iPhone 3GS problem med jailbreak

Permalänk

iPhone 3GS problem med jailbreak

Hej! Jag låste upp min iPhone 3GS som var låst till 3 genom att jailbreaka och nu när jag jailbreaka den får jag inte återställa den för då förstörs allt? Aja, jag kopplade den till iTunes och den uppdaterade någonting sen står det att jag måste återställa den för att kunna använda den med iTunes. Så jag kopplar bort telefonen men då står det på skärmen att jag ska koppla den till iTunes. Nu måste jag återställa den för att kunna använda den och då försvinner allt och då är den inte upplåst! Vad ska jag göra!!? Tack!

Permalänk

Kan jag återställa den och sedan låsa upp den i någon butik utan jailbreak och utan att det krånglar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgakk44:

Kan jag återställa den och sedan låsa upp den i någon butik utan jailbreak och utan att det krånglar?

Ja du kan låsa upp den i butik, eller ringa till kundtjänst. Brukar kosta ca. 200kr

Visa signatur

Core 2 Quad Q9300 2.55Ghz | Zalman 9500A | Asus P5Q-SE PLUS | 5GB DDR2 800mhz | XFX 5770 1GB | 230GB WD & 320GB WD |
iPhone 4 16GB

Permalänk

Tack för svar ska nu återställa den!:)

Permalänk

Jag har en fråga till. Kan man låsa upp den genom att köpa ett 3 simkort? Eller tycker ni jag ska gå till någon som fixar det för ca 200 spänn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgakk44:

Jag har en fråga till. Kan man låsa upp den genom att köpa ett 3 simkort? Eller tycker ni jag ska gå till någon som fixar det för ca 200 spänn?

Hur menar du genom att köpa ett simkort? Du ringer kundtjänst eller går in i butik, du får en kod och instuktioner på hur du gör för att sedan låsa upp telefonen med hjälp av koden. Detta brukar som sagt kosta ett par hundralappar

Visa signatur

Core 2 Quad Q9300 2.55Ghz | Zalman 9500A | Asus P5Q-SE PLUS | 5GB DDR2 800mhz | XFX 5770 1GB | 230GB WD & 320GB WD |
iPhone 4 16GB