Permalänk
Medlem

Köpa nytt grafikkort

Hej.

Mitt grafikkort har börjat överhettas på senaste tiden(skärmen blir svart och man måste starta om datorn) det blev bättre när jag rengjorde det från damm, men allt eftersom att spel blir bättre så har kortet svårt att hänga med och man måste köra på väldigt låga upplösningar och liknande. så det känns som att det är dags för ett nytt men har ingen aning om vad som är prisvärt eller overkill.
Min budget ligger väl runt 1500kr, kan kanske gå upp lite.

OS: Win 7 64bit
CPU: AMD Phenom 9650 Quad-COre
RAM: 6 GB
Grafikkort: Nvidia GeForce GT 220

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savzz:

Hej.

Mitt grafikkort har börjat överhettas på senaste tiden(skärmen blir svart och man måste starta om datorn) det blev bättre när jag rengjorde det från damm, men allt eftersom att spel blir bättre så har kortet svårt att hänga med och man måste köra på väldigt låga upplösningar och liknande. så det känns som att det är dags för ett nytt men har ingen aning om vad som är prisvärt eller overkill.
Min budget ligger väl runt 1500kr, kan kanske gå upp lite.

OS: Win 7 64bit
CPU: AMD Phenom 9650 Quad-COre
RAM: 6 GB
Grafikkort: Nvidia GeForce GT 220

Skulle säga 6870!

Klarar bf3 i 1080P på medium

Permalänk
Avstängd

håller med Brusarn, 6870 gör saken klar

Permalänk
Medlem

Det verkar finnas många versioner av det är det något man borde ta framför det andra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Savzz:

Det verkar finnas många versioner av det är det något man borde ta framför det andra?

spelar ingen roll bara kylaren samt klistermärke ;), https://www.inet.se/artikel/5409092/gigabyte-radeon-hd6870-10... skulle nog vara något bra