Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av superdupernemo:

Är det någon som har unlockat EOD-boten? Känns som en ganska grym sak!

http://videogamewriters.com/wp-content/uploads/2011/08/Battle...

har sett den engång under en match nere bland tågen. den åkte in till bomben o starta den

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

haha så sjukt många glitchar i detta spel, nätkoden är även den lika usel som bc2's nätkod.

gillar också hur granater fungerar.
ser en fiende bakom ett hörn, så kastar granaten på väggen så den ska studsa till honom, men NOPE! den FASTNAR på väggen!

SÅKLART DEN GÖR DET, vad annars skulle hända?
stickygrenades ftl.

Har varit med om samma sak flera gånger men då har de fastnat i buskar eller löven på träd så att jag själv dött av det!

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem

Bara jag som saknar "pluppar" över spelarna? Ser inte vilka som är i mitt lag! Mäkta irriterande, då folk blir sura på mig för friendly fire och folk får lätta kills på mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av superdupernemo:

Är det någon som har unlockat EOD-boten? Känns som en ganska grym sak!

Jupp!
Lite svårstyrd men annars rolig

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

Vad har party grejen för betydelse egentligen? Helt värdelös ju, kan inte ens komma in i samma squad med sina polare, måste ju fixas detta

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

Jupp!
Lite svårstyrd men annars rolig

Kan man köra nere i tunnelbanan?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Jupp!
Lite svårstyrd men annars rolig

Vilken level / klass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av superdupernemo:

Kan man köra nere i tunnelbanan?

Japp

Skrivet av K4L:

Vilken level / klass?

engineer,minns inte när men du får lira ett tag för att låsa upp den

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

Har ett problem, spelet kraschar (stängs av) varje gång efter några sekunder i spelet.

Någon som vet vad som är felet?:/

Permalänk
Skrivet av Överkill:

Spotting borde tas bort direkt. Vad finns det för mening?

Såfort du blir spottad så sprayar 10 pers på dig från andra sidan banan. Happ, då får jag ligga här tills kulregnet slutar. Inte tala om att buskar etc. blir totalt värdelösa som camo.

Sen tycker jag att en reload skulle kosta ett mag. Inte som det är nu, kör du assault kan du stå och mata ut fan oändligt med skott på spots.

Sjukt jävla passivt spel

Skrivet av Bjebbosten:

Håller med, blir man spottad direkt när fienden siktar på en eller hur fungerar det ?

Otroligt jobbigt när man vunnit ute mappen och det sprängs för att komma ner till underjorden, så ligger det en snubbe med machinegun och plockar säkert 10-20pers och det gör han typ 3-4 mappar

Jag tycker själv att spotting är grymt bra, gör supportens jobb betydligt mer meningsfullt. Och man måste själv trycka q för att spotta någon, jag gör det själv hela tiden för att hjälpa laget. Och om alla skjuter på dig får ju resten av laget fritt fram?

Och det är väldigt lätt att försvara den "högra" tunneln om man hinner lägga sig på rätt ställe. Välj det vänstra istället, mkt lättare att ta över med en beslutsam attack från laget.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Glöm inte att granaterna fastnar på LÖV! hahaha

Tänkte bidra med kvällens tankar angående betan; varför ändras vapnen beroende på om man attackerar/defendar? Sjukt störande.

Märke nyss att man inte dör av två "knivslag".. Sjukt störande

Glöm inte att öppna din inkorg så kan du läsa!

"Tack för att du registrerade dig och spelade Open Beta för Battlefield 3™ och därmed hjälper oss göra att Battlefield 3™ ännu bättre. Vi uppskattar att du tar dig tid och delar med dig av din feedback! VI ÄR INTRESSADE AV DIN FEEDBACK!!

Och ger din feedback på din upplevelse och fel som finns i spelet som du hittar!!!!!!!!!!

Tror det är många som lägger sin energi på att skriva av sig här, och sen skiter i att rapportera buggar! Och vad det är för mening med det kan man ju undra!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emilcore:

Bara jag som saknar "pluppar" över spelarna? Ser inte vilka som är i mitt lag! Mäkta irriterande, då folk blir sura på mig för friendly fire och folk får lätta kills på mig!

Bugg med clienten, testa att stänga av spelet och rejoina igen, om det inte fungerar så joina en annan server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superdupernemo:

Är det någon som har unlockat EOD-boten? Känns som en ganska grym sak!

http://videogamewriters.com/wp-content/uploads/2011/08/Battle...

Man kan reparera och planta/defusa M-Coms, rätt så kul sak, ibland jävligt kvickstyrd.
Blev besviken när man inte kunde göra Road Kills med den

Den Unlockas efter Scar-H.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Du menar i detta betaspel va? Börjar bli lite långtråkigt att läsa om folk som beskriver sin upplevelse i betan som "I Detta Spel"
Herregud säger jag bara!!!!!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

inb4 du tror spel ändras efter betor.
betor nu för tiden är demos för att hypea upp saker.

buggar fixas, features och liknande fixas aldrig.
bara ta en titt på bc2 t.ex, där var ni fanboys likadana "ALLT KOMMER FIXAS DET ÄR EN BETA JAG BLIR SÅ TRÖTT".
reality check?

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av superdupernemo:

Är det någon som har unlockat EOD-boten? Känns som en ganska grym sak!

http://videogamewriters.com/wp-content/uploads/2011/08/Battle...

Mjo, den är jäkla rolig Köra över folk för roadkills, planta bomber och bränna ihjäl folk
Man kan även reparera fordon med den.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

inb4 du tror spel ändras efter betor.
betor nu för tiden är demos för att hypea upp saker.

buggar fixas, features och liknande fixas aldrig.
bara ta en titt på bc2 t.ex, där var ni fanboys likadana "ALLT KOMMER FIXAS DET ÄR EN BETA JAG BLIR SÅ TRÖTT".
reality check?

Råkade flumma över denna artikel.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article13715856.ab

Hoppas verkligen inte dom släpper hit detection som det är nu.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

de verkar ha problem med servrarna, när jag körde nyss var alla rank 1

btw, skulle vara najs om de kunde lägga upp en lista på fixade buggar så bug report/feedback forumena blir mindre överfulla + att man slipper rapportera buggar som de redan fixat.

EDIT: Ojdå de verkar redan ha lagt ut en lista på ett fåtal buggar som de "fixat med hjälp av feedbacken från open beta". Antar att denna listan inte kommer täcka alla ändringar som gjorts innan open beta så mitt förslag kvarstår http://battlelog.battlefield.com/bf3/devblog/view/28265518954...

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Dom släppte redan en kort lista på vad som är fixat redan.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/devblog/view/2826551895458193965/

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

spelat 30min kan väll säga att allt snack om hur krävande spelet skulle vara känns en aningen dramatisk nu... rullar på fint med min HD5850..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av HateCrew:

I betan finns bara "Medium". Bekräftat på twitter men hittar dock inte länken...

Stämmer inte och vad jag vet har inte zh1nt0 skrivit det på twitter heller.

Skrivet av TheDaemon:

Exakt samma ställe men någon eller några få pixlar skillnad i synfältet, medium och ultra.
Framförallt ljussättning, skuggor och gräset är väl det man ser skillnad på.
Inte något perfekt ställe att jämföra på, tog bara en där jag skulle kunna ha exakt samma position med enkelhet, men vi kan iaf utesluta att medium skulle vara högsta inställningen.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/a9ed5bd3_m1.png

http://data.fuskbugg.se/skalman02/fbf106f6_u1.png

Oavsett vad nu skillnaden faktiskt är så är det svårt att motivera prestandadroppet från den platsen åtminstone. Halverad fps oO

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Den här "buggen" har jag gärna fler gånger (hint: inringat i rött nere till höger......)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hoppas också att hit detection/registration förbättras en hel del till släpp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det är en BETA, dem brukar vara buggiga.

Det är antalet buggar som jag stör mig på, inte att en beta innehåller buggar.

Skrivet av Newklear:

Tycker det är grym känsla, och man rör sig mer realistiskt än i något annat spel.

Jaså? I BF3 så rör man sig mer realistiskt än i något annat spel? Tja, jämfört med Mario Kart är väl BF3 snäppet bättre. FEAR 2 har mer flyt än BF3. Illa.

Skrivet av Newklear:

Umm, vapnen i BF3 har skitmycket rekyl....

Umm, nej. Lika mycket rekyl som en ärtbössa. Nej, förlåt, fel av mig! En ärtbössa har mer rekyl.

Skrivet av Newklear:

Har faktiskt aldrig spelat ett FPS med mer rekyl i vapnena

Om BF3 är ditt första FPS så har du säkert rätt.

Skrivet av Newklear:

Du är nog ganska ensam här, då spelet får väldigt bra kritik för just ljudet. Det är en av punkterna dom lyckats bäst med.

Upplever inte ljudet som något speciellt. Vad ska jag säga? Sorry? De lyckas helt enkelt inte få mig intresserad av vad som pågår, känns ungefär som att dricka en läsk utan kolsyra, upplevelsen uteblir.

Skrivet av Newklear:

Att vänta en lite stund för att låta spelet laddas likas snabbt för alla och på samma gång ge alla en stund att kolla hur det gick i föregående runda är verkligen inget jag stör mig på.

Att sitta och stirra på en skärm i över 30 sekunder utan att kunna avsluta är något som jag stör mig på.

Skrivet av Newklear:

Jag kör allting på lägsta och tycker ändå att grafiken är grym. Animationerna framför allt har dem lyckats riktigt bra med. När man kör caspian borders märks den grymma grafiken ännu mer, när man svischar fram över landskapet i sitt flygplan.

Återigen, jag tycker inte att grafiken är något direkt att hurra över. Hög kontrast och onödiga effekter är inget som imponerar på mig. Jag är immun mot bling-bling.

Skrivet av Newklear:

Jag måste säga att BattleLog är en väldigt glad överraskning, har alltid tyckt det varit jobbigt att vara tvungen att alt-tabba ut ur spelet varje gång man ska göra någonting annat medans man letar efter en server... Nu slipper man det, och allting blir mycket smidigare.

Personligen så brukar jag inte göra andra saker än spela när jag faktiskt spelar.

Skrivet av Newklear:

Troll...?

Vad gör mig till ett troll? Att jag delar med mig av min väl underbyggda åsikt om BF3 betan i en allmän diskussion kring BF3? Eller är det för att mina åsikter inte passar herrn? Personlig åsikt = troll? Tjena, trollgubben!

Skrivet av Newklear:

Även om jag själv stör mig på t.ex ficklampan så tycker jag det är kul att det finns med, för att öka autenticiteten om inte annat.

Jo, jag är glad att de inkluderade ficklampor i spelet. Ficklampan, denna djupt underskattade, underbara uppfinning med vars hjälp vi lämnat våra förfäders dunkla grottor, och tagit steget in i den ljusa framtiden! Dice hjälper verkligen till att belysa (get it? belysa? hoho!) ett växande samhällsproblem: snorungar som stryker omkring på gator och torg med sina j-a ficklampor! Jag blir så gott som dagligen bländad av ficklampor! I dagsljus dessutom! Har blivit så illa att jag inte kan lämna lägenheten utan att bära solbrillor. L-l-l-l-l-eeeeensflaaaaaare!

Skrivet av Newklear:

Ja, men då slipper man ju en gnällspik i alla fall, tack!

F-n vad du gnäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

inb4 du tror spel ändras efter betor.
betor nu för tiden är demos för att hypea upp saker.

buggar fixas, features och liknande fixas aldrig.
bara ta en titt på bc2 t.ex, där var ni fanboys likadana "ALLT KOMMER FIXAS DET ÄR EN BETA JAG BLIR SÅ TRÖTT".
reality check?

Stor skillnad på en Demo och beta!! Speciellt en beta som släpps för feedback/test

Sen så har dom redan släppt en kort lista på vad som är fixat redan

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte hittar några servrar nu?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Bara jag som inte hittar några servrar nu?

Nix, samma problem här

Permalänk
Medlem
Skrivet av superdupernemo:

Är det någon som har unlockat EOD-boten? Känns som en ganska grym sak!

http://videogamewriters.com/wp-content/uploads/2011/08/Battle...

Sett en kille använda den, skrattade ganska mycket då han gick in och defusa. Såg också en svensk kille vid namn "lirarn" köra chopper. Fast de såg inte ut som en choopppaaaaaa.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av DBHErazor:

Nix, samma problem här

Samma för mig, och alla andra. http://battlelog.battlefield.com/bf3/platoon/2826550451898247...

Bara hoppas caspian är på g igen , med lite fler password fria servrar denna gång.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Ajajaj, nu försvann alla servrar!

Permalänk
Skrivet av Snaikstu:

Det är antalet buggar som jag stör mig på, inte att en beta innehåller buggar.

Umm, nej. Lika mycket rekyl som en ärtbössa. Nej, förlåt, fel av mig! En ärtbössa har mer rekyl.

Om BF3 är ditt första FPS så har du säkert rätt.

buggarna kommer vara fixade, betan är en gammal version.

Jag vet inte vilka FPS spel du spelar men seriöst.
BFBC2 har mindre recoil - Cod serien har mindre recoil. Cs har väl ungefär samma recoil. Så varför skulle det vara hans första FPS?
Nästan alla spel som släpps nu har jätte liten recoil.
Dock finns de säkert spel som har mer recoil RO2 Heroes of stalingrad är ett exempel. Men att du påstår att recoilen är låg får mig att ifrågasätta om du ens har spelat betan eller om du bara har sett youtube klipp?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus