än glas denna gången. Jag misstaget att ha den i samma ficka som nycklarna en gång vilket har givit den enormt många repor.

Permalänk
Skrivet av Defecto:

Hoppas Samsung stämmer skiten ur Apple och att de inte får sälja mobilen utanför Kina. Där människor som tillverkar telefonen tar självmord för att de får ut mer mer pengar till sin familj på sin livförsäkring än att jobba för Apple. Medan Apple tjänar miljarder på en telefon som var genialisk för 4 år sedan och tog mobilmarknaden med storm. Som numera lever på att sno andra företags idéer och hårdvara. Det är en telefon med ett låst gränssnitt som är lika censurerat som landet den tillverkas i.

Iphone 5 är säkert en helt okej mobiltelefon för de som inte är så tekniskt begåvade och läser tidningar som rättar sig efter Apples riktmärken för vad man får skriva i en app. Men kan ju räkna med att den kommer kosta en, eller ett par tusenlappar mer än en Android variant som antagligen är bättre.

Men den stora frågan är om man verkligen vill stödja ett företag som Apple?

Och herre min skapare. Har någon Apple-anställd fysiskt skadat en familjemedlem eller? Hur har du annars kunnat bygga upp så mycket hat mot en ekonsumenprodukt/företag? Du har fått flera saker kring bakfoten men jag nöjer mig med det uppenbara. Du fattar uppenbarligen inte att Apple inte har några egna fabriker. Apples produkter tillverkas i samma fabriker som många av dess konkurrenters (Foxconn tex). Av samma personal. Med samma villkor. Det är inte ens säkert att Apple är största kund hos dessa leverantörer. Det har dessutom konstaterats för länge sedan att självmordfrekvensen hos tex Foxconn är *lägre* än genomsnittet i tex USA. Lägg nån minut på research innan du kräker ur dig tossigheter. Google is your friend.

Sen är det helt och hållet upp till var och en var man lägger sina pengar men då bör man också hålla sig ifrån att skriva andra på näsan med lögner och överdrifter.

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

"Alla som inte tycker som jag är emot demokrati"

"alla som inte tycker som jag är dumma"

Hej mordarrosten, känner du igen dig?

Vad av "jag är trött på att exakt samma sak upprepas i varje tråd" fattar du inte? Hej bonde, var det för mycket ko skit på skärmen så du inte såg den raden?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Fast med iOS 5 så tar dom ju bort sladden - du behöver alltså inte installera iTunes på din dator.

"..och det som det står för". en iPhone är så oehört begränsad på så många sätt, oavsett vilken vinkel man har.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

oftast brukar diskussionerna ha en vettig bas.. handlar nog mer om att vissa ha svårt att ta emot kritik mot sitt favorit (insert brand/produkt)

Håller jag inte med om. Många har inte det minsta intresse att diskutera utan vill bara kasta skit...men strunt samma, vi har olika åsikter om den saken helt enkelt.

Skrivet av Lösbonde:

Undra om den kommer slå s2 i prestanda.

Se min länk ovan. I grafikprestanda lär den vara klart vassare om de inte stryper A5:an galet mycket då förstås. Vad gäller CPU prestanda lär den vara aningen långsammare då de båda bygger på ARM Cortex-A9 men den i SGS2 är sannolikt högre klockad.

Skrivet av m0rk:

Hoppas den har mer alu än glas denna gången. Jag misstaget att ha den i samma ficka som nycklarna en gång vilket har givit den enormt många repor.

Jag är tvådelad här Den kantiga designen är ju inte den mest ergonomiska även om jag egentligen inte har något problem med den. Och glas på båda sidor är ju inte lämpligt i alla lägen...men designen är fan den snyggaste jag hitills sett på en mobil och den gedigna känslan med glas och metall som ett enda stycke är väldigt svårslaget i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

"..och det som det står för". en iPhone är så oehört begränsad på så många sätt, oavsett vilken vinkel man har.

Och vilket mobilt OS är inte det? Android är knappast någon direkt skönhet eller har vi alla glömt bort varför så många rootar sina telefoner?

Permalänk

Jag är en Apple-hatare, jag gillar inte företaget, deras stämningsglada advokater, deras produkter eller deras kundkrets som ibland påminner om en sekt.

Men! Jag hoppas den här telefonen blir riktigt bra så dom sporrar Samsung, ZTE, S-E, HTC, Google etc till att göra ännu bättre telefoner i framtiden. För deras prylar köper jag gärna.

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk
Medlem

Äntligen! Min 3gs håller på att dö, så det behövs verkligen en uppgradering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonteponte:

Och herre min skapare. Har någon Apple-anställd fysiskt skadat en familjemedlem eller? Hur har du annars kunnat bygga upp så mycket hat mot en ekonsumenprodukt/företag? Du har fått flera saker kring bakfoten men jag nöjer mig med det uppenbara. Du fattar uppenbarligen inte att Apple inte har några egna fabriker. Apples produkter tillverkas i samma fabriker som många av dess konkurrenters (Foxconn tex). Av samma personal. Med samma villkor. Det är inte ens säkert att Apple är största kund hos dessa leverantörer. Det har dessutom konstaterats för länge sedan att självmordfrekvensen hos tex Foxconn är *lägre* än genomsnittet i tex USA. Lägg nån minut på research innan du kräker ur dig tossigheter. Google is your friend.

Sen är det helt och hållet upp till var och en var man lägger sina pengar men då bör man också hålla sig ifrån att skriva andra på näsan med lögner och överdrifter.

Kolla på baksidan av din iPhone. "Designed by Apple Califonia. Assembled in China". Apple är garanterat Foxconns största kund. Då de har hand om all tillverkning av iPhone och iPad. Anledningen till att Foxconn fick kontraktet var att de pressade produktionskostnaderna genom att skära ner på personalkostnader. De har givetvis skärpt sig någorlunda sedan mediastormen och visst finns det platser i världen där självmordsfrekvensen är högre. Men du missar helt min poäng om varför de begick självmord.

Sedan behöver att man jobbar för Apple betyda att man är anställd av Apple. Men det kunde du nog lista ut själv. Jag förstod inte riktigt det sista du skrev. Men jag har källor som jag anser tillförlitliga. Du kan ju använda Google och ta reda på vilka källor jag har om du vill.

Du borde ta allt du läser på internet med en nypa salt. Jag tänkte bara skapa lite opinion mot ett företag som tar ut en enorm vinstmarginal och har kassa villkor hos sina leverantörer. Förutom det finns det så många andra anledningar för varför man inte bör stödja Apple.

Får jag någon som läser mitt inlägg att byta inställning till Apple så är jag nöjd. Det var inte meningen att låta så anti egentligen, bara mest blev så. Skulle kanske skrivit det mer nyanserat om jag läst igenom det i efterhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defecto:

Kolla på baksidan av din iPhone. "Designed by Apple Califonia. Assembled in China". Apple är garanterat Foxconns största kund. Då de har hand om all tillverkning av iPhone och iPad. Anledningen till att Foxconn fick kontraktet var att de pressade produktionskostnaderna genom att skära ner på personalkostnader. De har givetvis skärpt sig någorlunda sedan mediastormen och visst finns det platser i världen där självmordsfrekvensen är högre. Men du missar helt min poäng om varför de begick självmord.

Sedan behöver att man jobbar för Apple betyda att man är anställd av Apple. Men det kunde du nog lista ut själv. Jag förstod inte riktigt det sista du skrev. Men jag har källor som jag anser tillförlitliga. Du kan ju använda Google och ta reda på vilka källor jag har om du vill.

Du borde ta allt du läser på internet med en nypa salt. Jag tänkte bara skapa lite opinion mot ett företag som tar ut en enorm vinstmarginal och har kassa villkor hos sina leverantörer. Förutom det finns det så många andra anledningar för varför man inte bör stödja Apple.

Får jag någon som läser mitt inlägg att byta inställning till Apple så är jag nöjd. Det var inte meningen att låta så anti egentligen, bara mest blev så. Skulle kanske skrivit det mer nyanserat om jag läst igenom det i efterhand.

Som redan nämnt så använder sig väldigt många av de stora elektronikföretagen foxconn. Apple är inte värre än något annat av dessa företag, dock är det mycket populärt att ta upp just Apple i artiklar om ämnet. Även Samsung är långtifrån fläckfritt vad gäller tveksamma arbetsmiljöer, också det mycket enkelt att hitta information om på Google.

Om du tycker folk skall bojkotta Apple p g a detta så får du nog övertala dem att inte köpa några elektronikprodukter alls tyvärr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av elektrofredrik:

Jag är en Apple-hatare, jag gillar inte företaget, deras stämningsglada advokater, deras produkter eller deras kundkrets som ibland påminner om en sekt.

Men! Jag hoppas den här telefonen blir riktigt bra så dom sporrar Samsung, ZTE, S-E, HTC, Google etc till att göra ännu bättre telefoner i framtiden. För deras prylar köper jag gärna.

Stämningsglada advokater? Jadu, det vill alla ha! Du vet man behöver en lön Inte svårt för Samsung, HTC etc... att göra bättre mobiler än Apple med tanke på hur tätt dom släpper mobiler. Jag (personligen) gillar mer att man släpper 1 mobil per år än 4 per år. Då får man känslan (som konsument) lite av man inte ligger efter så mycket i tekniken, samtidigt minskar suget på köpa varenda nya model Som tur är har jag inte drabbats av "hater" eller "fanboy" sjukan, så att läsa vad folk skriver kan vara rätt kul För några år sedan var det Apple-"fanboysen" som var spydiga och hoppade på med äcklig kritik utan fakta. Nu har det blivit tvärt om... Konstigt nog känns det bara att Apple-hatarna är värre (inte specifikt du). Överallt där det nämns "Apple" så kommer alla trolls och trycker ner tråden så hårt dom kan. Tycker det är lite äckligt, med kommentarer som "Jag vill inte ha det ruttna äpplet!" eller "Apple är för IT-Handikappade!". Faktiskt mest personangrepp om personen som sa att den gillar produkten eller företaget. Sen anklagar man varandra att vara fanboy hit och ditt... Bara en stor sandlåda av allt. Att går på Apple med som stämmer andra företag hit och dit är rätt komiskt med tanke på Apple är det mest stämda företaget. Men det värsta är att, alla moderatorer mest gå in över allt och rensa bort alla onödiga inlägg och skit. Som med moderators egenskaper så vet jag hur jobbigt detta är. Man kan iallafall göra dom en tjänst och lägga ner allt hat. Tror jag fick med allt jag ville säga där!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Jag hatar Apple innerligt och blir fett elak om de fixar kantlös skärm först!

Jag känner mig rätt tveksam till att det är en bra idé. Med en sådan skärm lär det bli enklare at råka nudda skärmen med tummens bas när man sträcker sig för att trycka på något. Jag kan ha fel men det känns inte helt omöjligt att det blir ett misstag i stil med 4:ans antenn.

Skrivet av frozrr:

Inte svårt för Samsung, HTC etc... att göra bättre mobiler än Apple med tanke på hur tätt dom släpper mobiler.

Samsung släppte Galaxy SII ett år efter Galaxy S kom ut (Apples normala releasetakt)och de släppte ingen toppenhet under tiden heller. De andra lurarna som kommit ut under den perioden har varit olika budgetmodeller.

Jag kan dock hålla med om det du skrev senare om att Apple-hatarna tar mer plats än Apple-fanatikerna nuförtiden, och det kan jag säga trots att jag själv inte varit lika nöjd med någon Apple-produkt som jag varit med någon konkurrents (datorer och telefoner är det jag har erfarenhet av). Dock är det lite kul att retas med tjejen för hennes Macbook Pro som hon trodde skulle vara så simpel men hon ofta behöver hjälp med (trots att det är hon som gått en OSX-kurs).

Permalänk
Medlem

Hmm... Jag är Iphone älskare. Dock bara haft en smartphone och de var då Iphonen. 3gs. Dax att byta nu och undrar om någon Iphone hatare kan säga en telefon som är bättre än Iphone 5 inom prestanda?

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Samsung Note. Större skärm, fetare batteri och fotoredigering. 15% snabbare än SGSII. Pennan får egna appar, kan bli riktigt bra! Har suttit med 4" i över ett år nu och tycker det ska bli underbart med 5,3" med Super Amoled HD.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Alldeles för stor. Räknas ju som en liten surfplatta nästan. Fan sån kan man ju inte ha i fickan bara

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet