Vilka gamla titlar vill ni se?

Permalänk
Medlem

Grim Fandango!

Älskade spelet, fast min 486:a INTE hade ljudkort!

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Du måste vara i min ålder runt 30 va? Många klassiska lir där

32 hehe Dom får slita mig av stolen på pensionärshemmet Men ser man tilllbaka på vad som faktiskt funnits för spel genom åren. så Fins det ju hur mycket pengar som helst att hämta i gamla titlar

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Silver som kom sent på 90-talet. Tror det var 98 eller 99. Oddworld: Strangers wrath i nytappning med en uppföljare i samma paket.

Hmmm.... Ja spelen äro många men vilka ska man välja?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Hoster:

Skulle gärna vilja se ett nytt Drakan i någon form. Tyckte väldigt mycket om Drakan: Order of the Flame, och det skulle inte sitta helt fel att rida på Arokh's rygg åter igen och bringa död från skyn över allt och alla.

Instämmer verkligen. Ny Drakan vore kul. Fast slutet var ju en antiklimax och dessutom inte särskilt svårt

Permalänk
Medlem

quake ! med samma snabbhet och flyt fast med en ny motor kanske eller q3

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Röstar på ett nytt Rune!

Permalänk
Medlem

Crusader : No Remorse - Roligt äventyr
Descent - Inte lika bra som Forsaken men nästan
Forsaken - Aah vad bra och snyggt det var
Rayman 2 - Roliga originalröster och mysiga banor
Turok 1 - Snygg FPS
Full Throttle - Episkt Sam&Max-liknande äventyr
Star Wars, Dark Forces 1 - Grymt DOS FPS
Syndicate - Originalet var bra
Moonstone - (tror det hette så) Riddare som gick runt på en karta, kom in i en instans och slogs mot vildsvin, drakar, lermonster osv. Extremt blodigt!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nu kom jag på vad jag har saknat. Ny version av Tie Fighter!

Det var grymt kul att utforska galaxerna i riktigt onda Tie Fighters. Grafiken skulle kunna lyfta spelkänslan hur mycket som helst.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Silver som kom sent på 90-talet. Tror det var 98 eller 99. Oddworld: Strangers wrath i nytappning med en uppföljare i samma paket.

Hmmm.... Ja spelen äro många men vilka ska man välja?

Spelade Oddworld: Strangers Wrath på gamla Xbox, skitkul Jag gillade idén med att samla insekter som ammunition!

Annars är jag förvånad att ingen har nämnt Total Annihilation!! En remake på detta hade varit underbart. Jag har spelat det i 15 år, och kan fortfarande inte släppa det. Jag har svårt för grynig grafik, men här ignorerar jag det helt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nostalgi: i7-2600K@5.0Ghz, Obsidian 650D, Noctua NH-U9BSE2, AX850, [img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/mjt9ux.png[/img]
Nuvarande: 7950X3D, RTX4070-S, X670-E Asus Prime, ROG Loki 1000WSFX, MP700 Pro, Liquid Freezer II, G. Skill Trident 6400Mhz, Raijintek Thetis Window
Övrigt: Alienware m15 R7 i7-12700H RTX3060 | DALI Mentor 1 + Opticon vokal

Permalänk

Skulle lätt se nya varianter av samma tappning av spelserien Dune, massvis med nostalgiska känslor av det och C&C

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Dune_games

Edit: Skulle lätt se en ny version av Discworld också!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB HDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem

Grim Fandango!!

Edit: OCH Max Payne!

Permalänk
Medlem

Sekondar TIE fighter, X-wing. Riktigt klassiskt SW spel med karriär och medaljcermonier mellan uppdragen, jag kräver inget mer (nåja en bra story där man kan få skjuta ner en eller annan ewok eller gungan(?, jar-jar).

Men också måste framhålla: Blood Omen: Legacy of Kain 1 & 2 (bara dessa, inte de andra med den där blå bevingade smurfkillen). Tänk bara storyn från Blood Omen 1 i en open world/sandbox setting med Simon Templeman i gammal god form....ah, Vae Victus indeed.

Permalänk
Medlem

System shock 2 (Looking Glass Studios), fast med en ny bättre sista bana (vad ja kommer ihåg var sista banan mest skit). Gärna med fett 5.1ljud + lita nyare monster + DX 11 grafik å fler banor. Finns säkert fler spel men kommer inte på fler just nu. Kom på Heretic (Raven software) just nu.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Hedersmedlem

Det där är ju tvåan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Goldeneye 007 remake for playstation store / xbox live för en normal summa som tillåter onlinespel och single player läge som en full hd remake som är minst lika fin som denna mod http://www.moddb.com/mods/goldeneye-source med klassiska goldeneye siktet o hela köret!

Goldeneye source modden är dock guld värt ändå och piskar skiten ur den skitversionen dom släppte till Wii

http://level7.nu/spel/spel.php?id=6168&show=news Här har du.

Permalänk
Inaktiv

Command and conquer generals fast med Supreme commander-motorn, Carmageddon 2 med Mafia 2-motorn, Fallout: Tactics som en mod till nya Alien swarm...Listan kan göras hur lång som helst...

Permalänk
Medlem

Planescape: Tornment och Loom

Håller också med om Master of Magic, hade hoppas att någon av "klonerna" skulle bli spelbar, samt Oil Imperium...

Ett annat spel jag spelade sjukt mycket var Phantasie III till amigan.. skulle lätt kunna tänka mig en variant

Permalänk

Jag är inte så gammal så har inte spelat så många gamla klassiker men jag har spelat väldigt mycket AoE 1 och 2 och vore roligt med dom fast ny motor

Permalänk
Medlem

mums!, men det är wii versionen iaf ger man det en chans när man slipper idiot wii kontrollern

Permalänk
Medlem

Hmm nu ska vi se. Det finns ju egentligen hur många som helst.

(PC) Codename Eagle
(NES) Ducktales
(C64) Flimbo's Quest
(C64) Galivan
(PC) Jones in The Fast Lane
(PC) KKnD2: Krossfire.
(PC) Magic & Mayhem. Har inte spelat 2:an.
(PC) Rune
(C64) Saboteur
(PC) Saga: Rage of the Vikings.
(PC) Seven Kingdoms. Upptäckte precis att dom hade släppt än 2:a 1999 =P.
(PC) Stunts

Inte många shooters där.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Hmm nu ska vi se. Det finns ju egentligen hur många som helst.

(PC) Codename Eagle
(NES) Ducktales
(C64) Flimbo's Quest
(C64) Galivan
(PC) Jones in The Fast Lane
(PC) KKnD2: Krossfire.
(PC) Magic & Mayhem. Har inte spelat 2:an.
(PC) Rune
(C64) Saboteur
(PC) Saga: Rage of the Vikings.
(PC) Seven Kingdoms. Upptäckte precis att dom hade släppt än 2:a 1999 =P.
(PC) Stunts

Inte många shooters där.

Stunts har en spirituell efterföljare i Crashday. Ett spel från en tysk studio. Går fortfarande spela online om man
ändrar i en fil eftersom de offciella servrarna är nerlagda.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av jimjavel:

Medal of Honor: Allied Assault
Ett tag så kom det 13 WWII-shooters på dussinet, men nu så suktar jag efter ett riktigt bra WWII-lir igen, att få kräla runt på Omaha Beach med grym grafik och grymt ljud vore inte dumt alls!

Håller med att det hade varit kul med ett nytt ww2 shooter.
Vart lite sur när dom inte släppte 1943 till pc grrrrr
1942 som dlc till BF3 hade suttit fint

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Hunter till Amiga/Atari skulle jag gärna se en ny version av till moderna datorer, för att inte tala om Midwinter II - Flames of Freedom! Båda är väl ungefär så nära "sandlådespel" man kom på den tiden, med massvis av fordon att köra och saker att spränga. I Hunter gick det att skjuta ner allt från fiskmåsar till helikoptrar, roddbåtar och bikiniklädda solgudinnor. (nåja, sun goddess hette dom i varje fall) Underbart spel!
Midwinter II hade förutom en bra spelvärld (och oerhört låg fps på en standard-amiga), en av de första "ansiktseditorerna" (hittade inget bättre namn nu) där man kunde sätta pipskägg på en surkärring utan tänder.. kunde sitta och leka med den på tok för länge.

Hunter var faktiskt det första jag tänkte på när jag såg rubriken. Kännandes väldigt revolutionerande när det kom.
Dock tycker jag dess "ande" har levt kvar i många av dagens spel, och kanske främst i Just Cause spelen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kom på ett till.
Unreal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Ja som är mer som ettan än tvåan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

(PC) Codename Eagle

Codename Eagle var definitivt väldigt roligt i multiplayer. Battlefield är väl i pricip uppföljaren till Codename Eagle, har dock aldrig kört BF själv..

Permalänk
Medlem

Jag röstar för att alla under 30 inte får skriva i tråden

Moonstone ftw

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Medlem

Fast moonstone är ganska känt, tycker vi skall ta spel som kanske är mindre kända. Fast jag hade ju med Benefactor förvisso. Moonstone var ju ett hack'n'slash rpg, kanske inte finns samma typ av spel, men ändå liknande idag. Man får ju tänka på vilka begränsningar hårdvaran hade förr.

Nackdelen med direkta konverteringar av äldre spel inte fungerar idag pga av att publiken aka ungdomarna har fått spel som är mer avancerade och kanske inte riktigt kommer gilla de gamla koncept vi växt upp med. Sedan så kanske man skall försöka spela det gamla spelet igen innan man yttrar sig.

Många här sitter säkert i nostalgitankar och minns då spelet felaktigt. Testar man själv vissa spel nu som man tyckte var najs förr så fattar man inte varför man trodde det emellanåt.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com