Crossfire problem och bluescreen

Permalänk

Crossfire problem och bluescreen

Hejsan, jag har lite problem med min burk som började strula efter att jag bytte kylare.
Har 2 st 6850 hd xfx radeon kort som har körts i crossfire men det slutade fungera efter att jag kopplade i en ny kylare, har testat alla portar och jag kan använda båda korten men inte i crossfire. Har båda korten ikopplade och kan använda två skärmar men crossfire fungerar icket! har formaterat, installerat om drivisarna flera gånger, kört drivecleaner pro, laddat ner ATI Catalyst Application Profiles 0.5 MB 11.9 CAP 2 10/12/2011 men det fungerar inte. Är det något som borde göra i bios? Har ett ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3 moderkort. Kan även nämna att jag har provat att kasta om korten flera gånger och även kört dem en och en.

Idag skulle jag prova igen och köra allt från grunden med drivisar men när jag ska tabort profilen så får jag bara bluescreen, man blir ju bara frustrerad!

MVH Rodin!

Permalänk
Medlem

Som jag förstår det så får du bara BSOD om du kör CF?

Jag antar att du har kört korten separat och provat om du får någon BSOD, om du har felsökt varje kort separat så är det bara gå till nästa sak CPU, RAM, tills du hittar felet.