Är detta en bra tv till spelande och filmtittande via dator? (Samsung PS51D535)

Permalänk

Är detta en bra tv till spelande och filmtittande via dator? (Samsung PS51D535)

Surfade runt lite och hamnade i denna tråden och vart extremt sugen på att köpa en tv. Undrar om denna, Samsung PS51D535, kommer fungera bra som en extra datorskärm vid spelande och filmtittande?

Visa signatur

- - - - - - - - - - - - - - - -

Permalänk

brorsan har en LG plasma och han sa aldrig mer en plasma tv till datorn då det bränner in i displayen nästan direkt om man typ ser på anime streamat på nätet... hans tv har fått filmspelaren inbränd samt wows minimap i ena hörnet ...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Det var trist att höra, trodde plasman hade lyckats lösa det problemet men det verkar inte så?

Visa signatur

- - - - - - - - - - - - - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaTTe1988:

Det var trist att höra, trodde plasman hade lyckats lösa det problemet men det verkar inte så?

Plasmas är faktiskt inget att ha för datorer tyvärr nej, plasmas är ju överlag bättre på allt annat.

Permalänk
Medlem

Har haft en philips plasma som sekundär skärm i 2 år, och jag har inte haft några som helst problem med plasmas. Det är lite personligt ansvar också, låter man den stå på hela tiden med t.ex bakgrundsbilden exakt likadan så kan man inte bli förvånad om det blir inbränt. Stäng av den när den inte används, ha en rörlig skärmsläckare, dra alltid på fullscreen och ge skärmen lite variation så ska det inte vara några problem alls.

Vet inte hur användbar 51" kommer vara vid spelande däremot, min 42" är fantastisk att kolla på film på men vid spelande måste man sitta upp till 2 meter ifrån för att få en bra överblick och skona nacken lite, bra för konsollspel men exempelvis mmos och funktioner där man måste kommunicera med text kan bli lidande då man sitter så långt bort för upplevelsens skull så det kan bli svårt att läsa små chatrutor. Hade 42" som mainskärm i 2 månader innan jag köpte en lagom 23" och ett skrivbord. Exklusivt definitivt, användbart och bekvämt är nog upp till personlig preferens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

brorsan har en LG plasma och han sa aldrig mer en plasma tv till datorn då det bränner in i displayen nästan direkt om man typ ser på anime streamat på nätet... hans tv har fått filmspelaren inbränd samt wows minimap i ena hörnet ...

LG är ökända för sina dåliga plasmapaneler. Panasonic och Samsung har inte dessa problem.

Permalänk

Har en LG 50" plasma (LG 50PV350N) som jag har kopplad till datorn, använder den några timmar om dagen till att surfa och kolla film på. Den är rätt billig för att vara 50" men bilden är väldigt bra enligt mig, dock så blir de lite ghosting om man har haft någon stillbild igång, men det försvinner efter max 20 sec om man sätter igång en film. Är väldigt nöjd med de köpet i alla fall.