AMD FX-special med Jonas och Emil

Permalänk
Melding Plague

AMD FX-special med Jonas och Emil

I ett extrainsatt videoinslag diskuterar SweClockers redaktörer intrycken efter lanseringen av AMD FX "Bulldozer" och går igenom några av de hetaste debattämnena i forumet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fan vad fint!

Visa signatur

Jobbar som webbutvecklare. Behärskar Photoshop, HTML(5), CSS(3), JavaScript(jQuery), PHP och MySQL. Novis på C++, Java och C#.

Permalänk

Fan ni får varna oss, måste köpa gottis innan jag kollar!

Permalänk
Medlem

Fan va bra! Sweclockers är alltid på G

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

*Bunkra upp med popcorn och läsk* Nu äre dags för lite fredagsmys!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Gött att ha något att se på när man åker tåg:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk

Najs! Bra gjort Sweclockers!

Permalänk
Medlem

Precis varit och köpt dricka och chips och får se detta; timing!

Permalänk
Medlem

Haft en skitdag, kommer hem till detta och en kall drink... Emil och Jonas, i owe you one.

Permalänk
Medlem

Fredags-special! Vänta där, ska fixa lite och dricka!

Efter videon: Tackar för eran "version" och era tankar om Bulldozer. Efter att ha hört allt detta och läst testerna så kan jag säga att jag sitter mycket bekvämt kvar på Phenom II tills vidare.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Haha.. §7.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

jag har inget godis.

Permalänk

Trevligt! Roligt också att se dörren där bakom istället för endast den svarta bakgrunden

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

sjukare än jag vart på länge. men en extra panel livar ju alltid upp iallafall

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem

Kall öl, ölkorv och chips och så detta nu blir det en bra kväll.

EDIT: Vad då extra insatt special, är det inte Fredagspanelen i en smalare tappning bara?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

då är det tur att man sitter på en i5 2500k på 4,4ghz som säkerligen räcker till i 5 år om inget stort händer inom datorvärlden eller om den går sönder

Permalänk
Medlem

2 olika sortet polly och fredaspanellen Good freday

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Jävligt synd, sätter stop för utvecklingen som går saktare eftersom det inte finns konkurrens för Intel. Som Jonas och Emil sa, vi får alla lida för det, även alla Intel fanboys.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Bra video!

Permalänk
Medlem

tur att jag inhandlade ett par kilon godis och lite cola igår då

Visa signatur

| AMD Phenom II 1055T @ 3.3GHz | Sapphire R9 380x | Corsair Force 3 120GB | M4A87TD/USB3 |

Permalänk
Medlem

trevligt klipp!
jag är djupt besviken på amd nu, kommer definitivt köpa en 2500k / 2600k när jag ska byta upp mig.

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk

Tack Sweclockers, väldigt informativ FX-Panel!
Och jag håller med er på alla punkter.
Det svider när man är trogen AMD kund, men så är det.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Tack för att ni tog upp det här med felmarginaler.
Alldeles för mycket folk här som jiddrar om detta.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jonas verkar så sjukt besviken och modstulen här, dock kan man ju förstå varför.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Avstängd

tur att man inte orkade vänta o sålde am3+ riggen. amd ligger nu på samma nivå som apple i mina ögon

Permalänk
Medlem

ja blev besviken på denna bulldozer hade sett fram emot en 8kärnigt monster men det blev ej så vad skall dem göra nu då ? spinna vidare på denna arkitektur lär väl knappast ge något ??? dem ligger ju redan nu flera år efter intel så frågan är hur det kommer att bli i framtiden?? skall dem börja på något nytt project kanske ?? jaja synd som fan får se vad man uppgraderar till men verkar ej som det blir en BD iaf, men skulle va coolt att ha en som snurrar i en 5ghz

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Tack för videon.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av og900turbo:

tur att man inte orkade vänta o sålde am3+ riggen. amd ligger nu på samma nivå som apple i mina ögon

hade dom haft äcklig simpel design och sålt grejerna för 5000, dessutom varit buggiga och totalt värdelösa så kanske

Permalänk
Moderator
Moderator

Riktigt bra special, tack!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vad var det där om att lura recensenter? Låter intressant, någon som kan utveckla? Trodde det bara var nvidia som skickade med pengar i bruna kuvert