Permalänk
Medlem

nForce2 - Vad tror ni om detta chipet?

Har kollat runt lite för det verkade intressant med dual-DDR och nforce1 hade ju rätt mkt mysigt lulllull med sig oxå så då är man ju såklart spännd om hur nForce2 kommer att bli

Har lite länkar:
Test hos Tomshardware.com
Test hos Anandtech.com
Test hos AMDMB.com

Det var några länkar till info om nForce2.

Det jag undrar lite över vad dual-DDR innebär?, för någon prestanda boost verkar det ju inte bli av det

Så vad tror ni om detta chipet?

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Om du läser Anandtechs senaste kolla på nForce2 så ser du att det ändrats lite vad gäller prestandaskillnader mellan single DDR och dual DDR...

//DjDiff

Permalänk
Medlem

http://www.tbreak.com/reviews/article.php?id=157

Test av Leadtek´s nForce2 kort!

Visa signatur

2x E5-2690 | Supermicro x9dri-ln4f+ | 128GB 10600R Samsung ddr3 | 500GB 850 Evo | Asus R9-290x Matrix | Corsair RM1000i | Corsair Carbide AIR 540 | Intel X5650 | ASUS PT6-Delux OC-Palm | 12GB | 500GB Samsung 850 EVO + 400 GB Intel 910| Asus 7850 | Corsair Carbide 400Q |Supermicro X8DTI-f | 2x Intel Xeon X5650 | 96GB ECC RAM | 2x 250 GB Samsung 850 EVO | UNRAID 6.2.2 | Corsair Graphite 600t

Permalänk

Brädan saknar ju raid? Den har inte Serial-ATA och så slår den KT400 med extremt liten marginal. Jag är mycket skeptisk, men jag har ändå valt att vänta lite...

Permalänk
Medlem

Re: nForce2 - Vad tror ni om detta chipet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OniZinKo
Har kollat runt lite för det verkade intressant med dual-DDR och nforce1 hade ju rätt mkt mysigt lulllull med sig oxå så då är man ju såklart spännd om hur nForce2 kommer att bli

Har lite länkar:
Test hos Tomshardware.com
Test hos Anandtech.com
Test hos AMDMB.com

Det var några länkar till info om nForce2.

Det jag undrar lite över vad dual-DDR innebär?, för någon prestanda boost verkar det ju inte bli av det

Så vad tror ni om detta chipet?

Det är, kommer att vara en större, prestanda skillnad mellan Singel och Dual Channel DDR. Mycket av nForce2 prestanda grundas i DCDDR. Sedan så krävs det lite optimering för att Athlon XP ska ta hand om den ökade minnesbandbredden som erbjuds.

Tror att chipset kommer att bli en standard. Det är precis vad som krävs för att hålla Athlon XP vid liv ett tag till innan andra alternativ släpps.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristerZ
Brädan saknar ju raid? Den har inte Serial-ATA och så slår den KT400 med extremt liten marginal. Jag är mycket skeptisk, men jag har ändå valt att vänta lite...

RAID och S-ATA är något som moderkortstillverkarna själva får lägga till precis som tidigare med hjälp av 3:e-parts chipset. Det kommer.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.