Bästa ljudet för runt 10k

Permalänk

Bästa ljudet för runt 10k

Hejsan! Jag är inget proffs inom ljud och skulle vilja ha lite tips på högtalare+förstärkare som tillsammans kostar runt 10k. Har haft logitech z-5500 och har nu insett att det helt enkelt inte fungerar till musik. Tänker ha det inkopplat till datorn. Kom med tips o förslag tack jag vet som sagt inte mycket om vad man behöver för att ha bra ljud från datorn men jag antar att ett nytt ljudkort skulle sitta fint om man nu införskaffar så pass bra högtalare!

Visa signatur

NZXT H2|i5 2500k @ 4.2GHz|Asus GTX 580 DirectCUII|Asus P8Z68-V Pro|Corsair Vengeance 2x4gb CL-8 1600MHz|Corsair Force GT 120gb|Corsair AX 850W|Western Digital Caviar® Black 1TB|Corsair H80|Windows 7 Ultimate 64-bit|

Permalänk
Medlem

vad sägs om en förstärkare + högtalare?

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Permalänk
Medlem

Varför inte åka och lyssna i butiker, sedan "bästa" beror från person till person, det är dina öron som skall gilla det hela och inte mina.
Inte sista tråden om ämnet, va köper jag för xxxx kr

Permalänk
Skrivet av buddaz:

Varför inte åka och lyssna i butiker, sedan "bästa" beror från person till person, det är dina öron som skall gilla det hela och inte mina.
Inte sista tråden om ämnet, va köper jag för xxxx kr

Tips på butiker då?

Visa signatur

NZXT H2|i5 2500k @ 4.2GHz|Asus GTX 580 DirectCUII|Asus P8Z68-V Pro|Corsair Vengeance 2x4gb CL-8 1600MHz|Corsair Force GT 120gb|Corsair AX 850W|Western Digital Caviar® Black 1TB|Corsair H80|Windows 7 Ultimate 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilracerbil:

Tips på butiker då?

http://www.4sound.se/shops.aspx

Permalänk
Medlem

Ska det vara stereo eller surround?

Förstärkare: http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/hemmabio-hifi/sterero-fors...
Högtalare: http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/stativhogtalare/rubrik...

Detta kan du provlyssna

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Skrivet av sinned89:

Ska det vara stereo eller surround?

Detta kan du provlyssna

Stereo

Visa signatur

NZXT H2|i5 2500k @ 4.2GHz|Asus GTX 580 DirectCUII|Asus P8Z68-V Pro|Corsair Vengeance 2x4gb CL-8 1600MHz|Corsair Force GT 120gb|Corsair AX 850W|Western Digital Caviar® Black 1TB|Corsair H80|Windows 7 Ultimate 64-bit|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad är det tänkt att du ska använda systemet till?

Och vad definierar du som bra ljud?

Ska systemet användas som primär stereo i hemmet och användas vid "fester" eller liknande?

Har du några krav på hur stora sakerna får vara? max mått..

Permalänk
Medlem

Säger bara HK TS-30 och HK AVR 255

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Dali Zensor 7 + NAD C326BEE

EDIT: + M-Audio Delta Audiophile 2496

tillägg
Visa signatur

Complete silence is an expensive hobby....

Permalänk
Medlem

Det är bara att söka på nätet så hittar du butiker nära dig, gå in och lyssna, svårare än så är det inte, eftersom det är enbart du som kan avgöra vad som är det "bästa"

Permalänk
Medlem

ska du ha nytt i den prisklassen är XTZ oslagbara, class A100 ~6300 + 89or ~2700 (alt. 93or om du diggar stativare)

alternativt en billigare nad c316bee och ett par XTZ 99.36or går en tusenlapp eller så över budget men 99orna är grymma högtalare

annars så förespråkar jag beggad hifi(som många här inne verkar vara väldigt skeptiska till, varför vet jag ej) tar lite tid att jaga rätt på dom rätta prylarna men vem vet, rätt som det är sitter du där med EC eller eddison rörhäckar och ett par klipsch horn för under 10k

Visa signatur

Gammal Imac||Något nyare HP z420 workstation