Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
För mig funkar kallt vatten! kan dock inte säga varför eller hur men det verkar funka iaf!

Hmmm, skumt :P.

darkmoon, du citerade en 2,5 år gammal post. Fast med lite tur så är han fortfarande aktiv.

Permalänk

Det är såhär man ska göra:

http://www.youtube.com/watch?v=IXlkq9vHuAE

Spola fram till 1:10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Hmmm, skumt :P.

darkmoon, du citerade en 2,5 år gammal post. Fast med lite tur så är han fortfarande aktiv.

"Hon" ska det nog vara.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Vet att jag läste nåt om det tidigare i tråden. Dock runt 2 år gammal post så frågar ändå!

Jag är 20 och har haft problem med acne i ansiktet ungefär sen jag blev 19 (Strax efter studenten). Testat lite olika grejer, men inget har fungerat någon vidare. Ibland är det rätt ok och ibland är det riktigt illa. Ingen förälder har haft acne så skulle chansa på att det är vanliga tonårsfinnar (Jag har alltid varit lite efter hehe ;). Växt långsamt etc).

Började iaf testa basiron 5% (kräm) för 2 veckor sen. Använder det varje kväll innan jag lägger mig. Förutom det tvättar jag ansiktet med clearasil gel wash innan jag tar på basiron samt på morgonen.
Känns som att det har viss verkan, men huden blir väldigt torr och hörde också nåt om att huden kan försöka kompensera det genom att skapa mer fett = acnen blir värre igen.

Jag skulle därför behöva tips på nån bra återfuktare att använda efter man har tvättat sig på morgonen (Som INTE förvärrar acnen). Nåt oljefritt?
Sålänge den inte är löjligt dyr så skiter jag i om det kostar. Bara skiten fungerar bra.

Tack och hej
- Kyckling

Jag använder fortfarande Men-U Matt Moisturizer som jag tipsat om tidigare i denna tråden. Har testat många både dyrare och billigare och den funkar bäst på mig, relativt billig också med tanke på att den är väldigt dryg.

Knalla in på apoteket annars, finns många utan olja i att välja på.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Hmmm, skumt :P.

darkmoon, du citerade en 2,5 år gammal post. Fast med lite tur så är han fortfarande aktiv.

Det är för att jag är så cool

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Jag använder fortfarande Men-U Matt Moisturizer som jag tipsat om tidigare i denna tråden. Har testat många både dyrare och billigare och den funkar bäst på mig, relativt billig också med tanke på att den är väldigt dryg.

Knalla in på apoteket annars, finns många utan olja i att välja på.

Ok, tackar för svaret! Den låter som om den skulle kunna passa mig tror jag. Kan man köpa den på t.ex. apoteket eller är det webshoppen du linkade som gäller? Tänkte mest på onödig fraktkostnad.

Fast det är klart. Fungerar den bra kan man ju alltid köpa ett par stycken/gång i fortsättningen.

Permalänk
Medlem

Fan va grym tråd, tackar för alla tipsen Elite!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Darkmoon: Jadu ingen aning egentligen för jag kör med blandade balsam men de som på mitt hår har fungerat bra (måste använda balsam för att inte se ut som en hoptjorvad golvmopp i håret oavsett schampo eller såpa) är coop xtras balsam i vit flaska, fructis balsam och nu för tillfället använder jag ett vo5balsam för tunt och fint hår så i princip kan man väll använda det som man tycker är bra
Känns håret bra efter hela tvätten plus balsam så har man ju hittat den kombination som passar för håret typ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninoquir
Darkmoon: Jadu ingen aning egentligen för jag kör med blandade balsam men de som på mitt hår har fungerat bra (måste använda balsam för att inte se ut som en hoptjorvad golvmopp i håret oavsett schampo eller såpa) är coop xtras balsam i vit flaska, fructis balsam och nu för tillfället använder jag ett vo5balsam för tunt och fint hår så i princip kan man väll använda det som man tycker är bra
Känns håret bra efter hela tvätten plus balsam så har man ju hittat den kombination som passar för håret typ

True true... jag har lite svårt att släppa herbal essences nämligen... godare lukt har jag aldrig varit med om och tjejerna blir ju som galna när man svingar sin man i en manlig båge och sprider väldoften runt i rummet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
True true... jag har lite svårt att släppa herbal essences nämligen... godare lukt har jag aldrig varit med om och tjejerna blir ju som galna när man svingar sin man i en manlig båge och sprider väldoften runt i rummet

Haha ja nog luktar dom blasamen gott och schampona med jag tror inte du behöver ge upp det iaf utan det är bara att köra på med det du tycker är bra så har jag gjort iaf men tyvärr har vissa sorter slutat tillverkas så då får man ju leta nya sorter.
Sorgligt nog tvärhöjde dom priset på coop xtras balsam från ca 7 kronor per flaska till jag vet inte vad (mycket mer iaf), bojkottade det balsamet pga den tvära höjningen från ena veckan till den andra typ.

Permalänk
Medlem

Nu väcker jag en gammal tråd till liv.

Jag har problem med min hy den är väldigt fet. Får väldigt lätt pormaskar..Jag undrar om ni har nån bra erfarenhet utav produkter för mig till ett bra pris? Tvätt, rengöring,återfuktning och sedan nån ansiktsmask Det jag använder nu är helt annat än dryg.

Permalänk
Medlem

hej,
igår blev mitt hår färgat blont av mina kompisar. nu tycker inte jag det blev bra och vill få tillbaka min vanliga bruna färg. hur ska jag göra för att lyckas få det normalt igen? några tips??

Visa signatur

Processor: 2500K @ 4,3 GHz. Moderkort: Asus P8Z68 DELUXE: Ramminne: Corsair 8GB ram LP Blue. SSD: Corsair 120 GB. Nätagg: Corsair TX 650w 80+. Grafikkort: 6970 CF. HDD 1 TB. Chassi: Fractal Design ARC.

Permalänk
Medlem

Joachim1: Vad hade du för färg på håret tidigare? Leta reda på den hårfärgningsfärg som ligger närmast din normala hårfärg och färga över med den är väll det närmaste jag kan komma för att få tillbaka det som det var om du inte vill vänta på att det ska växa ut.

Permalänk
Medlem

jag hade typ mörkbrunt innan. hjälper det om man klipper det rätt så kort och låter det växa ut? och gör så tills man har sin naturliga färg igen?

Visa signatur

Processor: 2500K @ 4,3 GHz. Moderkort: Asus P8Z68 DELUXE: Ramminne: Corsair 8GB ram LP Blue. SSD: Corsair 120 GB. Nätagg: Corsair TX 650w 80+. Grafikkort: 6970 CF. HDD 1 TB. Chassi: Fractal Design ARC.

Permalänk
Medlem

Joachim1: Tror inte att det blir så bra om du inte tar och rakar bort håret i princip eller kör supersnagg, vill du att det ska återgå till något så när normal färg fort så leta reda på någon färg som är mörkbrun och färga över. Brukar ta lång tid innan det växer ut igen.

Permalänk
Administrativ avgift

Väcker en gammal tråd till liv som vanligt , är vit man runt 23 men har problemet att jag inte riktiat hittat rätt angående vad för hudprodukter jag bör använda för att återfukta huden och även få bort acne/diverse utslag osv.

Några som jobbar mycket vid datorn som har lite tips vad jag bör vända mig mot? Har väldigt vit o känslig hud så det är väl att ha i åtanke.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3