Permalänk
Medlem

Näe fyfan, cs kan man ju inte sitta och lira.
Tacka vet jag Rocket Arena 3!

Det måste ju vara lite fart i spelen, så man inte somnar.

Edit: Och om cs är så realistiskt, hur kan man då bli skjuten ett antal gånger i benen, och ändå kunna springa lika snabbt, och utan att förblöda?
Och varför är gubben fortfarande i ett stycke om en granat exploderar några centimeter ifrån?

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChimaerA
Saken är nog den att det inte finns något som liknar cs egentligen?
Rogue spear säger nån då, men där känns ju gubben man spelar med som en pansarvagn. han kan inte hoppa, och inget vapen ser man heller. Dessutom är vapnen "upplevelselösa" dvs man känner av rekylen genom att se siktet bli sämre, i cs rycker hela "bilden" när man sprayar med en AK.
Operation flashpoint faller nog i samma kategori som rogue spear.
Quake säger nån då, men quake är ett alldeles för spaceat spel, där hoppar folk 10 meter och inget man ser i spelet påminner särskilt mycket om något man kan se i verkligheten. Det finns flera spel som hamnar i "quake" och "roguespear" kategorierna men inte särskilt många som hamnar i CS kategorin. Cs är en hybrid mellan verklighet (iom. verkliga vapen och fysiken i spelet, dvs hur gubbarna uppträder eller inte gör) och ett visst mått av overklighet (ex. att man kan falla 15 meter och fortfarande springa lika fort) det är nästan ett "mainstream" spel, som inte kräver någon speciell böjelse för att tycka om, speciellt inte om man sett vilken film som helst med Arnold, för där ingår de flesta element som CS har, dvs automatvapen, blod och avrättningar....

Ett mycket välskrivet inlägg som alla borde läsa.

GW.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag tror det är så att spela cs är skoj om man inte spelat så mycket FPS-spel innan. Det är förhållandevis lätt att komma in och då det finns en hel del nybörjare och du behöver inte vara hyffsat bra för att vinna.
Skillnaden kommer här mellan CS och Q3/QW.
I Q3/QW så behöver man skill för att vinna, visst finns det tur även i detta spel, precis som i CS, men inte på långa vägar lika mycket.
Senn är det nog mycket "vara ett lag, som ofta består av sina vänner som man springer runt med militär vapen och skjuta som i den värsta action scenen i en film.." Detta går nog att uppleva i q3 med, men det är inte samma sak. För då kommer man tillbaka till detta med hur spelet är uppbyggt för nybörjade osv osv.

Men jag skall inte trampa ner på CS för mycket, men jag tycker det finns aldells för mycket kids och noob's som spelar det, vilket kan göra det hela tråkligt. Därför håller jag mig till Q3, gärna OSP.

Visa signatur

[size="1"]www.techsajt.com[/size]

Permalänk
Medlem

Behöver man inte skill för att vinna i CS eller?

det är skillnad på skill och skill om du jämmför spel som Q3 och CS, det är helt olika spel som spelar på olika sätt som kräver olika skill.

Inte för att vara taskig eller nått men jag tycker det finns eller fanns en heldel lamers i Q3 scenen också som babbla om deras jävla "skillz" hela tiden och att dom andra spelen inte var "äckta skillz"

Om det nu är så "lätt att vinna" i tex CS då måste ju dom som är riktigt bra ha überskillz för att dom lyckats undvika allla "tur träffar" om man tänker ur vissa Quakares resonemang.

Jag favoriserar inte CS eller nått jag spelar det inte ens men hålla på tjaffsa om skillz hit å dit är bara "lamt"

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

själv tycker jag inte alls om när det är för realistiskt.. isåfall ska det vara riktigt realistiskt så att blodet sprutar irl på stället man är träffad...
nä men allvarligt talat så gillar jag CS .. för att känslan är skön i det och för att det ger grym team feeling .. spelar det dock endast på LAN....

Visa signatur

This is a sign.

Permalänk
Medlem

Just därför är Tactical Ops så kul, det är lite mer som en actionfilm. Semi-realistic

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

nu är det ju såhär att varje gång man hoppar in i en server så känner man att "nu ska man härska över alla", och vill få den uppmärksamhet som man vill ha.
För Counter-Strike har mer "kontakt-spel" i sig än dem andra, en del bara chattar, andra pratar som in i helvetes mycket i micen, en del snackar taktik.
så är det.

Permalänk

Att säga att CS är realistiskt är dumt, för det är rätt overkligt om man tänker efter.
I verkligheten skulle du va blastad och helt stendöd med ett skott från en Glock18 i skallen. Men i CS så blir man av med typ 8-10hp och springer vidare som om det regnar ungefär. Väldigt märkligt egentligen!
Samma sak med snipervapent Stayr (stvaning) Scout. I verkligheten så hade du vart rätt stendöd med ett sånt skott i magen. Men inte i CS, du klarar kanske 3skott med kevlar i magen...
Sen kommer man in på AWP/M som jag för övrigt hatar.
Inget annat vapen i CS är One Shot - One Kill vapen (om man bortser från Shotgun på kort avstånd). Med AWP utan kevlar så är du typ död DIREKT i typ låret eller magen. Inget annat vapen kan det, så VARFÖR ska ett vapen vara verkligt (du är ju rätt död med typ alla vapen irl)om INGET annat är det? CS skulle bli mycket roligre om man tog bort/sänkte skadan på vapnet! Inte konstigt att folk bara sitter och fegar i något hörn (alt. spelar passivt som fan) för man är rädd att dö/forlora nästan all skada på någon lam jävel en bit bort!
När man gjorde om AWP till AWM så var det var det en vidpust i rätt rikting... på AWP-tiden så räkte det med ett skott i lilltån så dog man. Nu kan man överleva, om har tur.

CS behöver en rejäl genomgång, hoppas det är det som händer i cs:cz.

Feedback tack.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]

Ett mycket välskrivet inlägg som alla borde läsa.

GW.

Tack så mycket, tackar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delar!um
Att säga att CS är realistiskt är dumt, för det är rätt overkligt om man tänker efter.
I verkligheten skulle du va blastad och helt stendöd med ett skott från en Glock18 i skallen. Men i CS så blir man av med typ 8-10hp och springer vidare som om det regnar ungefär. Väldigt märkligt egentligen!
Samma sak med snipervapent Stayr (stvaning) Scout. I verkligheten så hade du vart rätt stendöd med ett sånt skott i magen. Men inte i CS, du klarar kanske 3skott med kevlar i magen...
Sen kommer man in på AWP/M som jag för övrigt hatar.
Inget annat vapen i CS är One Shot - One Kill vapen (om man bortser från Shotgun på kort avstånd). Med AWP utan kevlar så är du typ död DIREKT i typ låret eller magen. Inget annat vapen kan det, så VARFÖR ska ett vapen vara verkligt (du är ju rätt död med typ alla vapen irl)om INGET annat är det? CS skulle bli mycket roligre om man tog bort/sänkte skadan på vapnet! Inte konstigt att folk bara sitter och fegar i något hörn (alt. spelar passivt som fan) för man är rädd att dö/forlora nästan all skada på någon lam jävel en bit bort!
När man gjorde om AWP till AWM så var det var det en vidpust i rätt rikting... på AWP-tiden så räkte det med ett skott i lilltån så dog man. Nu kan man överleva, om har tur.

CS behöver en rejäl genomgång, hoppas det är det som händer i cs:cz.

Feedback tack.

Du har rätt i att CS är smått overkligt, men ändå är de händelser som utspelar sig i CS inte overkliga. Att någon skulle överleva efter ett skott i huvudet är inte omöjligt, dessutom går det att döda någon med ett skott från en glock, om man sätter dem i ögat. Dagens skyddsutrustning som poliser/militärer har är otroligt avancerad, säkert mer avancerad än vad allmäneheten får veta. Och även om du har rätt i ditt resonemang så var den inte realismen i CS som diskussionen gällde, utan varför CS är så populärt, och du har ju besvarat frågan själv: "I verkligheten skulle du va blastad och helt stendöd med ett skott från en Glock18 i skallen" och det är just därför folk spelar cs, för att det påminner om en actionfilm, där skurken tar 5 kulor i bröstet innan han ens funderar på att dö. När gubbarna tål mer skada så blir eldstriderna intesivare och häftigare. I roguespear så kan man döda motståndaren med ett välplacerat skott från nästan alla vapen, och då kan eldstriderna bli ett riktigt antiklimax efter flera minuters letande efter din fiende. I cs så behöver inte matchen vara över för dig bara för att du fått ett sniperskott i magen, du har fortfarande en realistiskt chans att göra lite nytta. Den lilla dos overklighet som finns i cs är där för att höja spänningen, utan den skulle det bli kortare och färre eldstrider = mindre ös.

Detta är bara mina åsikter, och det finns säkerligen fler som inte håller med mig än de som tycker att det stämmer.

Permalänk
Medlem

Om man lirar CS public får man räkna med någon fjortis som klagar och har sig, även cheats kan man vänta sig.
Public CS är kul ibland, men då på någon server man vet att där inte brukar vara fjortisar och cheaters på och där admins är ofta inne och kickar de som förstör.
Vill man lira CS och ha riktigt kul så ska man göra det på privata servrar och på LAN, fast iofs, på LAN kan även MS-Röj vara väldigt intressant klockan halv sju på morgonen...

Detta är sanningen eftersom jag alltid har rätt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Det enda spelet med riktig känsla är Q2.
Viva Q2.
Myys, bara vi "gamlingar" som spelar nu för tiden. (och finnar)

Usch, Q2 är ett skämt. Förstörde quake-serien totalt

Vad kallar du oss som spelar QW för om ni är gamlingar?

Permalänk
Medlem

Dementa?

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

/me trycker det är förlite variation i vapna i CS..

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Hah! CS kommer att knäckas av soldat som bästa LAN-spel, helt klart!

http://soldat.cyberion.pl/main.htm

Visa signatur

"Hm. I've lost a machine.. literally _lost_. it responds to ping, it works completely, I just can't figure out where in my apartment it is."
http://wiki.beyondunreal.com/wiki

Permalänk
Medlem

leet

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

anledningen till att cs är så jävla stort är:

1: känslan
2: spectatorvänligheten (speccade stora projektorn på CPL när topplagen möttes, det var riktigt spännande )
3: n00bvänligheten

Visa signatur

Women. You can't live with them and you can't kill them.

Permalänk
Medlem

Fattar inte att folk spelar CS framför Quake, okej QW har avtagit lite.. inte lika kul att spela där längre men ändå! Farten är fan så mycket stabilare!

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Glömsk

Flyttad till spelforumet.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Säger bara.. Soldat, faan vilket bra spel!!! Äger allt vad CS och Quake heter
Beroende framkallande!

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

tactical ops rockar hårdast.. 2.2 var bästa verren men AoT går oxå efter ett tag.. 3.10 var jobbit.. äre nån som vill joina vå fräcka klan?? vi är bara 5st hittils.. lirar för det är kul..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChimaerA

Du har rätt i att CS är smått overkligt, men ändå är de händelser som utspelar sig i CS inte overkliga. Att någon skulle överleva efter ett skott i huvudet är inte omöjligt, dessutom går det att döda någon med ett skott från en glock, om man sätter dem i ögat. Dagens skyddsutrustning som poliser/militärer har är otroligt avancerad, säkert mer avancerad än vad allmäneheten får veta. Och även om du har rätt i ditt resonemang så var den inte realismen i CS som diskussionen gällde, utan varför CS är så populärt, och du har ju besvarat frågan själv: "I verkligheten skulle du va blastad och helt stendöd med ett skott från en Glock18 i skallen" och det är just därför folk spelar cs, för att det påminner om en actionfilm, där skurken tar 5 kulor i bröstet innan han ens funderar på att dö. När gubbarna tål mer skada så blir eldstriderna intesivare och häftigare. I roguespear så kan man döda motståndaren med ett välplacerat skott från nästan alla vapen, och då kan eldstriderna bli ett riktigt antiklimax efter flera minuters letande efter din fiende. I cs så behöver inte matchen vara över för dig bara för att du fått ett sniperskott i magen, du har fortfarande en realistiskt chans att göra lite nytta. Den lilla dos overklighet som finns i cs är där för att höja spänningen, utan den skulle det bli kortare och färre eldstrider = mindre ös.

Detta är bara mina åsikter, och det finns säkerligen fler som inte håller med mig än de som tycker att det stämmer.

Ok, är med på vad du menar.
Klart, men hur troligt är det att du kan hoppa runt som en struts efter att ha fått en kul i skallen. Det som händer idag är typ *klunk* så har du 92 istället för 100.
Man skulle öka realismen genom att balancera om ALLA vapen och speciellt AWP.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

För att CS ska va kul public måste man lira kring 3-4 på veckodagar...Då har allt jobbigt folk gått och lagt sig...

Visa signatur

jaha ~<(H4X0R3D By RoCkuS)>~

Permalänk
Medlem

cs e bra för att det inte bara är pang pang, TAKTIK oxå

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk

Efter att ha läst alla inlägg så säger jag såhär om varför jag blev biten av CS:

1. Lätt att förstå.
2. Nytt och intressant.
3. Teamplay contra Mycket pang-pang.
4. Snabbt att ladda.
5. En "realism" lätt att identifiera sig med.

Jag håller med om att man exkluderade QX och andra fps lir och det har jag ingen förklaring på... CS fyllde helt enkelt ett nytt tomrum som uppkommit tack vare bredbands utbyggnaden...

Numera så är jag medlem i den skaran som ratat CS för allt vad det innebär och gått över till DoD och BF42.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem
Citat:

4. Snabbt att ladda.

hahah... Där var du rolig
Starta vanliga HL, så får du se. Om jag inte misstar mig, så precachar CS fortfarande HL-modeler/-ljud...

Visa signatur

[size="1"]Coder, Absynth Interactive
~ En köpt mod är knappt en mod alls ~ One software - one function(undvik bloat) ~[/size]

Permalänk
Avstängd

Vänner,

CS är så otroligt bra därför att det är lagkänsla, det är realistiskt och det är förbannat trevligt att snacka med folket som alltid hänger på samma server. Quake och liknande gillar jag inte för det är alldeles för orealistiskt (nej, jag tycker inte om sci-fi).

Självklart blir man förbannad när någon jäkla camper tar en med AWP (tjena, sAngre), men nog sjutton sitter jag själv med AWP på Aztec om jag har pengar.

Jag ÄLSKAR Counter-Strike. Jag har inte spelat spel sedan Amigatiden, men i somras köpte jag Half Life och installerade Counter-Strike. Vilken lycka! Jag är totalt biten.

Spelar ofta på Tiscali.se 1.1. Kallar mig TANDEMCYKELN. Kom dit om du vill bli glockad. Kommer sitta där i morgon, söndag. Kommer att vara lite bakis då, men det glömmer man snabbt när man kommit in i spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
cs e bra för att det inte bara är pang pang, TAKTIK oxå

MOHOAHAHAHA... lira T2 stället om du vill ha taktik och fps i kombo..

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Håller med Matrix TRIBES2

Jag lirade Quake2 i 5 år. Slutade pga för många lågpingare imed att jag satt o fortfarande sitter på modem. Kan säga det är nog de bästa 5 åren i mitt gaming liv. Började lira CS just för att en hpl kunde skjuta ner en lpb. Började även lira Tribes2 för där fanns knappt några direct-hit vapen.

Men självklart var railgun/sniper det ända riktiga.. även när jag satt på 28.8 modem med 350 ping

O fan va folk mycke trevligare på Q2 tiden. Blev alltid vän med nån ny varje dag (blev snabbt en icq lista med över 200). Inte var det nån som spammade "| 0wn j00, m3 supah 1337".. det var ju knappt uppfunnet. Fusken var ju inte direkt vanliga-.. märktes snabbt iaf.
Istället för "jävla tur-unge" sa folk "damn.. nice shot m8.. btw.. you wanna join a clan?"

*stavfel*

Visa signatur

=[ Be Quick Or Be Dead ]=

Permalänk
Hedersmedlem

ghetto-boy, tiscali laggar något otroligt för mig, och jag verkar inte vara ensam. Jag spelar inte med 90-130 i ping när jag kan få 15-30
swatcat: Så är det fortfarande på rätt servrar med rätt folk. Grejen är den att alla inte förstår sånt..

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200