Permalänk
Medlem

Gör verkligen den tredje pumpen någon som helst skillnad? 5/5

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Vet du att du har lagt alla bilderna förutom den sista i beskrivningen i stället för i själva galleriet?

Permalänk
Medlem

Häftigaste chassit jag någonsin sett. Så stort att man kan bo där i ser det ut som!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Vet du att du har lagt alla bilderna förutom den sista i beskrivningen i stället för i själva galleriet?

tänkte också på det

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Wow!

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem

Det enda jag saknade var en stor helhetsbild när den står i ditt rum så man förstår hur stor den är! Typ vid din TV eller bildskärm. Tycker dock en 5:a ändå

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk

Har bara en sak att säga, Mäktigt mannen!

Permalänk
Hedersmedlem

Hur stort är chassit egentligen? Jag tycker mitt chassi är stort men det får nog fan plats inuti ditt utan problem xD Galet häftigt och stiligt bygge, kan inte bli annat än 5p!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är sådanna byggen som gör mig sugen att köra vatten igen!
Mäktigt!!

Permalänk
Medlem

Var får man tag på chassiet?

Permalänk

Vilket galet bygge 5/5! Det skulle vara kul att se någon släpa på det chassit till ett lan

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Proffsmoddare

Tack igen för röster och kommentarer!:D

Skrivet av _NsMs_:

Gör verkligen den tredje pumpen någon som helst skillnad? 5/5

Klart den gör skillnad för flödet, men det skulle gå precis lika bra utan den. Använder den bara för att jag hade den hemma och den passade bra där:)

Skrivet av Goo5e:

Var får man tag på chassiet?

caselabs.net

Skrivet av _MmattiasS_:

Vet du att du har lagt alla bilderna förutom den sista i beskrivningen i stället för i själva galleriet?

Jag hade redan laddat upp bilderna på en annan sajt, då kändes det enklare att länka in dom i beskrivningen ist för att ladda upp alla igen. Sista bilden laddade jag dock upp bara för att få en galleribild.

Permalänk

B1ff Kr1m!

Permalänk
Medlem

Jag gillar hur chassiet får moderkortet att se ut som ett m-itx. 5/5 mäktigt bygge!

Permalänk
Medlem

fyfan xD den står stadigt på jorden vad väger denna bjässe?

5/5

Permalänk
Konsolgrävare

omg! jag som tyckte mitt haf x var stort

5/5

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Solklar femma från mig!

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk

Är det här en motor eller en dator?

Coolt bygge!

Permalänk
Medlem

Perfekt LAN-dator..

Helt klart coolaste datorn på Sweclockers!

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | ASRock P67 Extreme4 GEN 3 | Corsair 8GB XMS3 | MSI GTX 770 | Crucial m4 128GB + 500GB Western Digital Caviar Blue | Corsair TX 750W
Kringutrustning: Asus VG248QE | ZOWIE FK1 | Ducky YYY | PureTrak Talent | Audio Technica ATH-AD700 + AntLion ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

Kan du köra BF3 på max med denna? Oo

Visa signatur

Coore 3000, i5 2500k, GTX 570, Corsair 700 W, 8gb vengance 1600mhz, Crucial 128gb SSD, Samsung spinpoint F1 1T, Dell UltraSharp 23'' U2312HM IPS LED.

Permalänk
Medlem

Det värsta monstret jag någonsin sett...

Permalänk
Medlem

Synd att såna här datorer inte är mer standard här på sweckolockers då det dyker upp en sån här dator om året ungefär :/ Men gud vad jag älskar när det väl händer! Grymt imponerande! 5P!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Grymt bygge. Skulle själv vilja göra ett riktigt vatten bygge igen, klart inspirerande.

Är inte sådär super guru på vattenkylning men eftersom det inte råder brist på radiatorer skulle inte separata loopar på gfx och cpu ge bättre resultat?
Du har ju plats ^^

Permalänk
Proffsmoddare

Tack så mycket grabbar och tjejer(?):p

Skrivet av Danzle:

Grymt bygge. Skulle själv vilja göra ett riktigt vatten bygge igen, klart inspirerande.

Är inte sådär super guru på vattenkylning men eftersom det inte råder brist på radiatorer skulle inte separata loopar på gfx och cpu ge bättre resultat?
Du har ju plats ^^

Enligt min erfarenhet så blir skillnaden marginell just för att jag använder så många radiatorer. Tempsen jag får nu är lysande för övrigt. Gpuerna ligger på ca 35C vid 100% load och varmaste coren på cpu'n blir ca 50C @ 1.375v.

Permalänk

Wow 35 grader vid load.

Aldrig sätt ett sånt stort chassi förut.

Permalänk
Medlem

Extreme case, extreme solutions, extreme power! 5/5!

Vad kostade det?

Permalänk
Medlem

Jävlit najs! Det ända som stör mig är den blåa ledden mellan grafikkorten, eftersom allt annat går i rött/svart. Men 5/5 iaf!

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anilzor:

Kan du köra BF3 på max med denna? Oo

Jag får 40-50fps i bf3 med allt på max @ 5760x1200. Stänger jag av AA får jag ca 50-60fps.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MisterX:

Jag valde att ge radiatorerna i taket frisk luft och ha utblås i fram på chassit. Lite annorlunda, men det känns bättre att ge två radiatorer frisk luft (då jag har två i taket) än att bara ge en, även om värme stiger.

Konvektion är en ickefråga i ett så litet utrymme som ett datorchassi (även ett så stort som ditt). Jag misstänker att du har gjort rätt även om det är en aning okonventionell lösning.