Permalänk
Medlem

Redan över budget :/

Tjenare, har satt ihop en dator som jag tänkt inskaffa. Jag undra nu om det finns något katastrofisk i denna kundvagn.

Jag är redan lite över budget och höja priset ännu mer vill jag inte göra.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/958542/2011-10-06
Tack för svar

Permalänk

Jag vet inte hur priset blir när man väljer uppgraderingspaket, men att betala 99 spänn för ett esd-armband känns helt galet. Brukar gå att köpa för 30 spänn eller så om man nu verkligen vill ha ett, på riktigt så sänks inet fler snäpp för mej pga det.

Finns det tankar på CF? Annars kan du lika bra ta ett mindre agg och dra ner kostnaden med några hundra - ett 6970 behöver inget jätteagg.

Vet inget om den SSD du valt, men utifrån specsen känns den rätt slö - kolla om du kan hitta recensioner av den. Jag skulle personligen valt en bra ssd eller ingen alls. Helt klart något jag skulle snåla in på för att komma inom budget - trevligt men ren lyx tycker jag.

Visa signatur

KDMBBBB!

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomoniac:

Jag vet inte hur priset blir när man väljer uppgraderingspaket, men att betala 99 spänn för ett esd-armband känns helt galet. Brukar gå att köpa för 30 spänn eller så om man nu verkligen vill ha ett, på riktigt så sänks inet fler snäpp för mej pga det.

Finns det tankar på CF? Annars kan du lika bra ta ett mindre agg och dra ner kostnaden med några hundra - ett 6970 behöver inget jätteagg.

Vet inget om den SSD du valt, men utifrån specsen känns den rätt slö - kolla om du kan hitta recensioner av den. Jag skulle personligen valt en bra ssd eller ingen alls. Helt klart något jag skulle snåla in på för att komma inom budget - trevligt men ren lyx tycker jag.

Jag har jämfört uppgraderingspaketet med att lägga ihop det själv, sparar 150 kr på det. Armband har jag nog redan men man kan inte ta bort det från paketet.

Hur mycket kan jag dra ner på nätagget om jag inte ska ha CF? hade varit kul att kanske ha det i framtiden men om jag kan dra ner med tillräckligt så får jag väl pröjsa för ett nytt nätagg då också.

du har helt rätt om SSD såg jag, den var billigast för en anledning så jag bytte till http://www.inet.se/artikel/5315105/ocz-ssd-agility-3-60gb

Permalänk
Medlem

Alltså, som du säger du kan nog dra ner på nätagg men då blir det en kostnad i framtiden. Förövrigt tycker jag nästan du ska lägga till typ 150 kr så får du ett nätagg på 850w istället (samma modell). 150 kr nu för en sån stor skillnad är ganska liten.

Det du kan dra ner pengar på är ju chassit men samtidigt kanske du bör tänka på skaffa en annan processor kylare (kan du ju dock göra lite senare) samt fläktar till chassit. Hur mycket är din budget på totalt? Och du har ingen möjlighet att kanske jobba lite extra för att utöka den?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Som sagt är jag redan över budget :/ Har inte pengarna än. Tycker inte att jag behöver öka mer nätagget om det nu inte behövs mer, det påverkar väl inte prestandan utan livslängden.

Kylare är ju inte så dyrt så det kan jag lägga till senare. Får lite blandad information här, en som säger att jag kan dra ner på nätagg och en annan som säger att jag ska lägga till på nätagg :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallez:

Som sagt är jag redan över budget :/ Har inte pengarna än. Tycker inte att jag behöver öka mer nätagget om det nu inte behövs mer, det påverkar väl inte prestandan utan livslängden.

Kylare är ju inte så dyrt så det kan jag lägga till senare. Får lite blandad information här, en som säger att jag kan dra ner på nätagg och en annan som säger att jag ska lägga till på nätagg :S

Är du verkligen tvungen att snåla på nu kan du dra ner. Vill du slippa betala en massa extra pengar i framtiden kör du på en 850w. Men den kommer du kunna köra SLI/CF osv utan problem.

Beror egentligen mycket på om du kan få fram pengar eller är helt omöjligt. Jag har själv snålat några ggr och man vet hur sur man är när man är tvungen att uppgradera.

Visa signatur

Citera för svar