Permalänk
Medlem

Fick mitt spel också idag. Installerat allt över lunchen, måste plugga "lite" till sen jävlar

Permalänk
Medlem

eftersom jag i princip bara använder xboxen till att lira forza så har jag inte särskilt många på min friendslist ,

skulle behöva fylla på lite där så att man har nått att jämföra med på leaderboardsen , och givetvis kanske dra nått race emot när man har tid!

gt't mitt är RDT SCR0NE (notera n0llan)
Ni får gärna adda mig , eller bara slänga ut ert gt här i tråden så att resten av folket kan adda er också.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Suck, varför beställde man "hämta i butik" från Webhallen... När ska man lära sig?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk

Då sitter man med skivan i boxen

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Suck, varför beställde man "hämta i butik" från Webhallen... När ska man lära sig?

+1, iofs så har jag inte ens ett xbox än, men den kommer nästa vecka..

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Skrivet av krrjon:

När bokade ni? Dom kanske gjort som en del andra å tillåtit för många förbokningar?

Jag bokade 2011-07-07 å när jag loggar in som sagt på WH så ska det vara skickat men jag tycker det är konstigt att jag inte fått något mail :/

http://i66.photobucket.com/albums/h276/krrjon/pre_order.jpg

Dom skickade iväg mitt imorse , så borde få det imorgon

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk

Ni som köpt LCE ifrån WH, hur stor är lådan? går den ner i brevinkastet på en lägenhetsdörr?

Visa signatur

lite :)

Permalänk
Snusfri
Skrivet av tony_flow:

Ni som köpt LCE ifrån WH, hur stor är lådan? går den ner i brevinkastet på en lägenhetsdörr?

Som om du lägger 2st dvdfodral ovanpå varandra är storleken.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av EpicBoobs:

Som om du lägger 2st dvdfodral ovanpå varandra är storleken.

Okej, då borde det gå ner i inkastet

Visa signatur

lite :)

Permalänk
Medlem

Fick mitt idag!!

Min gt är: Sweden AL3X
har dock inte gold för tillfället.

Permalänk

Vart fan bor alla som får sitt tidigare? och vart beställer ni ifrån?

Visa signatur

lite :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tony_flow:

Vart fan bor alla som får sitt tidigare? och vart beställer ni ifrån?

Bor i småland och beställde mitt från game

Permalänk
Snusfri

Mitten av svea rike, elgiganten.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

ingen som beställt från WH och bor i småland som fått sitt tidigt? jag har fan aldrig haft turen att få mina spel i förtid, FM3 fick jag efter helgen :/ stack iofs in till staden och köpte ett exemplar på den enda och DYRA butiken som sålde spel.

Visa signatur

lite :)

Permalänk
Medlem

Jag har beställt från webhallen och det är skickat iaf. Hoppas det kommer imorgon.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag vill ännu en gång uppmana alla att spana in forumet i min signatur om ni är intrsseredae utav att vara med på race framöver.
Men läs gärna FAQn så ni vet vad som gäller

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Tänkte lägga upp lite fina bilder på våra svenska stolt heter..

Båda dessa bilar är snarlika vad det gäller prestanda bortsett från top hastigheten. Tror Volvon klarade 270 och Saaben 250. Acceleration är snarlika, skiljer bara någon tusen del emellan.

Mitt gamertag är Replica 34, låg på champion 28 förut i Forza 3. Älskar bilar och älskar att köra. Adda mig om ni vill. Alltid kul med lite fler svenskar på sin friendlist.

Precis som dem sade på Motorjournalen ett antal år sedan, att fjädringen är grovt för mjuk. Jag har ej ändrat något, helt orginal

Permalänk
Medlem

Tänkte bara dela med mig av mina första timmar med Xbox 360 Wireless Speed Wheel och Forza 4. Jag vill bara börja med att säga att Forza 4 är amazing! Vilken känsla!

Nu till "ratten".
Till en början var det ganska svårt och ovant att styra med armarna löst. Det tog ett tag att vänja sig och som vanligt är det väl muskelminnet som sätter käppar i hjulen för att kunna köra så bra som man egentligen vill :P. Nu är jag lvl 14 och känner att jag behärskar spelet tillräckligt för att säga att MSW fungerar över förväntan.
Jag kör manual växling med d-paden, simulation steering, abs on, breaking only, cockpit view och övriga assists off. Många har sagt att det är "omöjligt" att köra utan alla assists påslagna men det skulle jag vilja säga emot. Det är förstås inte en fullfjädrar racingratt eller har alla funktioner som man skulle vilja ha om det ska raceas seriöst. Men för en semicasual racer så gör den sitt jobb enligt mig.

Några positiva saker: lätt, kvalitetskänsla, responsiv, exakt.
Några negativa saker: lite buggig i Forza 4 (avsaknad av vibrationer), saknar forcefeedback (hade dom lyckats med det så skulle jag bli förvånad ;P), det sträcker lite i händerna efter några timmars nötande. Jag kan dessutom ta upp det ganska pinsamma misstaget när MSW bundlas med Forza 4 så gissar man ju att det ska vara fullt stöd för navigering men avsaknaden av RB och LB gör det svårt att navigera i vissa stunder, man får då hålla på och stöka igång en annan kontroll för att utföra det man hade tänkt.

Men på det stora hela är jag nöjd med den och tror att den gör ett betydligt bättre jobb än originalkontrollen så är du i tankar att köpa en så tycker jag att du ska slå till. Elgiganten säljer den för 699 inkl Forza 4 den här veckan vad jag förstod.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk

För dom som ännu fått spelet ännu, så kan jag tala om att detta spelet är magiskt Speciellt för den inbitna och intresserade bilnörden!

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av eHolmberg:

För dom som ännu fått spelet ännu, så kan jag tala om att detta spelet är magiskt Speciellt för den inbitna och intresserade bilnörden!

Jo håller med, spelade nyss med gamla online polare. Fyfan vad roligt vi hade.. grymt grymt bra spel

Permalänk
Skrivet av eHolmberg:

För dom som ännu fått spelet ännu, så kan jag tala om att detta spelet är magiskt Speciellt för den inbitna och intresserade bilnörden!

det värsta är att jag har provat på spelet och jag vet vad jag missar idag !

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk
Medlem

Jag kan inte bestämma mig! Är det värt att köpa det och köra med kontroll när jag just nu har vant mig vid ratt till GT5 (ratten går inte att använda till Xbox 360)?
Och så har jag en gammal Xbox med 20GB HDD som inte har mycket utrymme kvar, hur mycket tar installationen ungefär?

Permalänk
Skrivet av Aboya:

Jag kan inte bestämma mig! Är det värt att köpa det och köra med kontroll när jag just nu har vant mig vid ratt till GT5 (ratten går inte att använda till Xbox 360)?
Och så har jag en gammal Xbox med 20GB HDD som inte har mycket utrymme kvar, hur mycket tar installationen ungefär?

Det går att spela med kontroller , jag kör mestadels med Ratt men nöjer mig ofta med kontroller oxå .

om du inte installerar cd 1 så tror jag att content på cd2 tar upp 1,9 gb(rätta mig om jag har fel)

edit: du kan ju alltid tanka hem demot från xbox live marketplace och testa om det är nått för dig

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk

Postar en liten teaser för RS2 fans Kan tala om att denna bil är ett jävla as när den är full moddad, med alla hjälpmedel avslaget såklart

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk

Tycker ni om spelet? Jag provlirade det på topgear's launch-fest och kände en total avsaknad av fartkänsla, men det kanske var någon inställning som var av?

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk

jag tyckte det var bättre fartkänsla, iaf på demot.

Visa signatur

lite :)

Permalänk
Medlem

Vilken "härlig" ironi jag får spelet idag(aldrig fått ett spel före eller på release tidigare), stoppar in skivan i boxen kör igång å poff så kommer det upp "disconnected from live" WTF!!!!!
Kollar routern jo mycket riktigt inget nät......suck ringer kramnet, "jag vill göra en felanmälan jag är utan internet", "jo dom har grävt av en fiber" "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA"(ok jag skrek inte men jag ville )

Nu äntligen har jag internet igen så nu är det dags att lösa in alla koder å fortsätta köra, "riktiga" bilar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Demot suger och spelet regerar tycker jag

Världens bästa bilspel utan minsta tvekan. Men det sa jag om 1,2,3 också
Allt jag har "klagat" i 3 är borta och jag är imponerad av snabba laddningstider, motorljuden, hur bilarna uppför sig.

Permalänk
Medlem

Lite hjälp till en som för tillfället är helt borta, men season pass till detta, var hittar man det?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Lite hjälp till en som för tillfället är helt borta, men season pass till detta, var hittar man det?

Du kan se det på Xbox dashboard som reklam typ. Går också gå in på MS marketplace via webbläsare och köpa.