Grafikkort i Battlefield 3 Beta

Permalänk
Medlem

skit i fraps grabbar, vill ni bara se vad för FPS ni får, så ladda ner EVGA precision, installera den, o sen inne i options så kan man aktivera FPS och "show in on-screen display". jag har aktiverat Tempen samt fps, så då kan jag se hur mycke tempen går upp när jag spelar, samt FPS, i det topp vänstra hörnet (vet inte om man kan ändra hörn)

jag älskar den funktionen, och den drar ingen prestanda alls. jag använder det själv, och skiter totalt i att man måste "spela in" för själv ljuger jag inte om en sådan skit sak, men de kanske andra gör?

men men, evga precision is where its at använt de i 1½ år nu för o mäta min fps hihiihi

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bravo:

Jag har:
8 gb ram
SSD 120 gb
intel i7
windows 7 64 bit
GeForce 560 Ti

Jag tänkte att man kan sänka upplösningen för att få högre/bättre FPS(?)

Ja men inte till 1024! Då tjänar du mer att spela på LOW eller MEDIUM på högsta upplösningen din skärm klarar..

Min dator i sign som är ganska lik din pallar MEDIUM på FullHD och 60fps, HIGH i parken kanske snittar 50fps. Att du måste sänka till 1024x för att få acceptabla fps kan bara inte stämma/behövas.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

skit i fraps grabbar, vill ni bara se vad för FPS ni får, så ladda ner EVGA precision, installera den, o sen inne i options så kan man aktivera FPS och "show in on-screen display". jag har aktiverat Tempen samt fps, så då kan jag se hur mycke tempen går upp när jag spelar, samt FPS, i det topp vänstra hörnet (vet inte om man kan ändra hörn)

jag älskar den funktionen, och den drar ingen prestanda alls. jag använder det själv, och skiter totalt i att man måste "spela in" för själv ljuger jag inte om en sådan skit sak, men de kanske andra gör?

men men, evga precision is where its at använt de i 1½ år nu för o mäta min fps hihiihi

Fungerar detta, eller msi's motsvarighet, oavsett om man har EVGA eller inte?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Fungerar detta, eller msi's motsvarighet, oavsett om man har EVGA eller inte?

EVGA funkar för alla grafikkort precis som MSI afterburner.. däremot tycker jag om EVGAS mer då den är simpel att använda, och den har alltid varit tokstabil för mig.. kan inte annat än prata gott om den.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

EVGA funkar för alla grafikkort precis som MSI afterburner.. däremot tycker jag om EVGAS mer då den är simpel att använda, och den har alltid varit tokstabil för mig.. kan inte annat än prata gott om den.

Alrighty, tackar! Ska testa när jag får tillfälle. Sett att några har det påslaget och alltid undrat vad det var. Fraps är förvisso smidigt med sin fps-mätare men har inte haft lust att köpa ett program bara för det.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Avstängd

jag får inte igång spelet, det har stått matchmaking i 20 minuter nu :S

Permalänk
Skrivet av Gtoxed:

skit i fraps grabbar, vill ni bara se vad för FPS ni får, så ladda ner EVGA precision, installera den, o sen inne i options så kan man aktivera FPS och "show in on-screen display". jag har aktiverat Tempen samt fps, så då kan jag se hur mycke tempen går upp när jag spelar, samt FPS, i det topp vänstra hörnet (vet inte om man kan ändra hörn)

jag älskar den funktionen, och den drar ingen prestanda alls. jag använder det själv, och skiter totalt i att man måste "spela in" för själv ljuger jag inte om en sådan skit sak, men de kanske andra gör?

men men, evga precision is where its at använt de i 1½ år nu för o mäta min fps hihiihi

Msi Afterburner har allt som evega precision har plus att man kan spela in;)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Skrivet av Gtoxed:

EVGA funkar för alla grafikkort precis som MSI afterburner.. däremot tycker jag om EVGAS mer då den är simpel att använda, och den har alltid varit tokstabil för mig.. kan inte annat än prata gott om den.

Jag kan garantera att msi afterburner är lika lätt genom deras hint och tips funktion;) Sen så är det stabilt som en berggrund och kan spela in, något som evga inte kan skryta med;) Men smaken är som baken, om du inte spelar in så finns det ingen direkt anledning att inte ta evga:)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobias75:

Ja men inte till 1024! Då tjänar du mer att spela på LOW eller MEDIUM på högsta upplösningen din skärm klarar..

Min dator i sign som är ganska lik din pallar MEDIUM på FullHD och 60fps, HIGH i parken kanske snittar 50fps. Att du måste sänka till 1024x för att få acceptabla fps kan bara inte stämma/behövas.

Jag vill ha minst 60 FPS konstant/oftast.
Min bildskärm klarar Full HD så jag ska prova ditt förslag - typ sänka till low och köra Full HD (1920x1080).
- Annars är väl medium + 1024x768 ett bra alternativ för att inte behöva gå ned till low(?)

Men medium + Full HD tror jag blir för ofta under 60 FPS(?)

Permalänk

HUR ÄNDRAR MAN TILL HIGH/MEDIUM?? Blir ju ingen skillnad what so ever när jag försöker ändra........

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Jag lirar ultra på allt med hästarna i sign och de flyter på extremt bra

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk

har ett 560 ti, hur tror nu det kommer att palla? om inte tycker ni jag ska köpa ett till o slänga på mitt gtagabyte 990 ud7? kostar bf3 bara typ 390 spänn? ellertyp 700 som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

HUR ÄNDRAR MAN TILL HIGH/MEDIUM?? Blir ju ingen skillnad what so ever när jag försöker ändra........

Du måste starta om spelet efter att du ändrat inställningarna.Verkar va en bugg.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Entusiast
Skrivet av johannesjah:

har ett 560 ti, hur tror nu det kommer att palla? om inte tycker ni jag ska köpa ett till o slänga på mitt gtagabyte 990 ud7? kostar bf3 bara typ 390 spänn? ellertyp 700 som vanligt?

Suck, kolla prisjakt ffs.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

BC2 Grafik > BF3

Gillar inte alls battlefield 3 grafiken ser ut som skit på långt avstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

BC2 Grafik > BF3

Gillar inte alls battlefield 3 grafiken ser ut som skit på långt avstånd.

Det där är du ensam om. Grafiken på BF3 som max är MEDIUM i dagsläget är sjukt snygg.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av gurkburk92:

Det där är du ensam om. Grafiken på BF3 som max är MEDIUM i dagsläget är sjukt snygg.

Återigen, medium är inte max.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Återigen, Medium är max på BETAN.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av gurkburk92:

Återigen, Medium är max på BETAN.

Återigen, icke.
Se jämförelsebilderna #11423881

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Det där är du ensam om. Grafiken på BF3 som max är MEDIUM i dagsläget är sjukt snygg.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/a9ed5bd3_m1.png

Kankse är på low? men jag föredrar cod grafiken före detta.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av f0kkeriet:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/a9ed5bd3_m1.png

Kankse är på low? men jag föredrar cod grafiken före detta.

Den bilden är på medium, tog bilderna enbart med det syftet att jämföra medium mot högre inställningar.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Grafiken kommer ändras till retail... Det vi ser nu är inte det slutgiltiga.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Den bilden är på medium, tog bilderna enbart med det syftet att jämföra medium mot högre inställningar.

Yea! länka till en sida som fungerar... Oh wait. Alla känner till att Fuskbugg har något som får virus program att trippa ballz, varför länka dit ?

Jag står fortfarande vid att Beta inställningarna är långt ifrån vad som kommer i Retail.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av gurkburk92:

Yea! länka till en sida som fungerar... Oh wait. Alla känner till att Fuskbugg har något som får virus program att trippa ballz, varför länka dit ?

Jag står fortfarande vid att Beta inställningarna är långt ifrån vad som kommer i Retail.

Sidan fungerar, så varför inte? Om dina "virus program" "trippa ballz" av fuskbugg så kanske du skulle ta bort dem och prova antivirus istället om du behöver.
Får sedan ditt antivirus spel så känner alla till att det är false positive.

Det du sa förut var att medium var max vilket inte stämmer, men ja alla grafikinställningar är inte upplåsta i betan.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Kan man komma in i Video settings i demot, isåfall hur ?.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av PibesiLL:

Kan man komma in i Video settings i demot, isåfall hur ?.

Tryck escape och därefter settings och graphics, går endast att göra inne i spelet och medan du lever tyvärr.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara så att alla textur inställningar osv är cappade på medium, men om du höjer inställningarna till high/ultra så sätts andra saker som AA på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Sidan fungerar, så varför inte? Om dina "virus program" "trippa ballz" av fuskbugg så kanske du skulle ta bort dem och prova antivirus istället om du behöver.
Får sedan ditt antivirus spel så känner alla till att det är false positive.

Det du sa förut var att medium var max vilket inte stämmer, men ja alla grafikinställningar är inte upplåsta i betan.

Snälla lär dig googla Fuskbugg har varit fuckad sen länge, och inte bara mitt antivirus som får det

Och Medium är max, men som personen ovan säger, när man kör allt på ultra kanske AA går igång osv, men övriga grafikinställningarna fortfarande är limited till medium.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av TheDaemon:

Sidan fungerar, så varför inte? Om dina "virus program" "trippa ballz" av fuskbugg så kanske du skulle ta bort dem och prova antivirus istället om du behöver.
Får sedan ditt antivirus spel så känner alla till att det är false positive.

Det du sa förut var att medium var max vilket inte stämmer, men ja alla grafikinställningar är inte upplåsta i betan.

Skrivet av Villor:

Kan det inte vara så att alla textur inställningar osv är cappade på medium, men om du höjer inställningarna till high/ultra så sätts andra saker som AA på?

Skrivet av gurkburk92:

Snälla lär dig googla Fuskbugg har varit fuckad sen länge, och inte bara mitt antivirus som får det

Och Medium är max, men som personen ovan säger, när man kör allt på ultra kanske AA går igång osv, men övriga grafikinställningarna fortfarande är limited till medium.

Min teori är, som ni skriver, att begränsingen främst gäller texturer och liknande, inte kantutjämning eller ljussättning. Bildfrekvensen skiljer nämligen avsevärt mellan framför allt "Medium" och "Ultra", men även mellan "Medium" och "High" samt mellan "High" och "Ultra". Att prestandan ska vara identisk i allt över medium är något envist rykte som hakat sig fast och vägrar försvinna, trots att det uppenbart inte är sant. Bara att titta på graferna!

Tror också att många (fortfarande) inte insett att spelet måste startas om för att inställningar ska slå in, vilket skapar alla dessa "60 FPS i 1080p "Ultra" med GTX 560 Ti"-rykten. Förhoppningsvis blir allt klarare med hela spelet och stöd för timedemos.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av gurkburk92:

Snälla lär dig googla Fuskbugg har varit fuckad sen länge, och inte bara mitt antivirus som får det

Och Medium är max, men som personen ovan säger, när man kör allt på ultra kanske AA går igång osv, men övriga grafikinställningarna fortfarande är limited till medium.

Fuskbugg är inte utsatt för något för närvarande men visst, kan ladda upp dem någon annanstans för din skull. Se citerat inlägg med nya länkar nedan.

Skrivet av TheDaemon:

Exakt samma ställe men någon eller några få pixlar skillnad i synfältet, medium och ultra.
Framförallt ljussättning, skuggor och gräset är väl det man ser skillnad på.
Inte något perfekt ställe att jämföra på, tog bara en där jag skulle kunna ha exakt samma position med enkelhet, men vi kan iaf utesluta att medium skulle vara högsta inställningen.

http://img522.imageshack.us/img522/7456/20740040.png

http://img5.imageshack.us/img5/4492/13233069.png

Oavsett vad nu skillnaden faktiskt är så är det svårt att motivera prestandadroppet från den platsen åtminstone. Halverad fps oO

Titta på bilderna som nu även finns på imageshack så ser du snabbt att det inte bara är något såsom AA som skiljer dem åt.

Skrivet av Emil B:

Min teori är, som ni skriver, att begränsingen främst gäller texturer och liknande, inte kantutjämning eller ljussättning. Bildfrekvensen skiljer nämligen avsevärt mellan framför allt "Medium" och "Ultra", men även mellan "Medium" och "High" samt mellan "High" och "Ultra". Att prestandan ska vara identisk i allt över medium är något envist rykte som hakat sig fast och vägrar försvinna, trots att det uppenbart inte är sant. Bara att titta på graferna!

Tror också att många (fortfarande) inte insett att spelet måste startas om för att inställningar ska slå in, vilket skapar alla dessa "60 FPS i 1080p "Ultra" med GTX 560 Ti"-rykten. Förhoppningsvis blir allt klarare med hela spelet och stöd för timedemos.

Tja det är svårt att sätta fingret på exakt vad begränsas och vad som skiljer dem åt överlag men vissa texturer verkar skilja ganska mycket, vet inte om du granskat mina jämförelsebilder men gräset och annan vegetation (framförallt på lite avstånd) samt stenar osv skiljer sig utseendemässigt en hel del. Som jag skrev förut så är det nog inte ultimata platsen att jämföra grafik på men det var en av de få platserna där jag visste att jag kunde hamna på exakt samma position efter en restart.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.