Call of Duty: Black Ops kraschar min dator

Permalänk
Medlem

Call of Duty: Black Ops kraschar min dator

Fick min nya dator igår, http://www.inet.se/kundvagn/visa/924438/2011-09-28 .
Jag har valt överklockningsmetoden i UEFI Easy Mode då jag inte riktigt vågar pilla för avancerat än och det känns tryggt att datorn själv väljer vad den känner att den klarar av.

Jag har även överklockat mina 2 Powercolour Radeon 6950HD 2GB lite smått (Minns inte statsen just nu dock, tror det var från 850 till kanske 870 MHZ på båda korten sen ökat power settings med kanske 10% vardera, inget annat.).

Jag sitter med AMD Catalyst 11.10, alltså BF3-drivrutinerna.

Jag har suttit hela morgonen och spelat BF3 och League of Legends hur bra som helst, inga problem eller något.
Jag tänkte att jag ville starta Call of Duty Black Ops och njuta av full FPS också, så jag laddar ner det.
Nu kommer problemet; varje gång jag startar en karta och det börjar ladda får jag blue screen...
Av det jag hann se innan datorn stängde ner sig stod det något med en AMDfil längst upp.

Det händer som sagt bara i Black Ops, inget annat spel av de jag testat än så länge.

I detta nu håller jag på att ominstallera drivrutinerna eftersom jag inte tog bort 11.9 Catalyst ordentligt med driver sweeper innan jag installerade 11.10 men har ni någon annan aning om vad problemet kan vara?

Permalänk
Medlem

Ska kanske tillägga att de gånger jag faktiskt kommer in så LAGGAR spelet, jag har 60 FPS men det som händer är att även om jag är i combat training så laggar det, springer och helt plötsligt hoppar jag 8 meter fram, najs.

Det verkar verkligen vara spelet som är oerhört buggat ;/, testade igen och det skedde och startade upp BF3 direkt efter upstart för att se så det inte var något som var för varmt, nope, BF3 funkar perfekt...