Permalänk

Dator fryser sig då jag spelar?

Godkväll Sweclockers!

Har problem med min dator, den fryser sig då jag spelar nyare spel (Dirt 3, Battlefield 3) med mera.
Vad som händer är att jag spelar, och helt plötsligt så fryser sig spelet (Ibland kvarstår ljudet).
Och efter runt 10-20 sekunder (oftast) så kan jag få upp Aktivitetshanteraren för att därmed avsluta processen.
Både processor/grafikkort ligger bra till Temperaturmässigt och har de senaste drivrutinerna/testat gamlare versioner.

Har också formaterat hårddisken (installerat om Windows 7) och gjort samma sak.

Kan även tillägga att jag tidigare har överklockat min i5 2500k från 3.3 till 4.5 men sedan resetat min BIOS på grund av att det varit instabilt.

Mitt grafikkort: http://www.inet.se/artikel/5409095/gigabyte-geforce-gtx-560-t...

Uppskattar all hjälp jag kan få, mina övriga specs är på min signatur.

Ha en fortsatt trevlig kväll, hälsningar Qaiajaitsu.

Permalänk
Medlem

Händer det bara när du spelar dom nyare spelen som är lite mer krävande eller med äldre spel också?

Visa signatur

Chassi: Ace Battle 4 | CPU: AMD Phenom II X2 545 3,2 GHz | Moderkort: Asus M4A77TD PRO | GPU: ATI Radeon HD 4770 512MB | RAM: Corsair Value S. DDR3 1333 MHz 2 GB | HDD: Western Digital Caviar Blue 500 GB | Nätagg: Ace 500W | OS: Windows XP Professional 32bit |

Permalänk
Skrivet av Onyq:

Händer det bara när du spelar dom nyare spelen som är lite mer krävande eller med äldre spel också?

Har bara märkt av det i mer krävande spel. Äldre spel har jag inte hunnit testa, tyvärr

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma grafik-kort men har inte upplevt de problemen du beskriver. Min instinktiva misstanke går till att du kanske skall se över tempen på ditt kort och om det kan vara kylningen som inte fungerar ordentligt.

Permalänk
Skrivet av Naaium:

Jag har exakt samma grafik-kort men har inte upplevt de problemen du beskriver. Min instinktiva misstanke går till att du kanske skall se över tempen på ditt kort och om det kan vara kylningen som inte fungerar ordentligt.

Mitt kort blir runt 63-65 grader i 100% load, är det för mycket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qaiajaitsu:

Mitt kort blir runt 63-65 grader i 100% load, är det för mycket?

Nej det är en bra temperatur

Permalänk

Problem nu löst, flashade bios till nyare version.

Permalänk
Medlem

jag har fortfarande samma problem, även att jag precis flashat om bios, märkliga är att datorn bara låser sig när jag spelar BFbc2 och BF3 betan

Visa signatur

MSI P67A-C45, 2600k @ 4.7ghz + Corsair H50, Corsair 8GB XMS3 ddr3 1600mhz, Chieftec 1000W, MSI 480 @ 845/2000, WD black 1TB + 3st WD green 2TB, Fractal Design R3 XL. Benq G2420HD
-----------------------------------------------------------------------------------
Lenny

Permalänk

Hejsan!
Det händer exakt samma sak för mig också. Väldigt konstigt, och vad menar ni med Flasha bios?
Tack