Permalänk

6950 CF köpråd

Hej!

Håller på att beställa min dator http://www.inet.se/kundvagn/visa/991831/2011-10-14 och har inte många dagar på mig innan den sätts i byggnad.
Jag har ett dilemma och vet inte vad jag ska välja för grafikkort, vill spela bf 3 på 1920x1080p på ultra med allt på. Ska jag välja 2 st 560 eller 2 st 6950? kolla in länken vilka märken jag har valt.

Hur är tempraturen med 2 st kort i CF, vad är det normala värdet?

Permalänk
Medlem

Ta 6950 CF, referens kort och det skalar bättre i CF. MVH

EDIT: Ta 6950 REFERENS. Hittade inget referens på Inet.se

Permalänk
Moderator
Moderator

6950 CF, även om referens är en fördel så klarar HAF X att skyffla en hel del luft.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hej jag har ett haf 932 och Sapphire 6950 flexx funkar skitbra till bf3 om du inte hunnit beställa än tycker jag att du ska ta en annan kylare har en Noctua 12 och kompisen köpte oxå en efter mig ingen av oss har en temp över 40 grader vilket måste vara bra om skall köra med oc sen och den är nästan ljudlös samt att den kyler minnena oxå

Permalänk

Vad heter de referensmodellerna ?

Permalänk
Medlem

Mina 2 Asus med DCII kylaren funkar bra i fractal design med fläkt på sidan av chassit, toppar 75 grader i bc2

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av ronz:

Mina 2 Asus med DCII kylaren funkar bra i fractal design med fläkt på sidan av chassit, toppar 75 grader i bc2

Hade du problem att få i dina kort i chassit (håller på att bygga min dator med samma kort i samma chassi)

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielmw2:

Hade du problem att få i dina kort i chassit (håller på att bygga min dator med samma kort i samma chassi)

Glömde bort att jag hade XL..... men dom ska nog få plats i ett vanligt fractal också tror jag? bör gå, många som har det ju

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken