5870 ta bort referenskylaren

Permalänk
Medlem

5870 ta bort referenskylaren

Så jag har mitt 5870 grafikkort med referenskylaren, och jag vill ta bort plasthöljet för att ghetto modda lite

Jag har skruvat bort alla skruvar utom en på undersidan, den sista är en liten som jag verkligen inte kan rubba, måste jag ta bort den? hur?
Måste jag ta bort kylaren också (skruva loss dennes 4 skruvar på undersidan också)?
För nu så märker jag ingen skillnad mer än att bakplåten är lös, resten sitter fortfarande som berget, gör jag på fel sätt?

Varför är plåten under kortet där? För skydd? Värmefördelning?
Hur får jag bort plasthöljet? Följer heatsinken och fläkten med då, eller hur funkar det?

Letat febrilt på google, men utan något bra svar

Permalänk
Avstängd

ja plsaten sitter fast på heatsinken

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

Oh, tackar

Hepps det gick inte som jag hade tänkt då

Då är bara frågan om det går att modda fast en i7-950 referens kylare på grafikkortet med lite jobb ^^

Permalänk
Avstängd

haha, de ska nog gå med jobb som sagt

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

haha, de ska nog gå med jobb som sagt

Du tror inte en sån kylare blir för tung eller så?
Behöver man extra kylning på någon sätt för de komponenterna som inte kyls av den kylaren isf?
Behöver man bakplåten? (:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spel565:

Du tror inte en sån kylare blir för tung eller så?
Behöver man extra kylning på någon sätt för de komponenterna som inte kyls av den kylaren isf?
Behöver man bakplåten? (:

ingen aning :/

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

ingen aning :/

Jag får väl bumpa tråden genom att diskret säga att;
Synd :/, men aja förhoppningsvis svarar som vet mer .D
då man inte får bumpa enligt reglerna.

Som sagt detta är ingen "bump" utan ett helt oskyldigt inlägg.

Permalänk
Medlem

Du måste lossa samtliga skruvar synliga på baksidan av kortet inklusive de fyra skruvarna vid GPUn.
När du ska modda kortet tänk på att en begränsande faktor vid överklockning är hur varma spänningsregulatorerna blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

Du måste lossa samtliga skruvar synliga på baksidan av kortet inklusive de fyra skruvarna vid GPUn.
När du ska modda kortet tänk på att en begränsande faktor vid överklockning är hur varma spänningsregulatorerna blir.

Räcker det med att köpa en sån här för det?

Permalänk
Medlem

Kanske, jag tycker dock att kylflänsarna i paketet ser ut att vara för korta.

Permalänk
Medlem

Om du inte ens kan få bort en skruv ska du inte pyssla med sånnt ... lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av drekthor:

Om du inte ens kan få bort en skruv ska du inte pyssla med sånnt ... lol

Haha
Vad har det med min förmåga att modda ett 5870? ;P

Permalänk
Medlem

@drekthor: tre av skruvarna sitter mycket hårt; Det är riktigt svårt att få bort dem utan att skada skruvskallarna