Sitter och ler med en Hazro HZ27WD som kom igår

Permalänk
Medlem

Sitter och ler med en Hazro HZ27WD som kom igår

Vill bara tipsa om en fantastisk skärm för er som inte gillar skitiga skärmar som Dell u2711 som jag själv suttit med i ett år. Hade en bra Benq Fp24WZ och sedan en HP LG2475 som var lite bättre och sedan blev det en Dell u2410 och strax efter en Dell u2711 och jag tycker att bilden har bara blivigt sämre och sämre sedan Benq med sämre menar jag skitigare och skitigare äckligt smutsvitt i word och så vidare. Har förstått att det beror på AG coating och efter lite letande hittade jag en utan och med HDMI ingångar.
Nu har jag iallafall en helt fantastisk Hazo HZ27WD Glass Monitor (det står Glass på modelbeteckningen) alltså med en glasskiva, den finns både med och utan glasskiva båda är glossy dock men eftersom jag har datorn hemma och inte i kotorsmiljö så kan jag kontrollera ljuset med gardiner etc ganska elemäntärt och jag hoppas att fler monitor tillverkare slutar lägga på AG coating på alla sina skärmar. Finns en Hazro HZ27W variant som heter C som inte har HDMI samt att den har lite snabbare input.
Jag vet att det finns andra glossy men inte med HDMI, den hör har 2st plus DVI, som jag ville ha eftersom jag kör både PC och Canal Digital sat HD samt Xbox, PS3. Bilden är betydligt bättre i allt än vad jag tidigare har haft och om någon har funderingar och vill ha bilder så messa mig. Monitorn har TV högtalare inga vassa men de är helt ok för slötittande på HD ESPN. Jag bor i sthlm och det tog 3 dagar för skärmen att ta sig ifrån Overclockers i UK så frakten funkade helt ok.
Rekommenderar inte skärmen till kontorsmiljö men jag får nog av office paketet på jobbet så det är skönt med en monitor för enbart underhållning.
Köpte ett Ergotron LX stativ med dubbla armar eftersom det medöljande stativet inte går att justera i höjdled men man kan tilta/vippa.

OBS!!!
Med tanke på problemen med OC i UK så kanske det vore bättre att beställa ifrån antingen scan.co.uk eller ifrån Tyskland mediafrost.de. Jag köpte dock själv ifrån OC och det var utan problem men om det uppstår problem så är de inte kundvänliga utan försöker komma ifrån allt ansvar tvärtemot EU lagar och förordningar som gäller för konsumenter som handlar online inom EU.

Permalänk

Trevligt att höra!

Men lägg gärna upp bilder för alla... har du ingen hyfsad kamera själv så försök låna en

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Overclockers, så du beställde inte från hazro egna sida? Då har du bättre garanti??

btw glas inte glass

Permalänk
Medlem

Har tagit bilder, de är inte jättebra eftersom jag inte är någon fotograf. Körde Dell u2711 inställt på preset sRGB och Hazro Hz27WD på normal. Det som inte går att se på bilden är den klarhet som Hazro återger om man tittar närmare så ser det ut som om Dell u2711 har ett litet litet finmaskigt nät över hela skärmen den så kallade AG coatingen så Dell ser smutsig ut i jämförelse.

http://imageshack.us/photo/my-images/707/dsc3145k.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/9/dsc3148f.jpg/

Permalänk
Medlem
Skrivet av swift77:

Har tagit bilder, de är inte jättebra eftersom jag inte är någon fotograf. Körde Dell u2711 inställt på preset sRGB och Hazro Hz27WD på normal. Det som inte går att se på bilden är den klarhet som Hazro återger om man tittar närmare så ser det ut som om Dell u2711 har ett litet litet finmaskigt nät över hela skärmen den så kallade AG coatingen så Dell ser smutsig ut i jämförelse.

http://imageshack.us/photo/my-images/707/dsc3145k.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/9/dsc3148f.jpg/

Hata AG coating, jag sålde min Dell u2711 efter tio minuers testande. Först trodde jag att den var pajj för den var så dålig. Skiljer sig rätt mycket i pris beroende på vart man köper skärmen när jag kollar på nätet. Kan man ladda den via usb-porten eller är den bara till för att firmware uppgradera? Träligt att den saknar USB-hubb.

Hur är backlight bleeding på din, läst på nätet att den verkar vara rejält drabbad av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av triDave:

Hata AG coating, jag sålde min Dell u2711 efter tio minuers testande. Först trodde jag att den var pajj för den var så dålig. Skiljer sig rätt mycket i pris beroende på vart man köper skärmen när jag kollar på nätet. Kan man ladda den via usb-porten eller är den bara till för att firmware uppgradera? Träligt att den saknar USB-hubb.

Hur är backlight bleeding på din, läst på nätet att den verkar vara rejält drabbad av det.

Har inte märkt problem med backlight bleeding. Jag är känslig för ljust på svart det var därför jag kastade ut min Samsung EDGE TV och skaffade mig en panasonic vt30. Fattar inte hur svennar kan köpa Samsung EDGE TV med clouding som fasicken helt otroligt.
Bor du i sthlm kan du komma och titta på monitorn om du vill för den är helt grym

Permalänk
Medlem

Vad gick kalaset på? Antar att det var i andrahand? Hur mycket gick frakten på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anosh:

Vad gick kalaset på? Antar att det var i andrahand? Hur mycket gick frakten på?

Köpte den via overclockers i UK, den var ny och D modellen är helt ny från Hazro. Frakten var 300 SEK och tog 3-4 dagar. Köpte den på kampanj för 540 pund totalt kostade den med frakt 6300 SEK översatt till svenska pengar ifrån pundet som stod i 10,7 tror jag det var. Kolla på SEB för aktuell pundkurs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swift77:

Köpte den via overclockers i UK, den var ny och D modellen är helt ny från Hazro. Frakten var 300 SEK och tog 3-4 dagar. Köpte den på kampanj för 540 pund totalt kostade den med frakt 6300 SEK översatt till svenska pengar ifrån pundet som stod i 10,7 tror jag det var. Kolla på SEB för aktuell pundkurs.

Härligt! Har varit på deras forum men kände inte till att det var en butik. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Har nu fått min Hazro 27WC och är riktigt nöjd, beställde den för ett par veckor sedan med special pre order price så slutpriset blev kring 4250 med frakt.
Inga döda pixlar hemsk bandning eller märkbar backlight bleed fantastiskt skönt att slippa antiglaren som finns på andra ips paneler.
Nackdelarna är den plastiga foten som medföljer bland det sämsta man ägt till en skärm, samt att inställningsmöjligheterna inte var dom bästa, finns bara ett par lägen för brightness att ställa in...

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjaman:

Har nu fått min Hazro 27WC och är riktigt nöjd, beställde den för ett par veckor sedan med special pre order price så slutpriset blev kring 4250 med frakt.
Inga döda pixlar hemsk bandning eller märkbar backlight bleed fantastiskt skönt att slippa antiglaren som finns på andra ips paneler.
Nackdelarna är den plastiga foten som medföljer bland det sämsta man ägt till en skärm, samt att inställningsmöjligheterna inte var dom bästa, finns bara ett par lägen för brightness att ställa in...

Vilket bra pris du fick för en så bra skärm helt fantastiskt, jag såg att de körde kampanjen och funderade på att löpa en D modell till att använda som TV, hdmi ifrån satellite recievern funkar utmärkt till och med högtalarna är ok, och Xbox skärm.
De ska visst hålla på att ta fram en bättre fot som man ska kunna beställa ifrån Hazros hemsida för den medföljande är dålig. Jag köpte en Ergotron LX arm till min men det finns andra alternativ som stöder Vesa 100x100.
Det finns inte så mycket inställningsmöjligheter på C modellen utan det är D modellen som man bör köpa om den ska användas till tex Xbox eftersom den har 2st HDMI medans C bara har DVI samt att den ingången inte funkar med HDMI till DVI dvs xbox fungerar inte på C men det gör det på D.
Priset på C modellen är dock helt fantastiskt för en 27 tums med upplösningen 2560x1440 finns ingen skärm som kommer i närheten bildmässigt och prismässigt samt att det är en IPS även D modellen är mycket prisvärd och framförallt så finns det inga andra alternativ om man vill ha en skärm utan skitiga Anti Glare filter endast Apple Cinema display och de funkar inte med Xbox samt att de är dyra.

Permalänk
Medlem

Japp stämmer bra, 27wc modellen saknar ju scaler, det är därför du inte kan koppla den till externa källor som xbox el PS3 men då du tagit bort den har du bättre responstid istället som kan komma väl till pass i fps spel.
Har kopplat skärmen till ett 5850 kort med 2st dvi portar, har hört ryktesvägen att ibland e det bara ena porten som klarar dual dvi, är det något som nån vet är sant ? Blev lite sugen på att byta ut min backupskärm till en andra Hazro...

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Medlem

tftcentral review på skärmarna WA & WC, dock har alla dessa samma panel, olika elektronik/kontakter bara.

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hazro_hz27wa.htm

Om ni kan kalibrera så verkar det vara fantastiska skärmar. Dock inte nödvändigt för vardags person.

Permalänk
Medlem

Går den att spela på? Tänkte på WC modellen. Måste byta ut min eyefinity setup då jag har fått platsbrist.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Beror kanske på vad du lirar, men jag har kört Rage och League of Legends helt utan problem. Mest lite ovanligt att lira i 2560x1440. Jag har WC-modellen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

swift77: På Overclockers står det 3yr RTB Warranty (UK customer only), vad har du för garanti som Svensk köpare?

Permalänk
Medlem

Den ser bra ut!
Jag klarar aldrig bli van med att det är så förbannat oskarp text på Dell 2711, får använda glasögon hela tiden med denna skärm, behövde jag inte på min gammla 24" skärm, men hur är den med färger o liknande jamfört med 2711? Inputlag?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Hyr funkar det med vat? Betalar man den även när man importerar?

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuskobot:

Hyr funkar det med vat? Betalar man den även när man importerar?

Vat ingår i priset när det är EU länder. Du behöver ej betala moms & tull kostnad från EU.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuskobot:

Hyr funkar det med vat? Betalar man den även när man importerar?

Du betalar svensk moms från overclockers. Så priset blir lite dyrare än vad du ser inkl vat på deras sida. England kör 20% jämfört med våran 25%, så det blir inte så farligt mycket dyrare. Dvs har du inte loggat in på din användare ser du priset inkl deras vat. Men har du en svensk användare får du rätt pris på allt när du browsar.

Men det du betalar när du trycker på buy, är det slutgiltiga priset(förutsatt att du loggat in på din svenska användare).

Min WC som jag köpte i söndags gick på 433£ inkl frakt(som gick väldigt snabbt).

Permalänk
Medlem

Drog av anti glare, så nu är min 2711 också blank och inte suddig.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Drog av anti glare, så nu är min 2711 också blank och inte suddig.

Är tyvärr en tidsfråga innan Polarizern dör Men iofs håller ju inte skärmar i all evighet ändå.

Läst en del om skärmarna på Overclockers och dom verkar intressanta - om man bortser från alla skärmar som har damm/döda pixlar och allmännt dålig kvalité (vilket inte verkar vara helt ovanligt)

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Skapa ett galleri vettja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Är tyvärr en tidsfråga innan Polarizern dör Men iofs håller ju inte skärmar i all evighet ändå.

Läst en del om skärmarna på Overclockers och dom verkar intressanta - om man bortser från alla skärmar som har damm/döda pixlar och allmännt dålig kvalité (vilket inte verkar vara helt ovanligt)

Inte hittat någon som har haft det problemet? Men vi får se hur det går.

Det som jag inte har hittat i andra trådar är att ytskiktet som nu är, det är inte 100% homogen när skärmen är avstängd ser jag det, inte när den är på, så är väl bara jag som ska störa mig på något.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Är tyvärr en tidsfråga innan Polarizern dör Men iofs håller ju inte skärmar i all evighet ändå.

Läst en del om skärmarna på Overclockers och dom verkar intressanta - om man bortser från alla skärmar som har damm/döda pixlar och allmännt dålig kvalité (vilket inte verkar vara helt ovanligt)

Med tanke på att du får i princip samma skärm som Apple Led Cinema, fast inte lika snygg, och sämre fot, för halva priset kan man leva med en död pixel. Kör du utan glas tror jag inte dammet är något problem heller. Jag har iaf 0 damm på min WC med glas, 1 död pixel som jag märkte sent. Den sitter dock precis ovanför klockan nere till höger, dvs omöjlig att se såvida du inte letar efter den, stör mig inte för fem öre.

Bästa köpet jag gjort helt klart. Min Dell 2209WA som i porträttläge agerar spotifyskärm, får mig nästan att må dåligt när man jämför klarheten i bilden, framför allt det vita. AG coatingen är verkligen inget jag är ett fan va.

Har man ett fönster bakom sig, kanske inte en glossy är det bästa valet dock. Men min skärm är helt underbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swift77:

Har tagit bilder, de är inte jättebra eftersom jag inte är någon fotograf. Körde Dell u2711 inställt på preset sRGB och Hazro Hz27WD på normal. Det som inte går att se på bilden är den klarhet som Hazro återger om man tittar närmare så ser det ut som om Dell u2711 har ett litet litet finmaskigt nät över hela skärmen den så kallade AG coatingen så Dell ser smutsig ut i jämförelse.

http://imageshack.us/photo/my-images/707/dsc3145k.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/9/dsc3148f.jpg/

bilden på dellen ser ju bättre ut

Permalänk
Medlem

Funderar på att slå till på tre stycken och ha dom i portrait läge. Har dock redan bestämt mig för att köpa till ett riktigt ställ. Ett litet galleri med bilder hade uppskattats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perhuden:

Funderar på att slå till på tre stycken och ha dom i portrait läge. Har dock redan bestämt mig för att köpa till ett riktigt ställ. Ett litet galleri med bilder hade uppskattats.

Hazro håller på att tillverka en vettig fot som ska vara klar närsom tydligen, oklart precis när dock.

Slängde upp ett galleri med lite dåliga bilder. iPhone 4 visar tyvärr inte hela sanningen.

Här har du en lite bättre bild på en liknande setup som du tänkte. Från overclockers forum.

Permalänk
Medlem

Tack för bilden. För min del så blir det lite väl saftigt pris så det får nog bli h27wc iställed för d-modellen.