Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Alltså det största problemet enligt mig är att de inte tog Caspian Border som deras main mapp, Operation Metro är mer Cod likt än Battlefield medans Caspian Border verkligen ger dig känslan som att du är i ett riktigt roligt och bra Battlefield spel även om du har alla map och spel glitcharna.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av saliv:

Verkligen STÖRT irriterande att få ihop något som garanterat är ett MVP och några anti-vehicle ribbons och grejer (lyckades gå ett helt gamet på två tanks och körde tank 90% av tiden) och sen bli DC/ad precis när det är "Your team won". Speciellt eftersom att det är omöjligt att komma in på dessa Caspian servers.

Ja, här sitter man och plockar massa poäng, som försvinner spårlöst för att man blir bortkopplad i växeln.

Önskar att BF3 kunde fatta i realtid vilka grejer man plockar, men det kanske skulle suga prestanda?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

någon som vet hur man ändrar till missiler i flygplan?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Kommer in på en server som är hackad tydligen. Sökte efter Caspian Border matcher och i den jag hamnade i blev man teleporterad till fel bas och spräng i luften.

Sen hamnar jag i en annan match där en snubbe har 75-4 i kills och är rent överdriven.

Så grymt besviken på detta.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Kommer in på en server som är hackad tydligen. Sökte efter Caspian Border matcher och i den jag hamnade i blev man teleporterad till fel bas och spräng i luften.

Sen hamnar jag i en annan match där en snubbe har 75-4 i kills och är rent överdriven.

Så grymt besviken på detta.

Något du borde vara besviken på är att antagligen DICE eller EA, är inte själv helt säker, har sagt att de kommer banna allas Origin account om de joinar en hackad server, vilket är väldigt dåligt av dom. För även om du inte hackar kommer de att banna dig. Det är iaf vad jag har hört, vet däremot inte om de har tagit tillbaka detta för att de förstår hur dumt det egentligen är.... Du kan ju komma i en sådan server genom att bara söka efter en server på quick match.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueson:

Något du borde vara besviken på är att antagligen DICE eller EA, är inte själv helt säker, har sagt att de kommer banna allas Origin account om de joinar en hackad server, vilket är väldigt dåligt av dom. För även om du inte hackar kommer de att banna dig. Det är iaf vad jag har hört, vet däremot inte om de har tagit tillbaka detta för att de förstår hur dumt det egentligen är.... Du kan ju komma i en sådan server genom att bara söka efter en server på quick match.

Det är väll sagt OM du spelar på en hackad server hela tiden/ofta, så kan du bli avstängd...

Permalänk

http://imageshack.us/photo/my-images/850/cpkrash.jpg/

så här blir det efter cirka 15min av spel.
Har senaste, 285.38, installerat och klart.

Permalänk
Skrivet av Blueson:

Något du borde vara besviken på är att antagligen DICE eller EA, är inte själv helt säker, har sagt att de kommer banna allas Origin account om de joinar en hackad server, vilket är väldigt dåligt av dom. För även om du inte hackar kommer de att banna dig. Det är iaf vad jag har hört, vet däremot inte om de har tagit tillbaka detta för att de förstår hur dumt det egentligen är.... Du kan ju komma i en sådan server genom att bara söka efter en server på quick match.

Jag har aldrig hackat något och kommer aldrig kunna göra det. Jag vill inte lära mig det. Stänger de av mitt konto för att jag råkar joina en server som är hackad ja då blir jag duktigt lack.

Oavsett kommer jag nog köpa BC2 till PC istället. Är riktigt bra pris på det nu och det spelet är underbart har det till både X360 och PS3.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag har aldrig hackat något och kommer aldrig kunna göra det. Jag vill inte lära mig det. Stänger de av mitt konto för att jag råkar joina en server som är hackad ja då blir jag duktigt lack.

Oavsett kommer jag nog köpa BC2 till PC istället. Är riktigt bra pris på det nu och det spelet är underbart har det till både X360 och PS3.

Ja jag förstår det, och jag kan råda dig att köpa BC2 till PC:n för det är ett riktigt grymt spel ^^

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Blueson:

Ja jag förstår det, och jag kan råda dig att köpa BC2 till PC:n för det är ett riktigt grymt spel ^^

Ja vi får se hur det går med mitt konto. Okej skönt att höra! Blir nog ett köp!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Nej nu har det förFAN hänt igen. Varenda runda som tar slut blir jag dc:ad. Står "you were disconnected from the server" i battlelog.
Har kollat en fix på internet men båda sakerna var redan avstängda så vettefan vad jag ska göra.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

+1

Hur fixar man det?

Skrivet av saliv:

Nej nu har det förFAN hänt igen. Varenda runda som tar slut blir jag dc:ad. Står "you were disconnected from the server" i battlelog.
Har kollat en fix på internet men båda sakerna var redan avstängda så vettefan vad jag ska göra.

Permalänk

Fyfan vad besviken jag blev på helikoptrarna nu när jag fick spela Caspian, det var ju favoriten i BF2

Permalänk
Medlem

Å andra sidan kanske inte helikoptrarna blir lika overpowered som de var i BF2 \o/ en duktig pilot köttade allt i bf2.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

caspian är ju ospelbar. varenda server är lika dan gå 2 meter backa 1 meter -.-

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av znirreoc:

caspian är ju ospelbar. varenda server är lika dan gå 2 meter backa 1 meter -.-

Jo, denna demon har stundtals varit ett rent skämt.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Skrivet av katanaa:

Å andra sidan kanske inte helikoptrarna blir lika overpowered som de var i BF2 \o/ en duktig pilot köttade allt i bf2.

Sant, men nu är det ju helt sjukt. Går ju inte att göra en simpel manöver utan att krasha. Förövrigt är det nästan omöjligt att vara i lufen mer än 2 minuter, det känns som att man är en flygande måltavla för Jets och LAV's..

Permalänk
Medlem
Skrivet av znirreoc:

caspian är ju ospelbar. varenda server är lika dan gå 2 meter backa 1 meter -.-

Det är för att DICE stress testar caspian servrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saliv:

Jo, denna demon har stundtals varit ett rent skämt.

Det är inte ett demo utan en beta, stor skillnad.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Det är inte ett demo utan en beta, stor skillnad.

Tror jag inte ett dugg på, släpper man något såhär nära release är det för att man vill visa sin produkt. I detta fall en helt och hållet sönderbuggad sådan.
Synd att EA games har 0 känsla för kundservice eller liknande.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saliv:

Tror jag inte ett dugg på, släpper man något såhär nära release är det för att man vill visa sin produkt. I detta fall en helt och hållet sönderbuggad sådan.
Synd att EA games har 0 känsla för kundservice eller liknande.

Finns flera som har haft beta nära in på släpp av deras spel, så det är inte ovanligt.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen på optimering, att ha så här låg FPS på caspian känns jobbigt med GTX 580 Sli

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av saliv:

Tror jag inte ett dugg på, släpper man något såhär nära release är det för att man vill visa sin produkt. I detta fall en helt och hållet sönderbuggad sådan.
Synd att EA games har 0 känsla för kundservice eller liknande.

Builden denna beta består av är inte den som vi senare kommer få köpa. Varför vi får testa den här builden är för att dom vill se om dom missat något.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Entusiast

Alla ni som upplever nätverkslagg, gå in på Webhallens nya servrar, skitbra ping o inget lagg, samt helt ok teamwork

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Finns flera som har haft beta nära in på släpp av deras spel, så det är inte ovanligt.

Ja folk verkar förvänta sig en totalt smärtfri upplevelse? Det är en fortfarande en beta oavsett hur långt det är kvar till release. Om man inte har någon inblick i hur Dice utvecklar sitt BF3 så bör man inte yttra sig förrän spelet väl är släppt och såfall döma ut det då.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av saliv:

Tror jag inte ett dugg på, släpper man något såhär nära release är det för att man vill visa sin produkt. I detta fall en helt och hållet sönderbuggad sådan.
Synd att EA games har 0 känsla för kundservice eller liknande.

Tråkigt att du inte läst vad som sagts på battlelog, twitter och på battlefield bloggen.
Finns många saker dom redan fixat och problem som dom vet om som dom jobbar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Alla ni som upplever nätverkslagg, gå in på Webhallens nya servrar, skitbra ping o inget lagg, samt helt ok teamwork

funkade bra ända tills jag dog då kom lagget igen :/

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av saliv:

Tror jag inte ett dugg på, släpper man något såhär nära release är det för att man vill visa sin produkt. I detta fall en helt och hållet sönderbuggad sådan.
Synd att EA games har 0 känsla för kundservice eller liknande.

Det är väl bättre att dom fixar buggarna och satsar på retail-versionen än att lägger massa tid och energi på att patcha och försöka fixa så folk blir nöjda med själva betan?

Har ej hört något förresten om spelet gått guld än, någon som vet nå info om det?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Alla ni som upplever nätverkslagg, gå in på Webhallens nya servrar, skitbra ping o inget lagg, samt helt ok teamwork

Håller med, deras servrar fungerar nästan klockrent!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av saliv:

Tror jag inte ett dugg på, släpper man något såhär nära release är det för att man vill visa sin produkt. I detta fall en helt och hållet sönderbuggad sådan.
Synd att EA games har 0 känsla för kundservice eller liknande.

Nej de vill inte visa sin produkt.

De vill stresstesta sin servrar/backend. Så att då spelet lanseras inte ska lagga och liknande.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.