Permalänk
Medlem

Teamspeak 3

min guild använder TS 3 och när jag joinade så fungerade allt perfekt, sedan bytte jag dator och installerade exakt samma client osv men blir disconnectad efter 15-20 sec varje gång.

det visar att jag har 34 ms då jag connectar vilket är ok, jag har förövrigt aldrig haft problem med ping osv i vent ,skype, xfire , mumble eller spel (har 100/100 BBB).

har samma firewall inställningar som på gamla datorn win 7 ultimate på nya också.
skrev på TS forumet men fick ingen respons alls därifrån.
han som sköter TS servern har försökt med allt han kunnat men vet ej vad felet är.

givetvis har jag ominstallerat och testat olika clienter internet inställningar osv men ingen skillnad.
det sjukaste av allt är att detta problem uppstår ENDAST på guildservern?!?!
alla andra kompisars servrar inklusive random server listan där kommer jag in felfritt utan problem...

följande meddelande kommer upp:

<10:18:26> Connection to server lost
<10:18:27> Trying to resolve hostname "server adress"
<10:18:27> Trying to connect to server on "server adress"
<10:18:27> Maximum number of connections with the same identity exceeded.

har testat byta "identitet" skapat nya profiler osv men ingen skillnad

någon skillad Teamspak fantast som törs sig på en förklaring/orsak til mitt problem?
vore ju kul att kunna snacka med kompisarna inför D3 och GW 2.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Har du byggt datorn själv?
Om detta är fallet så kan det vara möjligt att du inte har helt optimerade drivrutiner till ditt nätverkskort, lite tveksam då du kan ansluta till intrnet, och andra spel/program (över internet) fungerar? Värt ett försök...

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom du bytt hårdvara är det läge att kolla på drivisar till nätverkskortet.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Asus p8p67 har nyaste drivers för allt.
altså jag kommer in på alla TS servrar UTOM just denna guild server dvs jag kan använda vilken server som helst utom just guildens (nej jag är inte "bannad/kickad" han som sköter servern har försökt hjälpa mig men ej lyckats.

kan vissa servrar kasta ut en om den känner av att man har dålig ping ? jag får 34 då jag connectar det är ju nog bra tycker man...
finns det några internet/brandväggsinställningar som TS 3 gnäller på kanske ?
eller är det rent utav inställningar inne i TS man bör ändra finns ju miljarders isf vad ska man testa ändra?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Vad har du för router?
du kan ju försöka öppna portar för att se om det hjälper.

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

har ingen router alls, har BBB 100/100 1 TP kabel direkt från väggen in i moderkortet.
är inte så kunnig inom nätverk osv hur öppnar jag "portar" ? går det utan router alls?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Låter väldigt skumt. Kör servern 3.0.0 och du har 3.0.1 på klienten? Har ni testat att skapa en kanal med lägre kvalité och högre channel latency?

Permalänk
Medlem

det har vi inte provat , kan vara värt att testa tack för tipset!!
jag kör 3.0.1 precis som server versionen.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joshin:

Låter väldigt skumt. Kör servern 3.0.0 och du har 3.0.1 på klienten? Har ni testat att skapa en kanal med lägre kvalité och högre channel latency?

det hjälpte inte , testade 32 bit client också men såklart ingen skillnad (bör ju funka med 64 då jag har ultimate 64 win 7)

när ingen på teamspeak forumet ens har hört talas om detta problem då börjar man ju undra vad tusan det är som är problemet...

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold