Apple lanserar Iphone 4S och Ios 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av lojden:

Du får nog vänta på release för att få svar på det.

Då jag varken fått gingerbread eller honeycomb så undrar jag om sannolikheten för ice cream understiger noll...?

Edit: Här har jag varit kund hos HTC i 8 (åtta) år och de verkar skita fullständigt i mig. Jag KOMMER köpa en iphone som nästa telefon, de har bevisat att de ger ett bra kundvärde.

Permalänk
Medlem

inte mkt som imponerar hårdvaru mässigt, ingen dual core vad det verkar som, ingen 3d kamera lr 3d skärm, så vad är det nya med hårdvaran?

SIRI verkar kul, men hur kommer den funka för skåningar?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Då jag varken fått gingerbread eller honeycomb så undrar jag om sannolikheten för ice cream understiger noll...?

Ptja, eftersom honeycomb, om jag inte minns fel, enbart är för tablets så är det inte så konstigt. Så antagligen får du inte ice cream.

Och det här blir förmodligen sista uppdateringen för 3GS, 3G får inte iOS5 uppdateringen.

Edit: Sen är det svårt att jämföra apple och androidlurar då utvecklingstackten är bra mycket högre hos androidtillverkarna, kolla bara hur många nya modeller det har kommit i år, det blir svårt att anpassa ett operativsystem till säg 50 olika modeller jämför med apple som bara behöver anpassa det för 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lojden:

Ptja, eftersom honeycomb, om jag inte minns fel, enbart är för tablets så är det inte så konstigt. Så antagligen får du inte ice cream.

Och det här blir förmodligen sista uppdateringen för 3GS, 3G får inte iOS5 uppdateringen.

Det är just det som är imponerande. Froyo släpptes 2 MÅNADER efter att legend släpptes, ändå är det det senaste operativsystemet.

Permalänk
Medlem

intressant

Skrivet av kaztompc:

har haft 2 stycken ipod touches förut, just nu har jag en galaxy s2.

jag kan bara säga att android os är hemskt jämfört med ios, jag måste ha en iphone!!

android=fyfan
ios är som en dröm...

intressant att du tycker android är hemskt på S2:an..
vill gärna veta vad som är hemskt där?

Visa signatur

Asrock 970 Extreme4, FX-8350 4,0Ghz, Noctua NH-U9B, Gigabyte GeForce GTX 970 Windforce 3X, Corsair XMS3 4Gb, ,Intel SSD 330 120GB, 1TB HDD. Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142576:

Ja om man inte har en tjej redan.

Vad dillar du om? Man är ingen äkta datornörd om man har en tjej.

Skrivet av SideWinder86:

Ios har ju samma prestandakrav som den första versionen utav Ios hade.

Dvs Ios har ju inget nytt i sitt OS som kräver ny hårdvara annat än kanske nya programvaror eller bakgrundsbilder MEN 2G kan väl inte ha nya Ios än 4.0 eller vad det var?

Finns ingen modell som heter 2G.

Skrivet av Rådström:

Jovisst men Android är allt annat än sunkigt, om inte annat så går det ju faktiskt att ändra hur man vill. Mango har också ett riktigt snyggt gränssnitt. Argumentet faller när konkurrenterna är så bra som de är idag.

Om det kommer ta över ett år för nästa iPhone att komma ut kan vi bara gissa vilka monster det finns i team Android. 4s kommer inte kunna konkurrera överhuvudtaget.

Argumentet faller? Vad snackar du om? JAG tycker att Androids gränssnitt är fult och näst intill oanvändbart. Det är min personliga preferens. Vem är du att säga att det är ett dåligt argument för mig att köpa en iPhone om deras gränssnitt tilltalar mig mera?

Sen angående Android-monsterna; Det spelar väl egentligen ingen roll hur bra Android's specifikationer är, Apple säljer ändå. Till viss del kanske det beror på att dom heter just "Apple" och "iPhone" men det måste ju ändå ligga någonting i det. Har svårt att tro att folk köper en telefon om dom inte ser NÅGONTING som är bättre(detta innefattar gränssnitt, användbarhet, prestanda, specifikationer, funktioner, etc etc) i den än Android-telefoner som är hälften av priset för en iPhone och på pappret "bättre". Någonting måste ju motivera folk att köpa dom och det är inte namnet på telefonen.

Skrivet av Fredag:

Sen måsta jag säga att en 3,5" skärm är löjligt litet nu. Känns som att det drar ner hela telefonen, men de har väl ingen annan panel att använda sig av i nuläget...

Förstår inte allt tjat om "liten skärm". Hur jävla stora fickor har ni egentligen?! Jag vill inte ha en mobil i fickan som spänner ut hela fickan. Allting idag verkar kretsa om "större" och "bättre". Apple har fattat att ibland är "less is better". 3,5" skärm är precis lagom.

Har ingen iPhone. Har heller ingen annan smartphone av något slag. Sitter fortfarande på en gammal Sony Ericsson W890i och har väntat på "iPhone 5" just för att jag gillar 4an och Apple's tänk i allmänhet. Nu blev det en 4S vilket på sätt och vis var tråkigt att inte se någon ny design(för let's face it, det hade varit mera intressant), men 4S är absolut ingen dålig telefon -- och för mig som fortfarande inte har ens en smartphone så blir det inte på något sätt en dålig eller onödig uppgradering.

Kan dock förstå att folk med iPhone 4 inte känner ett sug att uppgradera -- men helt ärligt, behöver ni verkligen en ny mobil redan efter dryga 1 år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lojden:

Edit: Sen är det svårt att jämföra apple och androidlurar då utvecklingstackten är bra mycket högre hos androidtillverkarna, kolla bara hur många nya modeller det har kommit i år, det blir svårt att anpassa ett operativsystem till säg 50 olika modeller jämför med apple som bara behöver anpassa det för 3.

Precis det jag anser vara androids stora akilleshäl. Jag ser det som pc vs konsoll. Androids både appar och operativssystem måste anpassas till otroligt många mobiltelefoner och olika uppsättningar hårdvara, då blir det svårt för programmerare att optimera mjukvaran. Likt konsollutvecklarna vet iosutvecklarna exakt vilken hårdvara som kommer använda apparna/oset. Då blir det möjligt att med klenare hårdvara utföra bättre ting än bättre hårdvara som kör android. Se hur 5 år gammal xbox och playstationhårdvara ändå ligger hyffsat mot betydligt kraftfullare pchårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuba-cola:

Konstigt att de behöll designen från förra generationen, det lär sänka försäljningen rejält. Hade nog varit smartare att behålla samma hårdvara och bara byta ut designen. Det viktigaste för målgruppen är väl att det syns att man har den den senaste Iphonen?

Det kan jag hålla med om, det är viktigt för väldigt många att visa vad man använder. Men samtidigt upplever jag också kommentarer som "hur cool är iPhone när morsan har en?". En iPhone 5 med nytt utseende hade sålt som smör när "småttingar" vill glänsa. Nej tack, de tar bra betalt för en "servicepack" känns det.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tanax:

Förstår inte allt tjat om "liten skärm". Hur jävla stora fickor har ni egentligen?! Jag vill inte ha en mobil i fickan som spänner ut hela fickan. Allting idag verkar kretsa om "större" och "bättre". Apple har fattat att ibland är "less is better". 3,5" skärm är precis lagom.

Det där undrade jag lite över också. De som vill ha "mobiler" med större skärm borde nog kolla lite på "netbooks" istället... eller kanske iPad.

Förresten så är iPhone nästan på gränsen till för stor och klumpig redan. Spelar ingen roll om den är tunn eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Det kan jag hålla med om, det är viktigt för väldigt många att visa vad man använder. Men samtidigt upplever jag också kommentarer som "hur cool är iPhone när morsan har en?". En iPhone 5 med nytt utseende hade sålt som smör när "småttingar" vill glänsa. Nej tack, de tar bra betalt för en "servicepack" känns det.

Jag håller givetvis med. Men det jag är lite nyfiken över, som jag nämnt tidigare utan att få respons på, är hur macbooksarna kan sälja som smör när de sett exakt likadana ut sedan 2008? Möjligen offtopic men nåja.

Permalänk
Skrivet av infinity08:

Storleken är en smaksak men för mig och många andra är 4.3" perfekt, för övrigt är GS2 både lättare och tunnare än 4s. Vad menar du skulle vara imbicillt? Det är specifikationer svart på vitt, och de har dessutom glömt nämna att nya S2 har NFC, för att inte tala om anpassningsbarhet och valfriheten som kommer med Android.

Egentligen är det väl inte främst själva undersökningen som är dum utan hur folk kommer tolka/använda den. Den säger ju knappt ett skit om hur mobilerna faktiskt är att leva med, men trots det kommer den användas som argument i standard trollmaner.

Står fast vid att jag inte tycker att man kan avgöra vilken storlek som är bäst om det ska vara en seriös jämförelse. Personligen tycker jag att SGII är way stor.

Även android vs iOS är ju subjektivt och skall argumenteras för hit och dit om man ska utse en vinnare, annars blir det ju bara som att ännu en random nörd på internet skriver att "det här gillar jag, punkt." Vilket inte är till mycket nytta för någon.
Skärmpanel faller under samma kategori, etc.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Skrivet av Tanax:

Förstår inte allt tjat om "liten skärm". Hur jävla stora fickor har ni egentligen?! Jag vill inte ha en mobil i fickan som spänner ut hela fickan. Allting idag verkar kretsa om "större" och "bättre". Apple har fattat att ibland är "less is better". 3,5" skärm är precis lagom.

Vad man skulle kunna klaga på i iPhones fall är väl kvoten skärmstorlek/ytterdimensioner, för där ligger de en bit efter andra. Större skärmyta skulle ju inte skada liksom.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Finns ingen modell som heter 2G.

Vanligt namn på första generationen, get over it.
http://www.gadgetadvisor.com/gadgets/apple-iphone-2g-1st-gene...

Skrivet av Tanax:

Argumentet faller? Vad snackar du om? JAG tycker att Androids gränssnitt är fult och näst intill oanvändbart. Det är min personliga preferens. Vem är du att säga att det är ett dåligt argument för mig att köpa en iPhone om deras gränssnitt tilltalar mig mera?

Sen angående Android-monsterna; Det spelar väl egentligen ingen roll hur bra Android's specifikationer är, Apple säljer ändå. Till viss del kanske det beror på att dom heter just "Apple" och "iPhone" men det måste ju ändå ligga någonting i det. Har svårt att tro att folk köper en telefon om dom inte ser NÅGONTING som är bättre(detta innefattar gränssnitt, användbarhet, prestanda, specifikationer, funktioner, etc etc) i den än Android-telefoner som är hälften av priset för en iPhone och på pappret "bättre". Någonting måste ju motivera folk att köpa dom och det är inte namnet på telefonen.

Förstår inte allt tjat om "liten skärm". Hur jävla stora fickor har ni egentligen?! Jag vill inte ha en mobil i fickan som spänner ut hela fickan. Allting idag verkar kretsa om "större" och "bättre". Apple har fattat att ibland är "less is better". 3,5" skärm är precis lagom.

Allt handlar ju inte bara om dig. Jag trodde vi skulle ha en objektiv diskussion och då kan man väl säga att alla gränssnitt fungerar helt ok. Jag föredrar Android före iOS men kallar inte iOS för fult och oanvändbart för det. Det handlar väl om vad man är van vid.

Folk har fått för sig att Apple=dyrt=bra. Förmodligen för den externa designen och hårdvaruaccelerationen. De jag känner med iPhone har antingen noll teknisk kompetens och köpte den för att den var snygg eller är kompetent och tycker att 4s är ett rent bottennapp. De hade önskat prestanda likvärdigt motståndarna. Men iofs, du kanske blev imponerad av "World Phone" som alla fanatiker som inte förstår att det funnits i telefoner bra länge nu. Pinsamt.

Vad jag läst mig till på t.ex. macrumours så verkade alla tycka att det skulle bli skönt med en lite större skärm.

Önskar du inte att det skulle finnas mer än EN modell med operativsystemet du prisar så högt?

Permalänk
Medlem

Trodde 4s skulle vara deras nya budget lur..
Skulle dom inte släppa en budget variant??
"Alla i skolan har iphone"fattar inte att alla
Ska ha dessa svindyra lurar,tror nu inte på dottern när
hon säger alla..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Förstår inte allt tjat om "liten skärm". Hur jävla stora fickor har ni egentligen?! Jag vill inte ha en mobil i fickan som spänner ut hela fickan. Allting idag verkar kretsa om "större" och "bättre". Apple har fattat att ibland är "less is better". 3,5" skärm är precis lagom.

Klart det är "precis lagom" om man gillar apple och inte har nått alternativ.

Gör en youtubesökning på Samsung Galaxy Note och kolla in hands-on videos. 5,3" är "precis lagom" om man vill ha en härlig upplevelse av sin media och fortfarande kunna ha den i fickan. Sålänge du kan hålla den mellan tummen och pekfingret spänner den väl inte ut fickan om du inte är en tjej med extra small...

3,5" känns lite 2009...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Sötast
Skrivet av Tanax:

Vad dillar du om? Man är ingen äkta datornörd om man har en tjej.

Det heter att växa upp, och inte mindre nörd blir man för det

Permalänk
Medlem

Ja är varken imponerad eller känner ett ha begär, min 4a skall stryka på foten för en android lur snart.

Säger bara en sak: Fuck Apple !

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Nästan samma sak är det ju ändå, och det är inte omöjligt att google har patent på att dra ner en notification area från toppen av skärmen, iallafall i USA?

Skickades från m.sweclockers.com

iPhone är nästan samma sak som HTC/Samsung osv mobilerna
Man kan ringa med dom, sms'a, surfa, ladda hem appar osv!

Du måste verkligen specificera bättre, än och knäcka ur dig idiotiska kommentarer!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f.a:

Trodde 4s skulle vara deras nya budget lur..
Skulle dom inte släppa en budget variant??
"Alla i skolan har iphone"fattar inte att alla
Ska ha dessa svindyra lurar,tror nu inte på dottern när
hon säger alla..

iphone 3gs kommer bli gratis (i USA iaf) med abbonemang
iphone 4 kommer kosta under 1000 kr (100usd) med abbonemang

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

iphone 3gs kommer bli gratis (i USA iaf) med abbonemang
iphone 4 kommer kosta under 1000 kr (100usd) med abbonemang

Iphone 4 har varit "gratis" bra länge i sverige. Troligen blir även 4s "gratis" från dag ett.
Här har du en "gratis" Iphone 4, http://www.telenor.se/privat/mobiltelefoner/tillverkare/apple...

Går folk verkligen på detta fortfarande? Minns att man redan på 3310tiden kunde få den "gratis", kanske var det möjligt ännu tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Går folk verkligen på detta fortfarande? Minns att man redan på 3310tiden kunde få den "gratis", kanske var det möjligt ännu tidigare.

Jag fick min 3210 för en krona när jag band upp mig! Så den var inte gratis iaf ;).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Köper man skräp android telefoner kan man inte räkna med uppdateringar så länge.
Större chans om man köper en värsting.

Sen är det ju lättare att uppdatera en modell än massor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

iPhone är nästan samma sak som HTC/Samsung osv mobilerna
Man kan ringa med dom, sms'a, surfa, ladda hem appar osv!

Du måste verkligen specificera bättre, än och knäcka ur dig idiotiska kommentarer!

Vadåra? Apple har patenterat hur man bläddrar bilder i mobilen, dra bilder längs med skärmen, som gjorde att Samsung fick säljstop på vissa produkter i vissa länder.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flancen:

inte mkt som imponerar hårdvaru mässigt, ingen dual core vad det verkar som, ingen 3d kamera lr 3d skärm, så vad är det nya med hårdvaran?

SIRI verkar kul, men hur kommer den funka för skåningar?

Vilken telefon pratar du om nu? Har inte iPhone 4S dual core menar du? Du bör nog läsa om deras A5 processor som sitter i den igen...även om SIRI som har stöd för engelska, tyska och franska, så den har inte ens stöd för svenska än, det är fortfarande i BETA stadiet

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

iphone sig lik

det har inte skett några större genombrott i iphone sen lanseringen av 1:ta gen iphone. Visst de har blivit snabbare, bättre kamera, display osv, men som helhet känns iphone sig lik genom åren. Mig spelar det därför ingen roll om versionen heter 4s eller 5. Det som är intressant är vad ios5 kan leverera. Är det tråkiga nyheter eller funkar inte för min 3gs så ska jag börja kika på android.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan12:

frågan är ju om inte de flesta som köper iphone endast köper den för att den e just en iphone?
MAC säljer ju som smör trots att de finns bättre och billigare altenativ

jag kan ha fel dock

De flesta köper nog den för att det är den enda telefonen med IOS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lojden:

Ptja, eftersom honeycomb, om jag inte minns fel, enbart är för tablets så är det inte så konstigt. Så antagligen får du inte ice cream.

Och det här blir förmodligen sista uppdateringen för 3GS, 3G får inte iOS5 uppdateringen.

Edit: Sen är det svårt att jämföra apple och androidlurar då utvecklingstackten är bra mycket högre hos androidtillverkarna, kolla bara hur många nya modeller det har kommit i år, det blir svårt att anpassa ett operativsystem till säg 50 olika modeller jämför med apple som bara behöver anpassa det för 3.

Att det finns fler modeller är inte en direkt fördel och Android gör inga telefoner, Apple har sagt från början att uppdateringar finns 2 år fr.o.m det att en telefon släppts, men de anpassar iOS till mer än 3 modeller, iPhone 3GS/4/4S, iPad & iPad 2, iPod Touch 3'e & 4'e generationen

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

inte mkt som imponerar hårdvaru mässigt, ingen dual core vad det verkar som, ingen 3d kamera lr 3d skärm, så vad är det nya med hårdvaran?

SIRI verkar kul, men hur kommer den funka för skåningar?

Är du seriös? Den har en väldigt kraftfull A5 processor som råkar ha just två kärnor. 3d kamera och 3d skärm... är det lönt?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Detta lär vara en klar besvikelse för de flesta. En 3,5" skärm var litet redan när iPhone 4 kom och i slutet av 2011 är det rent ut sagt förlegat.

Att sänka den beräknade standby-tiden med 33% är ju också helt ofattbart med de ändringarna de gjort.

Men de säljer säkert en hel del enheter då deras försäljning till stor del bygger på ett starkt varumärke.

Tycker stand-by tid är helt irrellevant man måste ändå ladda en smartphone varje dag om man använder den hyfsat mycket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kuba-cola:

Konstigt att de behöll designen från förra generationen, det lär sänka försäljningen rejält. Hade nog varit smartare att behålla samma hårdvara och bara byta ut designen. Det viktigaste för målgruppen är väl att det syns att man har den den senaste Iphonen?

HAHAHAHA!!! DET var nog det dummaste jag har hört på länge, är det bara utseendet du är ute efter och skiter totalt i hur det fungerar....vilken jävla brat kommentar

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)