Får ej byta ut grafikkort, inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Tänkte låna tråden lite.
Det är så att jag har precis fått hem mina datordelar och har börjat montera ihop allt, men när jag ska sätta i grafikkortet så ser jag att det till största sannolikhet redan varit använt då kartongen är bucklig och varken stängd eller plomberad. När jag öppnar ser jag även att en del av skyddsplasten på kortet är avpillat osv. Känns inte jättekul när man har pungat ut 4400 och inte vet vad folk har gjort med det, ifall det blivit utsatt för esd osv.
Nojig som jag är skulle jag bara vilja veta om jag har rätt att byta ut det?
Kortet är ett msi 580gtx lightning och är köpt från komplett.
Är jag kanske löjlig och borde köra på ändå?

http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument... "För att du ska ha rätt att häva köpet måste felet anses vara väsentligt"

Nej, jag skulle då inte säga att du kan returnera ett fullt fungerande kort utan något fel. Du kan dock om kortet har ESD-skador...
Tänk på det stackars fullt fungerande kortet som slängs bara för att påsen den kom i inte är hel.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallungs:

http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument... "För att du ska ha rätt att häva köpet måste felet anses vara väsentligt"

Nej, jag skulle då inte säga att du kan returnera ett fullt fungerande kort utan något fel. Du kan dock om kortet har ESD-skador...
Tänk på det stackars fullt fungerande kortet som slängs bara för att påsen den kom i inte är hel.

Känns bara surt då man har stått och varit noga med esd-armband och allt och så kommer ett grafikkort som jag ser att man inte varit försiktig med, men jag ska nog höra av mig till dem och se vad som sägs. Men för övrigt så har du rätt och jag har ju garanti, så jag bryter ju inte ihop om dom inte vill byta det. Men är alltid bra att höra andras erfarenheter och råd i dessa fall.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Anguzz:

Känns bara surt då man har stått och varit noga med esd-armband och allt och så kommer ett grafikkort som jag ser att man inte varit försiktig med, men jag ska nog höra av mig till dem och se vad som sägs. Men för övrigt så har du rätt och jag har ju garanti, så jag bryter ju inte ihop om dom inte vill byta det. Men är alltid bra att höra andras erfarenheter och råd i dessa fall.

Du har ju, enligt distanslagen, 14 dagars öppet köp så de kan inte neka dig att returnera kortet.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av OHSNAPIMABEAR:

Jag skulle vilja att en moderator tar bort tråden.

Eftersom det gick från att vara en genuin frågetråd angående rättigheter som konsument till att personer påstår att jag medvetet ljuger och försöker lura till mig ett nytt kort så känns det som tråden tappat sitt syfte.
Ett dåligt ordval, "slutat fungera" istället för "fungerar inte" gör det tydligen okej att direkt och indirekt påstå att jag ljuger.

Jag trodde att det gick att få hjälp utan att få samma negativa bemötande som jag fick från företaget, men tydligen var det fel.

Du menar att du itne klarar av att någon på något sätt ifrågasätter vad du skriver när det du själv skriver inte riktigt går ihop?

Om du inte har något att dölja hade det bara varit att ge svar på tal. Att du istället verkar fruktansvärt förnärmad och ber om att tråden skall tas bort gör bara att det hela verkar ännu skummare.

Om du inte har något att dölja, varför låtsas att du har det?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Verkar som ts försöker sig på en SAAB.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OHSNAPIMABEAR:

Jag skulle vilja att en moderator tar bort tråden.

Eftersom det gick från att vara en genuin frågetråd angående rättigheter som konsument till att personer påstår att jag medvetet ljuger och försöker lura till mig ett nytt kort så känns det som tråden tappat sitt syfte.
Ett dåligt ordval, "slutat fungera" istället för "fungerar inte" gör det tydligen okej att direkt och indirekt påstå att jag ljuger.

Jag trodde att det gick att få hjälp utan att få samma negativa bemötande som jag fick från företaget, men tydligen var det fel.

Trådar raderas inte utom i mycket speciella fall såsom grova regelbrott.

Du vill ha det till dåligt ordval och och citerar två ord som skiljer. I själva verket är det hela meningen som skiljer och knappast något man normalt skriver av misstag, därför tyckte jag det fanns ett allmänintresse att ta upp. Du har även använt samma formulering i en produktrecension på Inets sida.

Inlägg nr 1: "Jag kan tillägga att felen på mitt är att mini-HDMI uttaget slutade fungera efter en månad"

Inet.se: "HDMI-uttaget slutade att fungera efter 1 månad" http://www.inet.se/artikel/5409113/gigabyte-geforce-gtx-580-1...

Denna tråd: "Jag hade inte använt uttaget innan och när jag testade det första gången så fungerade det inte"

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv

Lite många kommentare om att "Inet is slipping", kan ju bara kommentera att deras synvinkel på saken lär vara att ett kort kommer in med skadad HDMI port, givetvis tar dom inte detta på garantin utan att ifrågasätta. Skulle man själv göra det? Nu har jag aldrig handlat från Inet men man kan inte dömma ut något pga ett sånt här ärende, det måste ju vara vardagsmat att få in saker som är skadade och där garantin ifrågasätts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Du har ju, enligt distanslagen, 14 dagars öppet köp så de kan inte neka dig att returnera kortet.

Detta är ett svårt val då jag väntat sen den 12e på att få mina delar :/ funderar på att returnera det och köpa ett från cdon.com istället faktiskt, men då måste jag beställa idag för att få det innan helgen, men då riskerar jag istället att posten klantar sig med mitt paket. Hjälp mig välja!:) hoppas bara komplett inte säger att jag har öppnat det osv.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MultiMan:

Trådar raderas inte utom i mycket speciella fall såsom grova regelbrott.

Du vill ha det till dåligt ordval och och citerar två ord som skiljer. I själva verket är det hela meningen som skiljer och knappast något man normalt skriver av misstag, därför tyckte jag det fanns ett allmänintresse att ta upp. Du har även använt samma formulering i en produktrecension på Inets sida.

Inlägg nr 1: "Jag kan tillägga att felen på mitt är att mini-HDMI uttaget slutade fungera efter en månad"

Inet.se: "HDMI-uttaget slutade att fungera efter 1 månad" http://www.inet.se/artikel/5409113/gigabyte-geforce-gtx-580-1...

Denna tråd: "Jag hade inte använt uttaget innan och när jag testade det första gången så fungerade det inte"

My name is Holmes, Sherlock Holmes

Skrivet av Anguzz:

Detta är ett svårt val då jag väntat sen den 12e på att få mina delar :/ funderar på att returnera det och köpa ett från cdon.com istället faktiskt, men då måste jag beställa idag för att få det innan helgen, men då riskerar jag istället att posten klantar sig med mitt paket. Hjälp mig välja!:) hoppas bara komplett inte säger att jag har öppnat det osv.

Du ska nog hellre oroa dig för klantskallarna på cdoff. Det är tyvärr vanligt att de håller på att "packa varorna" i flera dagar. Hur som helst skulle jag har lämnat tillbaka kortet. Annars kunde du ju lika gärna ha köpt nåt demokort till en billigare peng.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Som jag tidigare påpekat var det ett dåligt ordval.
"Slutat fungera efter en månad" är helt enkelt att uttaget inte fungerar när jag testar det, och det har gått en månad sen jag köpte kortet.
Poängen med det uttrycket var att uttaget inte fungerade, och att det hade gått väldigt kort tid.

Ärligt talat behöver jag inte bry mig längre.
Jag går på vad WDac sa, jag vet att jag har rent mjöl i påsen och känner inget behov av att "försvara mig" fortsättningsvis.
Kan man inte göra ett ärligt misstag utan att folk tror att man konspirerar och smider onda planer om nätterna så är detta inget forum jag vill fortsätta vistas i.
Ärligt talat får ni tro vad ni vill, problemet mellan mig och Inet är över och jag har ingen användning för den här tråden längre.
Och jag kan säga att det löste sig till det bästa.

Tillägg: Om det inte framgick, om du har planer på att kommentera detta eller citera mig, bespara dig besväret, jag kommer inte svara ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Detta är ett svårt val då jag väntat sen den 12e på att få mina delar :/ funderar på att returnera det och köpa ett från cdon.com istället faktiskt, men då måste jag beställa idag för att få det innan helgen, men då riskerar jag istället att posten klantar sig med mitt paket. Hjälp mig välja!:) hoppas bara komplett inte säger att jag har öppnat det osv.

Det kan överväga att det blir du som får stå för fraktkostnaden på kortet. Om inte Inet med deras oförskämt bra service bjuder på den också.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Känns bara surt då man har stått och varit noga med esd-armband och allt och så kommer ett grafikkort som jag ser att man inte varit försiktig med, men jag ska nog höra av mig till dem och se vad som sägs. Men för övrigt så har du rätt och jag har ju garanti, så jag bryter ju inte ihop om dom inte vill byta det. Men är alltid bra att höra andras erfarenheter och råd i dessa fall.

Jag skulle inte acceptera att betala fullt pris för en begagnad vara. Antingen skickar dom ett nytt kort (som du ju betalat för) eller så kan ni försöka komma överens om ett prisavdrag. I vilket fall är det bra om du hör av dig så att du inte behöver stå för några eventuella problem som föregående ägare kan ha orsakat. Att använda ångerrätten och behöva stå för fraktkostnaderna känns inte som någon förstahandslösning i ditt fall.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallungs:

http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument... "För att du ska ha rätt att häva köpet måste felet anses vara väsentligt"

Nej, jag skulle då inte säga att du kan returnera ett fullt fungerande kort utan något fel. Du kan dock om kortet har ESD-skador...
Tänk på det stackars fullt fungerande kortet som slängs bara för att påsen den kom i inte är hel.

ESD skador vet man oftast inte om förrän långt senare. Om kortet blivit ESD skadat så kan det visa sig flera månader senare, så självklart ska man få byta ut kortet om det är begagnat.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staropramen:

Jag skulle inte acceptera att betala fullt pris för en begagnad vara. Antingen skickar dom ett nytt kort (som du ju betalat för) eller så kan ni försöka komma överens om ett prisavdrag. I vilket fall är det bra om du hör av dig så att du inte behöver stå för några eventuella problem som föregående ägare kan ha orsakat. Att använda ångerrätten och behöva stå för fraktkostnaderna känns inte som någon förstahandslösning i ditt fall.

Nej, så känner jag också. Jag har pratat med dom nu och dom säger att det inte finns några på lager, (såklart), men hur som helst så får dom in lightning xtreme under morgondagen och det kostar dock 770:- mer men han sa att han sänker det med 300:- och då finns som sagt chansen att jag får det innan helgen, då som känt bf3-betan startar:)
Jag gick med på det eftersom "vanliga" lightning-versionen inte verkar finnas på lager någonstans där man vill köpa det. Jag får väl bita i det sura äpplet och betala 470:- extra, men jag känner mig både lurad och lättad då jag antar att jag inte har någon användning för 3gb minne på ett grafikkort eftersom jag bara tänkt spela och använda en skärm.
Var jag helt idiot eller bara lite halvt? Skriv gärna vad ni tycker om mitt val ^^

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OHSNAPIMABEAR:

Som jag tidigare påpekat var det ett dåligt ordval.
"Slutat fungera efter en månad" är helt enkelt att uttaget inte fungerar när jag testar det, och det har gått en månad sen jag köpte kortet.
Poängen med det uttrycket var att uttaget inte fungerade, och att det hade gått väldigt kort tid.

Ärligt talat behöver jag inte bry mig längre.
Jag går på vad WDac sa, jag vet att jag har rent mjöl i påsen och känner inget behov av att "försvara mig" fortsättningsvis.
Kan man inte göra ett ärligt misstag utan att folk tror att man konspirerar och smider onda planer om nätterna så är detta inget forum jag vill fortsätta vistas i.
Ärligt talat får ni tro vad ni vill, problemet mellan mig och Inet är över och jag har ingen användning för den här tråden längre.
Och jag kan säga att det löste sig till det bästa.

Tillägg: Om det inte framgick, om du har planer på att kommentera detta eller citera mig, bespara dig besväret, jag kommer inte svara ändå.

Om det nu löste sig till det bästa, med andra ord att Inet gav dej ett nytt så borde du skriva det efter ha smutskastat dom. För isånnafall va det goodwill av högsta klass från Inets sida!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

My name is Holmes, Sherlock Holmes

Guld

Skrivet av muSashi:

Om det nu löste sig till det bästa, med andra ord att Inet gav dej ett nytt så borde du skriva det efter ha smutskastat dom. För isånnafall va det goodwill av högsta klass från Inets sida!

Håller jag med om. TS fick berätta om sitt problem när det kärvade, nu kan han tala om hur Inet löste detta.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Nej, så känner jag också. Jag har pratat med dom nu och dom säger att det inte finns några på lager, (såklart), men hur som helst så får dom in lightning xtreme under morgondagen och det kostar dock 770:- mer men han sa att han sänker det med 300:- och då finns som sagt chansen att jag får det innan helgen, då som känt bf3-betan startar:)
Jag gick med på det eftersom "vanliga" lightning-versionen inte verkar finnas på lager någonstans där man vill köpa det. Jag får väl bita i det sura äpplet och betala 470:- extra, men jag känner mig både lurad och lättad då jag antar att jag inte har någon användning för 3gb minne på ett grafikkort eftersom jag bara tänkt spela och använda en skärm.
Var jag helt idiot eller bara lite halvt? Skriv gärna vad ni tycker om mitt val ^^

Jag tycker att du fick en bra uppgörelse. Det är ju ändå roligare att betala för minne du kanske/kanske inte kommer att ha nytta av än att betala onödiga fraktkostnader och vänta.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staropramen:

Jag tycker att du fick en bra uppgörelse. Det är ju ändå roligare att betala för minne du kanske/kanske inte kommer att ha nytta av än att betala onödiga fraktkostnader och vänta.

Ok, vad bra:) Nu hoppas jag bara att dom står vid sitt ord och att jag får det avdrag jag har blivit lovad, annars blir det principiellt och då skickas allt till högre instanser Envis och djävlig som man är! Tack för hjälpen

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Detta är ett svårt val då jag väntat sen den 12e på att få mina delar :/ funderar på att returnera det och köpa ett från cdon.com istället faktiskt, men då måste jag beställa idag för att få det innan helgen, men då riskerar jag istället att posten klantar sig med mitt paket. Hjälp mig välja!:) hoppas bara komplett inte säger att jag har öppnat det osv.

Kan inte rekommendera grafikkortsköp från CDON.

Beställde två kort som fanns i lager från dem den 2:a Augusti och väntar fortfarande på det ena av dem...
Varit i kontakt med och tjatat på dem sådär en gång i veckan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ixos:

Kan inte rekommendera grafikkortsköp från CDON.

Beställde två kort som fanns i lager från dem den 2:a Augusti och väntar fortfarande på det ena av dem...
Varit i kontakt med och tjatat på dem sådär en gång i veckan.

Håller med till 100%:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Kan inte rekommendera grafikkortsköp från CDON.

Beställde två kort som fanns i lager från dem den 2:a Augusti och väntar fortfarande på det ena av dem...
Varit i kontakt med och tjatat på dem sådär en gång i veckan.

Ok, bra tips, tack! Som tur är beställde jag det aldrig därifrån då de inte ens hade specifikationer på kortet eller tillverkarens artikelnummer osv, känns inte så seriöst på elektronikfronten mao Mailade dem faktiskt och frågade efter tillv.art.nr. så jag visste att det var rätt kort men då skickade dom bara en länk till produkten på deras hemsida :S

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Om det nu löste sig till det bästa, med andra ord att Inet gav dej ett nytt så borde du skriva det efter ha smutskastat dom. För isånnafall va det goodwill av högsta klass från Inets sida!

Skrivet av sj6:

Håller jag med om. TS fick berätta om sitt problem när det kärvade, nu kan han tala om hur Inet löste detta.

Jag gör ett undantag med att inte svara för att få ett komplett avslut på den här tråden från min sida.

Haha, smutskastat? Jag beskrev i min uppfattning ett negativt bemötande i ett serviceärende, det är en jävla skillnad på det och smutskastning.
Och "med andra ord att Inet gav dej ett nytt" stämmer inte alls, om du inte vet fakta så gör inte påståenden som är totalt felaktiga.
Och till den andra "hur Inet löste detta.", Inet har inte löst någonting, jag löste detta alldeles själv, men tack för du styrker det jag snart kommer påpeka.

Inet gav mig tillbaka mitt gamla kort, goodwillen var väl att dom bjöd på de 250:- det hade kostat mig i felsökningsavgift, det var allt.
Jag får ut ett nytt grafikkort på hemförsäkringen och kan använda det gamla kortet som piltavla, glasunderlägg eller frisbee.

Jag tycker folk borde sluta glorifiera Inet och faktiskt förstå att de som vilket annat företag som helst kanske inte är genomtrevliga och helt fantastiska i 100 fall av 100, det kan gå snett även för "den bäste".
Jag tyckte också Inet var väldigt bra fram tills detta, men efter det bemötande jag fick kommer jag definitivt inte handla där mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OHSNAPIMABEAR:

Jag gör ett undantag med att inte svara för att få ett komplett avslut på den här tråden från min sida.

Haha, smutskastat? Jag beskrev i min uppfattning ett negativt bemötande i ett serviceärende, det är en jävla skillnad på det och smutskastning.
Och "med andra ord att Inet gav dej ett nytt" stämmer inte alls, om du inte vet fakta så gör inte påståenden som är totalt felaktiga.
Och till den andra "hur Inet löste detta.", Inet har inte löst någonting, jag löste detta alldeles själv, men tack för du styrker det jag snart kommer påpeka.

Inet gav mig tillbaka mitt gamla kort, goodwillen var väl att dom bjöd på de 250:- det hade kostat mig i felsökningsavgift, det var allt.
Jag får ut ett nytt grafikkort på hemförsäkringen och kan använda det gamla kortet som piltavla, glasunderlägg eller frisbee.

Jag tycker folk borde sluta glorifiera Inet och faktiskt förstå att de som vilket annat företag som helst kanske inte är genomtrevliga och helt fantastiska i 100 fall av 100, det kan gå snett även för "den bäste".
Jag tyckte också Inet var väldigt bra fram tills detta, men efter det bemötande jag fick kommer jag definitivt inte handla där mer.

Va inte ett påstående, va en fråga/exempel för att få klarhet av dej hur Inet skötte det hela efter din smutskastning mot dom i den här tråden.
Hur kan min/mitt fråga/exempel vara totalt felaktig :)? Men i din värld så kanske alla frågor är felaktiga :).

Edit: Glömde skriva att det va mkt schysst av Inet att bjuda på felsökningsavgiften, det är det inte många företag som skulle göra/ha råd med. Inet visar verkligen framfötterna varför dom är så omtycka på Sweclockers!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av OHSNAPIMABEAR:

Inet gav mig tillbaka mitt gamla kort, goodwillen var väl att dom bjöd på de 250:- det hade kostat mig i felsökningsavgift, det var allt.
Jag får ut ett nytt grafikkort på hemförsäkringen och kan använda det gamla kortet som piltavla, glasunderlägg eller frisbee.

Spendera någon hundralapp på att få hdmi porten bortlödd och kör sli.

ev sälj kortet för självrisken-ish.

och tryck inte sönder det nya kortet u mad? skämt åsido. gl hf

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/