Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk

Jag har beställt Battlefield 3 Limited Edition

Men finns det olika typer på Limited Edition ? Varför jag frågar är för att butiker som säljer det skriver isär om vad som ska ingå.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DunderHoken:

Jag har beställt Battlefield 3 Limited Edition

Men finns det olika typer på Limited Edition ? Varför jag frågar är för att butiker som säljer det skriver isär om vad som ska ingå.

Alla som köper limited editon får "back to karkand" men vissa butiker erbjuder till exempel dogtags , vapen , skins mm

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk

Så står det där jag beställde:

Limited Edition includes (Content may be changed by manufacuter):
Battlefield 3 Game
Battlefield 3 - Back to Karkand - Digital Expansion Pack
Classic Battlefield 2 weapons and vehicles, unique rewards, new achievements/trophie

Känns liiiiite otydligt vad jag får egentligen

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av putte_rolf:

Jag kör i princip endast m40a5 nu för tiden. brukar ligga på en 20+kills per runda och kd/r på 2.5.

Det jag känner är att sv98 inte riktigt är lika säker vid snabba rörelser in scope.
Har gjort ett och annat quickscope med m40a5. Den passar min spelstil mycket bättre. även att jag vet exakt vart jag behöver sikta för att träffa på olika avstånd.

kör för övrigt väldigt aggressivt med sniper, brukar oftast vara först i täten. mycket har nog med den gamla spelstilen från cod4 att göra

Själv så kör jag med SV98 och har låst upp allt till den ( vilket inte är svårt, men ändå ). Iaf, har du upplevt att bullen verkar gå igenom motståndaren ibland på lite längre avstånd? Siktar båda så han är precis i siktet och lite över, men ändå får jag inte ens hitmark. Lite drygt när man sen blir plockad eftersom ens vita sken ger iväg positionen. Men jag måste ändå säga att jag har gjort några snygga hs och en dubbel hs också

Recon kommer det köras mycket efter release

Visa signatur

| i7 2600k | H60 | ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | 2x4 GB DDR3 @ 1600 MHz | 2x Asus 6870 1GB OC | Corsair 750W AX | OCZ SSD Agility 3 120GB | 1TB Western Digital Caviar Green | Win7 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av putte_rolf:

Jag kör i princip endast m40a5 nu för tiden. brukar ligga på en 20+kills per runda och kd/r på 2.5.

Det jag känner är att sv98 inte riktigt är lika säker vid snabba rörelser in scope.
Har gjort ett och annat quickscope med m40a5. Den passar min spelstil mycket bättre. även att jag vet exakt vart jag behöver sikta för att träffa på olika avstånd.

kör för övrigt väldigt aggressivt med sniper, brukar oftast vara först i täten. mycket har nog med den gamla spelstilen från cod4 att göra

Jag låser strax upp den, verkar vara ett roligt vapen

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

tusan vad AA ska käka prestanda då. blir till å köra med deras skumma AA-blur-grej ist :<

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snaikstu:

Du missade poängen, målet, ja hela banan.

Haha denna snubben är ju skönaste ever

Permalänk
Medlem

Någon som hört/läst något om ifall man kommer kunna skjuta sönder mer vad gäller rasering av byggnader osv vid release, jämfört med betan? Känns som att det är alldeles för lite av den sorten just nu, riktigt besviken på det om jag ska vara ärlig, då det var det som var underbart i BC2. Tycker det är IG på att bara kunna skjuta sönder någon fasad här och där.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

dom har stängt av det, till viss mån för att hindra folk från att bugga i hålen.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk

För att sammanfatta min betaupplevelse i Medal of Duty: 3; Sniper, sniper, sniper, UMP45, ficklampor. Rush kommer aldrig vara battlefield för mig.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem

Det var väl bara deformering av marken dom stängt av? Dock så ska det väl vara lite mer destruction på byggnader i det riktiga spelet. Men tvivlar på att det blir lika mycket som i BC2.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Det var väl bara deformering av marken dom stängt av? Dock så ska det väl vara lite mer destruction på byggnader i det riktiga spelet. Men tvivlar på att det blir lika mycket som i BC2.

Man kunde förstöra väggar i husen på Caspian Border men testade aldrig att ta ner alla.
Skulle inte tro att man kan förstöra dom största husen om det nu ens blir några.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Man kunde förstöra väggar i husen på Caspian Border men testade aldrig att ta ner alla.
Skulle inte tro att man kan förstöra dom största husen om det nu ens blir några.

Fint om man kunde ta ner ett sånt där stort bostadshus som i Paris! Nej det tror knappast jag heller att det kommer gå. Skulle ju inte funka heller. Vet ju hur det såg ut efter en omgång i BC2, speciellt en 500 tickets runda, det fanns ju inte ett enda hus som stod. Tänk nya Karkandkartan med den destruction

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Förresten hur kommer Metro funka som conquest egentligen? Ska man bara springa runt i parkområdet eller kommer man kanske komma upp i staden lite? Tunnelsystemet kan dom väl knappast ha med.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Skrivet av rhedlnd:

Förresten hur kommer Metro funka som conquest egentligen? Ska man bara springa runt i parkområdet eller kommer man kanske komma upp i staden lite? Tunnelsystemet kan dom väl knappast ha med.

En flagga i staden, en i tunneln och en i parken.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Förresten hur kommer Metro funka som conquest egentligen? Ska man bara springa runt i parkområdet eller kommer man kanske komma upp i staden lite? Tunnelsystemet kan dom väl knappast ha med.

Spelade lite på en hackad server med Conquest, då var det 3st flaggor, en i Tunneln(Platform), biljett plattformen(Ticket hall) och sen i staden(Cafe).
Parken var alltså helt ute från spelande.

Permalänk

Riktigt lovande spel detta verkligen! Riktigt snyggt o varierat, men jag hoppas verkligen att de fixar alla Crossfire/SLI buggar till releasen. Det är ju en beta, så jag ska väl inte klaga för mkt. Syftet är väl att fel ska uppdagas! Jag har riktigt mkt flimmer hela tiden, och lider av seriös Microstuttering. Får mellan 80-100fps utomhus på 1900x1200 ULTRA noAA, men ändå så är det inte riktigt lent som silke att spela. Först 100fps+ så känns det helt smooth, o det är ju knasigt! Fick ta bort AA bara för att det skulle gå 100 FPS+! Är det fler som har detta problem också? Brukar drivrutiner fixa/förbättra detta?:)

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X99 Gaming 5 CPU: Intel Core i7-5820k @ 4,2 Ghz, Corsair H80i Watercooling Kit
RAM: 16GB DDR4 Corsair Vengeance LPX @ 2666Mhz
GPU: MSI GTX 1080 Ti Gaming X
Hårddisk: Samsung 970 EVO 500GB NVMe+Corsair Force GS SSD 240GB+WD Velociraptor 2x150GB RAID0+2TB+1TB
Nätdel: Corsair TX 950W Chassi: Antec Twelve Hundred Gaming Case

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Spelade lite på en hackad server med Conquest, då var det 3st flaggor, en i Tunneln(Platform), biljett plattformen(Ticket hall) och sen i staden(Cafe).
Parken var alltså helt ute från spelande.

Tyckte jag såg en gameplay fårn just dessa servrar då parken hade nån flagga, men kanske såg fel.
Känns som det borde varit en massa springande om flaggorna var placerade sådär, eller?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tyckte jag såg en gameplay fårn just dessa servrar då parken hade nån flagga, men kanske såg fel.
Känns som det borde varit en massa springande om flaggorna var placerade sådär, eller?

Inte så mycket springande faktiskt, 64spelare på den lilla ytan, NEJ TACK! ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Inte så mycket springande faktiskt, 64spelare på den lilla ytan, NEJ TACK! ^^

Att det var 64 spelare måste ju bero på att det var "hackade" servrar, Dice skulle väl aldrig vara så dumma

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Att det var 64 spelare måste ju bero på att det var "hackade" servrar, Dice skulle väl aldrig vara så dumma

Säg inte det du, detta är samma killar som tyckte det vore smart att använda webbläsaren om server browser =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Säg inte det du, detta är samma killar som tyckte det vore smart att använda webbläsaren om server browser =/

Haha Hatade det först, men nu älskar jag det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att "flytet" i Betan blir skönare när man stänger av Motion Blur? Tänkte inte på det förren igår då en jobbarkompisar tog upp det men något som han och jag alltid gör i nya spel är att stänga av allt vad "blurrighet" heter när man tittar sig omkring med musen. Då jag helt missat att associera den optionen med just detta blev resultatet för mig i alla fall en mycket skönare framerate.

Får bli att kolla vad Fraps säger när man kommer hem från jobbet, vem vet, kanske är en fps-boost jag känner av :3

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Att "högre" och "lägre" inte är samma sak är ett ganska så simpelt faktum, ingen gråzon eller djupdykning direkt.
Angående ping så var det du som svarade mig på ett inlägg och där var det enda du skrev att jag skulle kolla i ping-kolumnen, inget annat.

Om du verkligen tycker att jag missuppfattar dig så kanske du ska försöka formulera dig annorlunda då det är svårt att hitta andra tolkningar för vad du skrev då det var ganska straightforward.

Förstår inte hur du orkar! När jag kommenterade din kommentar "Alla servrar är same shit IMO" så nämnde jag inte webhallen över huvud taget, så släpp det nu för du är helt ute och cyklar. Och ja, jag tycker att du har totalt fel i att alla "servrar är same shit" då PING bara är EN VIKTIG del som skiljer servrarna åt, andra saker är ex. skill-level (stor skillnad mellan de olika servrarna, webhallens servrar håller enligt mig högre skill-nivå än många andra), vissa servrar är mer stabila än andra osv osv.

Åter igen, jag försökte inte i detalj förklara hur man kompenserar kulans bana, utan snarare ge en enkel beskrivning över bulletdrop. Tror inte att det finns speciellt många i denna tråd som orkar läsa om dina detaljerade förklaring om siktesinställningar etc, då det är HELT offtopic eftersom att du inte ens kan ställa in siktet i bf3, MEN däremote finns det bulletdrop i bf3 så du måste sikta "över" precis som du hade varit tvungen att göra om det var IRL och du INTE ställde in siktet.

Tycker att detta är ett allmänt trevlig forum, och orkar således inte heller sitta och diskutera nonsens som detta med en detaljorienterad möpig besserwisser.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Förstår inte hur du orkar! När jag kommenterade din kommentar "Alla servrar är same shit IMO" så nämnde jag inte webhallen över huvud taget, så släpp det nu för du är helt ute och cyklar. Och ja, jag tycker att du har totalt fel i att alla "servrar är same shit" då PING bara är EN VIKTIG del som skiljer servrarna åt, andra saker är ex. skill-level (stor skillnad mellan de olika servrarna, webhallens servrar håller enligt mig högre skill-nivå än många andra), vissa servrar är mer stabila än andra osv osv.

Åter igen, jag försökte inte i detalj förklara hur man kompenserar kulans bana, utan snarare ge en enkel beskrivning över bulletdrop. Tror inte att det finns speciellt många i denna tråd som orkar läsa om dina detaljerade förklaring om siktesinställningar etc, då det är HELT offtopic eftersom att du inte ens kan ställa in siktet i bf3, MEN däremote finns det bulletdrop i bf3 så du måste sikta "över" precis som du hade varit tvungen att göra om det var IRL och du INTE ställde in siktet.

Tycker att detta är ett allmänt trevlig forum, och orkar således inte heller sitta och diskutera nonsens som detta med en detaljorienterad möpig besserwisser.

Kan ni ta denna diskussion i vapen och jakt-forumet på Flashback?

Permalänk
Medlem

Någon som kan svara på om man får behålla sin XP osv som man har hunnit samla ihop om man sedan får en CTD (crash to desktop) eller blir disconnectad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Säg inte det du, detta är samma killar som tyckte det vore smart att använda webbläsaren om server browser =/

Jag skulle gratulera den som kom på idén för att ha skapat det i särklass bästa systemet för BF sedan... Någonsin. BF browsern har aldrig funkat smidigare. INGET spel jag känner till har fungerat smidigare, det är fullständigt genialt.

Att folk ens kan klanka ner på browsern är bortom min tanke förmåga. Visst har den problem med tex squads men förutom Origin (urk) så är dom nog lätta att åtgjärda - nåt som inte ens kräver en spel patch. Allt är så enkelt nu. Jag sitter och spelar, ser att två polare kommit online. Alt-tab snabbt, joina servern som en av dom sitter på - full. Vafan. Testa joina den andres server, kommer lätt in på den. Efter några minuter så drog han och jag alt-tabba snabbt ut och försökte joina den första servern. Fortfarande full. Alt-tab tillbaka, spawna och dog en minut senare. Alt-tab ut och joina på polaren igen, nu fanns det plats. Browsade Battlelog forumet under tiden den joina servern och svara på en tråd innan jag gick in i spelet igen. Antal minuter dötid mellan allt detta kan räknas på ett finger.

Skulle jag göra samma sak i BC2 skulle det fan tagit en halvtimme för att få köra 5 minuter.

Permalänk
Medlem

Usch har nog spelat mig less redan men får ju skylla mig själv hehe då man spelat 5h om dagen typ... ska bara testa låsa upp lite fler vapen möjligtvis maxa någon av klasserna sen får det vara nog men det är väl bara 3-4dar kvar eller är det inget datum spikat , men har för mig ja läste den 10e??? men man hinner ju en 20h till iaf

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

haha skönast!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Säg inte det du, detta är samma killar som tyckte det vore smart att använda webbläsaren om server browser =/

Det är faktiskt inte DICE som har valt webbläsartypsnittet, utan den kakan ligger helt och hållet på EA's sida