Permalänk
Medlem

Okej, men då kommer väl jag få lite sämre än det med tanke på att du har i7 processorn och lite bättre spec ?

Permalänk
Medlem

nej det är ingen skillnad på i5 och i7 när det gäller bf3

Permalänk
Avstängd

30fps är gränsen för spelbarhet(utan dippar), 50-60fps ser jag som min personliga gräns med dippar ner mot 40fps

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophan:

Jag byggde ihop en hackintosh - se dator i sign - och allt fungerar perfekt. Underbar prestanda i båda Logic och spel

BF3 flyter med högsta inställningar i 1920x1080.

Kör du två 6870 och dom funkar bra i din hackintosh? Isåfall vilket moderkort har du?

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strukt:

Kör du två 6870 och dom funkar bra i din hackintosh? Isåfall vilket moderkort har du?

Kör ett Gigabyte Z68XP-UD3P B3.

Allting fungerade OOB! Kör 10.6.8 och den känner igen båda korten. Kör en custom DSDT som är inställd för just mitt moderkort.

Permalänk
Avstängd

lol ofta man vill ha en Imac när man ska spela bf3.

går det ens att ha neon i en mac??

Permalänk
Medlem
Skrivet av bf3johan_94:

lol ofta man vill ha en Imac när man ska spela bf3.

går det ens att ha neon i en mac??

han kanske gör mer än att spelar. varför är neon relevant? gör det en till en bättre spelare? väljer man en mac tror jag inte man vill ha fläktar som blinkar i 4000 färger. som för övrigt bara är störande när man sitter och spelar!
han håller ju på med ljud och då är mac betydligt bättre än vilken w7 burk som helst!
prata inte om saker du inte förstår!

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

han kanske gör mer än att spelar. varför är neon relevant? gör det en till en bättre spelare? väljer man en mac tror jag inte man vill ha fläktar som blinkar i 4000 färger. som för övrigt bara är störande när man sitter och spelar!

Kunde inte säga det bättre själv!

Permalänk
Medlem

Jag har kollat lite videos på youtube nu, och det verkar ju som 6970m i imac'en klarar pressen rätt bra med ATI's catalyst BETA drivrutiner för BF3. Killarna går ju givetvis ner till 1980x1080, och hör på high-ultra, och utan speciellt mycket AA, men dock med 30-40 fps, vilket får ses som ganska ok ändå.
Frågan är dock hur spelbar är t.ex. kartan "caspian border" med samma hårdvara och inställningar? Det är ju därför jag skaffar BF3! Storslagen krigsföring på enorma kartor! Någon som kan testa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lbkxbx:

Jag har kollat lite videos på youtube nu, och det verkar ju som 6970m i imac'en klarar pressen rätt bra med ATI's catalyst BETA drivrutiner för BF3. Killarna går ju givetvis ner till 1980x1080, och hör på high-ultra, och utan speciellt mycket AA, men dock med 30-40 fps, vilket får ses som ganska ok ändå.
Frågan är dock hur spelbar är t.ex. kartan "caspian border" med samma hårdvara och inställningar? Det är ju därför jag skaffar BF3! Storslagen krigsföring på enorma kartor! Någon som kan testa?

Vill än en gång påpeka att en hackintosh kanske är den bästa lösningen för dej. Det är billigare och du kan spela spel med betydligt högre inställningar. Dessutom kan du uppgradera under årens gång.

Se min sign. Jag använder Logic på en högre nivå och OSX är väldigt stabilt. Går bara över till W7 när jag ska spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

som vanligt funkar allt perfekt om man kör hackintosh men det kräver ju förstås spår av hjärnsubstans för att det ska funka. Men då kan man i a f köra logic + battlefield 3 för en tredjedel av priset av en imac.

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper

Permalänk
Avstängd
Skrivet av upl8447:

han kanske gör mer än att spelar. varför är neon relevant? gör det en till en bättre spelare? väljer man en mac tror jag inte man vill ha fläktar som blinkar i 4000 färger. som för övrigt bara är störande när man sitter och spelar!
han håller ju på med ljud och då är mac betydligt bättre än vilken w7 burk som helst!
prata inte om saker du inte förstår!

nejmen datan blir coolare

Permalänk
Medlem
Skrivet av bf3johan_94:

nejmen datan blir coolare

Men den blir snyggare utan.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViktorMattsson:

Jag får runt 25-28 fps när jag har Medium igång!

Detta på Betan?

Inte för att vara taskig men jag har för mig att betan endast kör DX 9 graffik....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stakz:

Detta på Betan?

Inte för att vara taskig men jag har för mig att betan endast kör DX 9 graffik....

BF3 stödjer ej DX9, alls.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Kort svar: Nej

Långt Svar: Nej, Grafikkortet är ett laptop grafikkort och upplösningen på Imac + BF3 kommer få det att koka och kommer i princip lagga på low settings 6970m = 6770 om man ska jämföra prestanda, hoppas verkligen du tog 2gb versionen iaf då borde det flyta på 30+ fps på medium men tvekar på det pga av överhettning för mac's måste ju vara knäpptysta...

Permalänk
Medlem

Jag höll på sätta i halsen när jag såg att iMacen endast hade ett 6970M

Vad är det, ett nedklockat 6750/6770? som i grunden är ett 5770... Hallå Ja.. Och vad kostar skiten?

Nej, Tyvärr så är PC och Windows fortfarande den bästa kombon för spel idag. Hade gärna sett större stöd i framförallt Linux/Unix/Ubuntu och även i IOSX eller vad skiten heter.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Jag höll på sätta i halsen när jag såg att iMacen endast hade ett 6970M

Vad är det, ett nedklockat 6750/6770? som i grunden är ett 5770... Hallå Ja.. Och vad kostar skiten?

Nej, Tyvärr så är PC och Windows fortfarande den bästa kombon för spel idag. Hade gärna sett större stöd i framförallt Linux/Unix/Ubuntu och även i IOSX eller vad skiten heter.

verkligen inte en skitdator men den är inget för gaming, den har en av de bästa ips panelerna på marknaden + den har förbannat fin design och en pigg processor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

verkligen inte en skitdator men den är inget för gaming, den har en av de bästa ips panelerna på marknaden + den har förbannat fin design och en pigg processor

Självklart finns det ljuspunkter, som med allt. Men för mig som spelar mycket spel så är det svårt att förstå dessa pengar för denna maskin.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold