Permalänk
Skrivet av xOr_89:

Beror lite på hur säker du vill vara på att den är stabil, den kan klara 24h i prime och ändå dö när du startar ett spel tex.

Jag kör min i5a i 4,5ghz med 1.3v, rullar på perfekt efter några timmars körning med prime. Högsta tempen är runt 50-52c.

Va? Jag var för sjutton uppe i nästan 70c. Trots bra kylare. Har jag haft otur och fått ett dåligt ex av cpu:n :(?

Permalänk
Medlem

Kör själv en nocuta d-14 kylare och har osså rätt höga tempraturer, 4.5 ghz och 60 grader på core 0 + 1 och sen 65/69 grader på core 2 och 3 :S får väll aplicera kylpasta för tredje gången och hoppas det blir bättre....

Permalänk
Medlem

glöm inte att sätta på pasta på kylaren först, är hålrum där heatpipsen går som du måste fylla igen.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Keh:

Kör själv en nocuta d-14 kylare och har osså rätt höga tempraturer, 4.5 ghz och 60 grader på core 0 + 1 och sen 65/69 grader på core 2 och 3 :S får väll aplicera kylpasta för tredje gången och hoppas det blir bättre....

Jag har precis som du. 60c på 2 och höga 60 på 2. Kan det inte bara vara så att man bara fått ett dåligt ex, eller ska man kunna ligga under 60 oavsett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av morajonas:

Va? Jag var för sjutton uppe i nästan 70c. Trots bra kylare. Har jag haft otur och fått ett dåligt ex av cpu:n :(?

Nä, runt 60-70c är vad dom flesta verkar ha med hyffsad luftkylare. Jag kyler min med vatten så det går inte riktigt jämföra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morajonas:

Jag har precis som du. 60c på 2 och höga 60 på 2. Kan det inte bara vara så att man bara fått ett dåligt ex, eller ska man kunna ligga under 60 oavsett?

Ska testa aplicera om min kylpasta imorgon och denna gången sprida ut den tunt med ett kredidkort, även ha fläktarna så långt ner som möjligt på DH-14 kylaren, kan ge svar på hur bra mina temps blir efter det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Keh:

Ska testa aplicera om min kylpasta imorgon och denna gången sprida ut den tunt med ett kredidkort, även ha fläktarna så långt ner som möjligt på DH-14 kylaren, kan ge svar på hur bra mina temps blir efter det.

gör inte så.. lägg en klick på mitten av processorn och låt trycket från kylaren bre ut pastan.. kolla på video klippet som jag la upp tidigare

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Skrivet av Keh:

Ska testa aplicera om min kylpasta imorgon och denna gången sprida ut den tunt med ett kredidkort, även ha fläktarna så långt ner som möjligt på DH-14 kylaren, kan ge svar på hur bra mina temps blir efter det.

Gör gärna det. Men kom ihåg som sagt att inte sprida ut pastan med kreditkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morajonas:

Gör gärna det. Men kom ihåg som sagt att inte sprida ut pastan med kreditkort.

Jag gjorde klick saken senast och det blev endå väldigt dåligt :S

Permalänk

Ja fan min är runt 73 i battlefield man blir ju lite orolig

Permalänk
Medlem

2500k i 4,3ghz på 1.25v kan spela utan att någonting knasar, högsta temp 39*c
lägsta 27.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8